• minimine

Hylla er mamma-kropp! Det ska jag göra!*bilder*

barnluktarbajs skrev 2012-07-04 20:16:20 följande:
    Men TS, du klagar ju själv på andra kvinnors kroppar med denna textrad:

"Vadå? Det är ju inte precis som att man vill gosa in sig hos Victoria Beckham! Man vill ju att de ska va mjukt, mysigt och inbjudande! Som du!"

Victoria Beckham har ju faktiskt också varit gravid och fött barn, fyra stycken, så varför ska man klaga på hennes mammakropp för att den inte ser ut som din? Det är vl bättre att hylla alla friska och sunda kroppar, oavsett vikt, bristningar eller hur magen ser ut! Glad 
    Suck..Där kom den ja. Känns löjligt att jag ens ska behöva försvara mig men ja.
    Metaforen är ju litegrann att i Hollywood är det en sådan hets att de mååååååste ner så snabbt. Inte alltid så hälsosamt kanske. Huruvida hennes kropp är sund eller inte låter jag vara osagt. Dessutom är den lilla textraden ett citat från min vän. Alltså inget som jag sagt ens! Tyckte de va fint att hon tyckte min kropp va gosig. Det blir man väl glad för eller?Men det fick man inte nä.

Detta är så typiskt. När man försöker skapa något positivt och glatt är där genast någon som ska komma å gagga om minsta lilla. Tjoho!
  • minimine
    snällochgla skrev 2012-07-05 07:58:07 följande:
    OT kanske men så olika det är när det gäller bristningar. Jag fick mitt andra barn när jag var 38 och har inga bristingar alls medan många yngre tjejer kan ha jättemycket. Men bara en del! Jag smörjde in min mage med lotion (HTH och vanliga)
    Ja man kan nog kalla de otur.
    Men jag smörjde och smörjde, både med vanlig lotion och mandelolja(som bm rekommenderade). Fick inga bristningar förrän i vecka 37, då magen eploderade :)
    Så det har nog inte med huruvida man smörjer sig eller inte. Det är som lalola säger: hormonellt. Min mamma fick också bristningar men de har blekna med tiden och syns knappt.
    Men skönt för dig att du slapp!:)
  • minimine
    bubblish skrev 2012-07-05 09:21:02 följande:
    Härlig tråd!
    Under min graviditet, för drygt två år sedan, slutade jag väga mig vid +25. Gick säkert upp runt trettio! Gick ner 10-13 kg direkt efter förlossningen. Sedan hände ingenting! Trots ett par helhjärtade försök och många halvhjärtade Flört !  Jag gick istälet upp några kg. Och nu är jag halvvägs igenom en ny gravidiet. Skrattande Hoppas att det går lättare att bli av kg denna gången! 

För mig är det viktuppgången jag tycker är jobbigast. Dels pga utseenedt och dels för att det känns i kroppen! Bristningar fick jag på mage, bröst och lår men det stör mig inte alls. Är faktiskt lite stolt över dem!  
    Hej!
    Jag håller med dig om att jag inte heller tycker att bristningarna i sig är särskilt jobbiga, dom bleks ju förmodligen med tiden och blir mindre synliga, dessutom ett fint litet kvitto på att där legat en bebis :)
    Grattis till graviditeten, hoppas du mår bra :)
  • minimine
    Alvi skrev 2012-07-05 11:21:01 följande:
    Har ett foto av mig själv där jag ser riktigt snygg ut, trots att jag i verkligheten är mycket rakare i kroppen och har myyyycket plattare rumpa...

Återkommer ikväll!
    Gör så!! :D
  • minimine
    lightfish skrev 2012-07-05 12:20:19 följande:
    Härligt tjejer!! Jag återkommer!!
    Vad trevligt! Ja gör gärna de :)
  • minimine
    Lemio skrev 2012-07-05 12:23:51 följande:
    Jag ser bristningar efter en grav som något fint. Ett bevis.

När man förlovar sej skaffar man ringar för att visa världen. När man blir mamma får man bristningar.. För att visa världen att man är mamma :) mammornas "förlovningsring"... :p

Fick en bristning vid naveln, den försvann direkt efter förlossningen konstigt nog. Dyker väl upp igen vid nästa graviditet :)
    Åhh vad fint skrivet! Å de e ju så sant :) Tack för de fina orden!
    Hihi, gulligt med en bristning vid naveln :)
  • minimine
    Kalasbraigt skrev 2012-07-05 13:02:48 följande:
    TS, du har en kanonsnygg rumpa!
    Tack! Va snäll du e :)
    Ja min sambo klagar inte heller haha ;)
  • minimine
    MinBebis skrev 2012-07-05 17:45:11 följande:

Snart 7 veckor efter förlossning så nöjd antar jag att man ska vara? Har alltid varit smal utan något på magen så mitt problem är att det är stor skillnad på huden och att magen bullar ut och känns degig när jag sitter... (Nu får jag säkert skit för detta, en småsak kanske...) En bild framifrån, en från sidan och en sittandes.

Asså! Jag säger bara en sak: WOW! ;)
    Du ser otroligt bra ut!
    Måste erkänna att jag känner mig lite avundsjuk och nu känner jag mig som värsta klumpen haha :)
    Och du? 7 veckor??? Helt otroligt ju! och magen behöver du inte oroa dig för ett dugg! Den är hur fin som helst! Och du ska ju tänka att där legat en bebis för 7 veckor sen :)
  • minimine
    Bonsaiii skrev 2012-07-04 22:34:25 följande:
    Önskar jag vågade lägga upp en bild! Härlig tråd och roligt initiativ!
    Ja jag vågade inte heller, men jag bara gjorde de :)
    Är faktiskt ganska befriande på nåt märkligt sätt...Även om jag vet att det inte är i toppform just för tillfället, så kan man ändå acceptera det och njuta av den istället för att må dåligt :) Men jag vet ju också att min kropp inte kommer se ut såhär för alltid :)
  • minimine

Vad fina ni är! Herregud! :)
    Känner att det finns hopp för mig med nu när jag sett er! :P
    Hyllade är vad ni ska bli allihopa! För ni är så vackra!

• minimine
    Logo skrev 2012-07-07 16:16:01 följande:
    Ni ser alla fina ut.

Dock vänder jag mig starkt emot att ett av kvinnornas sätt att "hylla sin kropp" är att lägga ut den mer eller mindre naken på internet.

Varför är det så viktigt att kvinnors kroppar visas upp för bedömning hela tiden? Både som underhållning (t ex Slitz, Elle) och som "tröst" (t ex Amelia Adamo, Blondinbella eller Veckorevyn-redaktionen visar sig nakna i sina tidningar som demonstration av "vanliga" kroppar).

Varför "hyllar" inte män sina kroppar på det sättet?

Varför är inte det viktigaste vad vi själva anser om våra kroppar och inte vad andra tycker?

Varför kan vi inte tycka om våra kroppar utan stöd i andras åsikter och jämförelser med andra?
    Jadu.
    Samhället ser ju tyvärr ut så idag: att kvinnans kropp blir mer eller mindre heeeeela tiden bedömd. Och det resulterar i att väldigt många faktiskt mår dåligt över sin kropp och har kanske dålig självkänsla. Många modell-bilder och liknande retuscheras och får sanningen att verka ouppnåelig. Sorry, men så ser de ut idag!

Och hur hyllar man annars sin kropp, om man inte får visa den? Genom att dela med sig och visa att "såhär ser jag faktiskt ut", kanske kan hjälpa fler kvinnor att acceptera sin egen kropp och inse att det är helt normalt och väldigt vanligt med exempelvis bristningar.

Det är lite som att berätta något pinsamt och först då vågar kanske fler erkänna "så känner jag med/så har jag med gjort". Man känner sig inte lika ensam längre. Och man kanske avdramatiserar jobbiga känslor?
    Och sen kan jag bli lite irriterad på att lite nakenhet alltid ska innebära något sexistiskt. Du är ju "nästan" naken på stranden med. Guuuuuud förbjude!

Ja, män föder ju inte barn vad jag vet och går inte heller igenom en graviditet med allt vad det nu innebär fysiskt. Men.... jag skulle ju vilja att vi tyckte om våra kroppar oavsett om vi visar dem "nakna" eller inte, och slutade jämföra oss och utan stöd i andras åsikter. Men så lätt är det ju tyvärr inte! Och vad är det för fel på att söka stöd hos andra? Och självklart ligger "jobbet" i att acceptera sin kropp hos ingen mindre än sig själv, men det kanske blir, om än liiiiiiite lättare om man får lite stöd på vägen?

Och du? Varför ska kvinnans "sätt" aaaaaaaaaaaaalltid kontras med männens?
    Blir så trött på de! Precis som att vi var två läger som tävlade.
    Om man nu störs av lite oskyldig "nakenhet" som vi i denna tråden bjuder på, är man enligt min teori:

1: En person med mycket snuskig fantasi
    2.Avundsjuk för att man själv inte vågar
    3: Blev besviken för att alla kvinnorna va så snygga och inte kunde "gotta" sig 
    4: Vantrivs med sin egen kropp
    5: Eeeeeextremt fin i kanten och jobbar som nunna
    6: Levt under en sten de senaste decennierna
  • minimine
    snällochgla skrev 2012-07-07 20:47:21 följande:
    Hallå...........!!!!!
    Du kan göra de!:)
  • minimine
    snällochgla skrev 2012-07-07 21:08:24 följande:
    Eller så tänker man att TS bjuder på sin kropp och visar sina bristningar, och så kommer bilder på slimmade magar utan någon tendens till att en graviditet ägt rum.  Jag tror att TS hade tänkt sig att fler skulle bjuda på sig själva och visa någon liten bristning eller valk.....men TS är anonym och behöver inte bry sig. 
    Hmmm....du vill alltså provocera mig?
    Nice try!Skrattande
  • minimine
    snällochgla skrev 2012-07-07 21:17:23 följande:
    Thankyou Man gör så gött en kan
    Jo man gör ju de!
  • minimine
    Slagathor skrev 2012-07-07 21:30:57 följande:
    Därför är allt annat hon säger också bara fejk
    Jo, en liten fegis va de där ja....
    Varför finns de alltid en o annan "sån" i varje tråd? :)
  • minimine
    Slagathor skrev 2012-07-07 21:35:45 följande:
    Ja det är en fråga man nog aldrig kommer få svar på? Trökfolk finns överallt, som bara vill förstöra. Jag gillar dock inte när folk är elaka mot varandra. Tycker ödmjukhet är ett vackert drag.
    Håller med dig. Med ödmjukhet kommer man långt.
  • minimine

Härligt att så många bjuder på bilder! Ni är alla jättefina! verkligen!
    Dock känner jag mig som värsta svullot(har en dålig dag idag) när alla är så fantastiskt fina!

Kram på er alla!

• minimine
    Titrania skrev 2012-07-20 14:08:12 följande:
    Nå, eftersom jag faktiskt GILLAR min kropp nu, sju veckor efter graviditet - så får la folk tycka vad fan de vill!

Här är iaf jag, otränad och mullig! Vilket jag alltid har varit

Väger ca 75-76 kg till 160 cm.
    Underbar!
    Din mage är ju helt fantastisk! Efter 7 veckor! Inga såna där trevliga flames som jag har :D
Svar på tråden Hylla er mamma-kropp! Det ska jag göra!*bilder*