Min mamma dog
min mamma fick nyligen bort av en stroke i den delen av hjärnan som gör att man kan vakna upp på morgonen efter en natts sömn. Endast 56 år gammal ...
Hon la sig som vilken vanlig kväll som helst och min syster sov över. På morgonen fick min syster inte liv i mamma och hon fick åka in på sjukhuset. Hon hade hamnat i koma och sjukhuset fick inte liv i henne. Vi fick hela söndagen och en del av måndagen att sitta med henne med alla dessa apparater kopplade till henne. Var även med när dom stängde av och jag har aldrig någonsin skrikit så mycket i mitt liv som den stunden. Smärtan som rusa igenom kroppen var helt ofattbar och jag fick panik och de kändes som att mitt hjärtat skulle stanna. Min älskade mamma lämnade oss, lämnade mig föralltid och jag kan fortfarande inte förstå att hon är borta.
Jag är 21 år gammal, jag behöver min mamma... jag har så mycket kvar att lära inom allt... Paniken över allt som jag har framför mig, som jag måste klara av och gå igenom utan min mamma, gör att varje dag i mitt liv är ett stort hinder jag måste ta mig över ...
Dom två värsta dagarna i mitt liv ... Just nu känns de som att jag aldrig kommer kunna gå vidare ...
Hur ska man klara av detta? Hur ska jag klara av vardagen med den sorg jag känner? Paniken i bröstet? Ångesten som får mig att skrika...?