Inlägg från: Paisley |Visa alla inlägg
  • Paisley

Vaccin MPR

Jag är vaccinerad mot röda hund men fick det ändå! Var 19 år gammal och det var obehagligt med med en så hög feber (strax under 42) men annars så återhämtade jag mig ganska snabbt.

Vacciner skyddar aldrig till 100%, det håller man tyst om, precis som man håller tyst om alla biverkningar man faktiskt kan få. Om man verkligen informerade med fakta om innehållet i vacciner skulle det vara betydligt fler som sa nej tack. 

Detaljerna är helheten
  • Paisley
    mandelblomma skrev 2012-08-14 12:41:27 följande:
    vad har du fått det i från, att man håller tyst om att man likväl kan få sjukdomen?
    Det är ingen stadshemlighet precis och inget någon döljer.
    vad vaccin innehåller står också klart och tydligt på ex Fass, för den som vill och kan läsa.

Det är ingen fullständig förteckning tyvärr. Sen informeras det inte vid själva vaccinationstillfället, och alla är inte medicinskt utbildade så att de kan förstå vad de ger sig in på.
    Det är precis som det där testet när en grupp står "på fel håll" i hissen och det kommer in en ny person. Personen kommer automatiskt att ställa sig som de andra 5 personerna gör. Som ett slags masspsykning. Du ifrågasätter inte vacciner, du accepterar dem blint. Så gör en sisådär 98% av Sveriges befolkning.
    Detaljerna är helheten
  • Paisley
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-08-14 14:11:32 följande:
    Nej, man är inte alls tyst om biverkningar, fallet är ganska exakt densamma som med receptfria läkemedel mot smärta. Vem vet att Ibuprofen kan leda till hjärnhinneinflammation? Ett fåtal som läst bipacksedeln och ytterligare ett antal vars jobb det är att veta det.. Samma sak är det med vacciner, de kan ha flertalet obehagliga och farliga biverkningar. Men en genomgången sjukdom har som regel betydligt värre och dessutom vanligare "biverkningar".

Vaccin mot X kan leda till hjärnhinneinflammation i en på tiotusen patienter. Genomgången sjukdom X kan leda till hjärnhinneinflammation i ända upp till en på tusen patienter och dessutom dödsfall i en på trettiotusen.

Så är fallet med de allra flesta av våra vacciner.

Innehållet i vaccinet är ointressant för gemene man, om det så är arsenik i så är det en fråga om doser och interaktion med övriga ämnen. "Kvicksilver" brukar var något man tar upp som en ingrediens som "givetvis är farlig", saken är den att utan detta eller liknande ämne så har folk dött i mycket kraftiga infektioner till följd av vaccinationen. Det finns heller väldigt skralt med data för att det skulle vara ett ämne som är farligt i den mängd man använder.
    Så du menar att man vid vaccineringstillfället får berättat för sig om hur det fungerar, får information om innehållet och biverkningarna. Har jag aldrig varit med om.

Det är bara ett, ja nu är det dags för vaccinering! Om man inte vill vaccinera sitt barn så måste man däremot försvara sig enligt konstens alla regler.  
    Detaljerna är helheten
  • Paisley
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-08-14 14:28:11 följande:
    Läs igen, jag har inte påsått att man får det. Jag fick inte heller information om biverkningar och innehåll när jag köpte Alvedon för några veckor sedan, det är ganska precis samma sak.
    Ett ämne menar du? Övriga ämnen som brukas tas upp är det precis samma sak med, de är så vitt man kan utröna ofarliga i de doser man använder. Framförallt så är risken med dem lägre än genomgången sjukdom, det finns det gott om belägg för när det gäller våra vacciner. Väljer man att avstå vacciner så får man utstå kritik och det är precis så det ska vara, på precis samma sätt får man utstå kritik om man väljer att avstå antibiotika för sina barn i ett fall där det är helt klart att det är nödvändigt för att förhindra lidande eller skada.
    Det är inte jämförbart. Vid antibiotikabehandling finns det ju en infektion, vaccinering är en förebyggande behandling som kan ge biverkningar. Antibiotikabehandling ger heller inga långsiktiga men.
    Detaljerna är helheten
  • Paisley
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-08-14 14:28:11 följande:
    Läs igen, jag har inte påsått att man får det. Jag fick inte heller information om biverkningar och innehåll när jag köpte Alvedon för några veckor sedan, det är ganska precis samma sak.
    Ett ämne menar du? Övriga ämnen som brukas tas upp är det precis samma sak med, de är så vitt man kan utröna ofarliga i de doser man använder. Framförallt så är risken med dem lägre än genomgången sjukdom, det finns det gott om belägg för när det gäller våra vacciner. Väljer man att avstå vacciner så får man utstå kritik och det är precis så det ska vara, på precis samma sätt får man utstå kritik om man väljer att avstå antibiotika för sina barn i ett fall där det är helt klart att det är nödvändigt för att förhindra lidande eller skada.

Varför ska man få utstå kritik eftersom man vägar spruta in formaldehyd och aluminium rakt in i blodomloppet på sitt barn? Om jag anser att riskerna med detta väger tyngre än fördelarna så väljer jag att inte vaccinera utav min omtanke för barnet.
    Detaljerna är helheten
  • Paisley
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-08-14 14:38:35 följande:
    Varför ska man få utstå kritik för att man vill skydda sina barn från sjukdomar som kan leda till döden eller livslånga men? Svaret är precis samma, för att det är ett beslut som alla inte håller med om.

Vill man vara fri från kritik så gör man säkrast i att inte ta några beslut alls.
    Men ni får ju inte utstå någon kritik! Det är ni som är de "ansvariga människorna" enligt samhället.
    Detaljerna är helheten
Svar på tråden Vaccin MPR