Inlägg från: Blivande mamma 74 |Visa alla inlägg
  • Blivande mamma 74

Att ha barn med en narcissist

Hej!
    Jag har barn med en narcissist eller en person som har starka narcissistiska drag. Vill skapa tråden för de som har barn med en sån person för att dela med sig av sina erfarenheter och diskutera hur man hanterar en person med såna egenskaper när man har barn.  

• Svar på tråden Att ha barn med en narcissist
  • Blivande mamma 74

Jag har ett barn med honom på 1,5 månad. Han har fått vara med från början av barnets födelse fast det var han som plötsligt ville separera i början av graviditeten och hörde inte av sig under hela graviditeten förän ett par veckor innan förlossningen. Han är stark fixerad på sig själv och sina behov. Säger fina saker och fina ord; att han vill göra allt för barnet och ställer upp dag och natt men sen gör han inte det när man behöver hans hjälp mest. Han har bara en krets "vänner" runtomkring sig som håller med honom i vad han säger och gör och alla andra som tycker annat slänger han ut sitt liv. Han måste ha en god image till varje pris och då kan han trampa på de som står i vägen för det. Han saknar empati och det är så svårt att "möta" honom i konversationer. Vad är dina erfarenheter?

• Blivande mamma 74

TheLOML; mycket stämmer med sådana typer. Det är aldrig deras fel! De kan ta beslut som sårar en på djupet men aldrig erkänna att det var deras fel. Min föredetta fästman som jag har mitt barn med flera ggr sagt att han hjälper till när som helst, dag och natt men sen när jag bad om skjuts fram och tillbaka till stationen när jag och barnet skulle resa trots att jag hade pratat med honom innan och sinkade tiderna svarade kort att tiderna inte passar! Han tom ställde in träffen dagen efter då han skulle komma och se sitt barn. De måste bestämma till varje pris och om man kommer med egna åsikter då tror de att man kör över de och bli som fiende med en. Han har skaffat en fanclub på FB då "alla" håller med honom i allt och " gillar" allt han skriver och gör. Han blockerar mig och familjemedlemmar som inte tycker om det han gör. Även han var super charmig i början och är det fortfarande så länge man håller med honom. Frågan är hur man ska sätta dit dem? Hur ska man handskas med dem? Kan man ha en diplomati som gör att de inser vad de gör?

• Blivande mamma 74

TLOML; hur länge var ni ihop? Jag har ensamvårdnad för vi inte var gifta. Han vill dock ha gemensamvårdnad och kommer att ta upp det om ett år när barnet är ett. Jag vill inte att han ska få det då jag vet säkert att han kommer att utnyttja det maximalt. Jag har också tröttnat att kommentera det han gör då det inte träffar honom någonstans men mår dålig att vara tyst också. Vad ska man göra?

• Blivande mamma 74

Du och jag har mycket gemensamma erfarenheter av samma typ personlighet. Jag skulle gärna vilja prata med dig mer och ta del av dina erfarenheter då jag inte kommer nånvart med min föredetta.Har du nåt emot att skrivas/pratas utanför FL?

Svar på tråden Att ha barn med en narcissist