Vi har gemensam vårdnad. T ex om han inte dyker upp nån gång när han sagt att han ska göra det så skyller han det på mig. Han skulle komma en onsdag efter jobb, mitt på dagen messade jag honom och frågade om han skulle verkligen komma och vara med bebisen som han sagt. Han svarade inte och han dök inte upp. Sent på kvällen hörde han av sig och sade att han inte kommit för att jag tjatade på honom ( OBS jag messade en gång) och att det är mitt fel.
Samma kväll visade sig att han var iväg och körde hoj, det var ju mot roligare för honom än att komma umgås med sin son.
Hela vårt äktenskap har varit sådan att allt var på hans villkor och vad han tyckte var skoj eller inte. När något gick snett, oavsett vad så var det mitt fel även om jag hade ingen koppling till det alls. Gick det dåligt på jobb var det mitt fel... Det var aldrig hans fel!
Mer om hans drag: har bara 2 st vänner som han är mer med än med sin familj, det är bara hans behov som gäller, kan inte sätta sig i nån annans situation. Noll empati och det går inte att diskutera med honom om ngt alls, his way or the high way. Aldrig höra av sig när han ska komma hem sent. Aldrig ta gemensamma beslut, utan det är han som bestämmer allt. Hemsk typ! Men i början av vårt förhållande var han charmig underbar helt enkelt bäst. För att sedan sakta men säkert förvandlas till någon jag inte kände igen mer.