Att ha barn med en narcissist
Hej, jag har 2 barn med en man som jag tror har väldiga svårigheter. Jag aktar mig för att skriva att han har någon sorts diagnos men mycket av det ni skriver stämmer in med min exman.
Vi är skilda sedan ca 6 år sedan och den tiden har varit den värsta i mitt liv, mycket värre än när jag levde med honom. Eftersom det var jag som ville skiljas så tog jag på mig all skuld och försökte att göra livet så enkelt som möjligt för honom. Jag anpassade hela mitt liv efter hans vilja och nycker. Men sanningen är att man kan aldrig aldrig göra en man som han nöjd. Länge trodde jag faktiskt att det var mig det var fel på, om jag bara gjorde si eller så, så skulle han vara nöjd sen. Det hela har slutat med flertalet år i tingsrätt, jag är helt utblottad ekonomiskt och min bild av mig själv har tagit år att återställa. Men barnen är numera trygga hos mig och slipper träffa honom. Tyvärr var han inte så snäll mot dom heller, hade tydlig favorit som han inte var sen med att visa, våldsam, manipulativ osv.
Någon skrev och undrade hur man kunde dejta och skaffa barn med en sådan person...
Tja, i mitt fall så blev jag fängslad direkt av den charmiga personligheten. Alla vänner han verkade ha, känslan av att bli upphöjd till skyarna. Jag tror inte att man kan förstå förrens man är där själv. Men kort sagt, när det är bra så är det så otroligt bra! Men när det är dåligt... ja då är det så jävla dåligt att man inte vill leva längre ungefär. När det är dåligt så strävar man liksom efter att allt ska bli sådär bra igen, så man försöker anpassa sig och göra som personen vill och så är det om och om igen tills hela livet går ut på att göra så allt är bra hela tiden. Äh svårt att förklara.