• Claire B

Mammor i Varberg

En nyinflyttad Varbergsbo till som gärna träffar andra föräldralediga att hänga med i höst! Jag har en dotter som är två år och en ny liten bebis på två månader som föddes i somras. Vi bor på Göingegården, jag fick jobb i Varberg när vi flyttade hit och min sambo pendlar för tillfället till Göteborg men söker också jobb här i stan. 

Hoppas det gått bra med flytten, det är alltid så sjukt mycket att göra kring en flytt, särskilt om man har barn också:)  Vore kul att få till en träff allihop när ni installerat er i stan! 

• Claire B

Hänger gärna på, kul med nya kontakter. Vore kul med leklandet om vi kan träffas någon helg så jag slipper hålla koll på båda barnen:) Annars kan vi ju ta Öppna Förskolan också, jag var på den vid Håstens torg för några veckor sedan, och där är ju stort och rymligt också. Vore skönt att bara ta med den lille, om tvååringen är med blir det lätt att man bara måste hålla koll på henne, svårare att prata!

• Claire B
    marmelad skrev 2012-09-07 09:16:09 följande:
    Dit har jag planerat att gå någon dag framöver ÖF på Håsten alltså. Var det mycket folk där?
    Min tvååring är dock alltid med mig, då han inte går på förskola än  
    När jag var där så var det lugnt och skönt, inte alls mkt folk och rymligt i lokalerna. Vet inte om det är så jämt men det är ju skönt om det inte är alltför mycket barn på samma gång. Har också tänkt gå dit snart igen, kanske med båda barnen någon gång eller bara med lillen när jag lämnar stora tjejen på dagis.

Just nu lämnar jag bara två timmar åt gången på dagis, vi har fått skola in på nytt efter sommaruppehållet då min stora tjej varit jätteledsen vid lämningarna.. Det är ju mkt som har hänt i hennes liv nu, men nytt syskon och allt, men denna veckan har det gått bättre på förskolan och då ska vi öka tiden så småningom till 5 timmar 3 ggr i veckan. Kan ju vara mysigt att hitta på något med bara den lille då, ex. öppna förskolan!
  • Claire B

Jag hänger gärna på! 20 sept skulle funka bra, är det bäst för alla på em, typ vid tre- tiden? Leklandet funkar bra!

• Claire B

Hämtar den äldsta vid två-tiden den 20 sept, kan vi säga 14:30 istället? Får se om jag får någon barnvakt, annars tar jag med båda två!

• Claire B

Vi hänger gärna på, jag tar med mig båda barnen så hoppas jag min tvååring går att hålla koll på:) halv tre blir bra tid!

• Claire B

Hej! Syns där utanför 14.30. Jag skickade precis request på FB till dig Jenny, Hanna heter jag. Skicka gärna över numret ifall att. Syns imorgon allihop!

• Claire B

Var jättekul att träffas på lekstugan förra veckan, vilket skönt ställe att hänga på- både med en tvåmånaders och en tvååring:)! Några som vill träffas igen, det var ju många som inte kunde förra veckan? Skulle vara jättekul! Går gärna till lekstugan igen, men annars funkar ju fika hemma hos någon också, med barn i olika åldrar kanske det är lättare? Vore kul iallafall!

• Claire B

Torsdag nästa vecka, den 4 okt,  skulle funka bra för en träff, kan ni andra då också? Marmelad; skulle vara kul med en fika hos dig om du kan då? Gärna någon gång under fm/middag, hämtar min stora kl. 14 på dagis och denna gången skulle det vara skönt att bara ta med minstingen, lite lättare att prata då...

• Claire B

Kul att så många kan! Ska vi ta det på em ändå, kanske blir stressigt att ta det innan tolv. Är 14.30 en bra tid för alla? Marmelad, du kanske kan skicka mail med namn/adress så kan du få allas namn och lägga till oss på Facebook om du finns där? Kanske lättare att skicka mail till alla där så vi vet vart vi ska?

LyckligTvillingMorsa; förstår att det är körigt med TVÅ att hålla reda på, det är ju tillräckligt körigt med ett barn många gånger! Har kusiner som är tvillingar, och gud vad roligt dom har som har varandra, som tvilling har man ju alltid någon som är nära. Dom är lyckligt lottade! Men mycket jobb i småbarnsåren kan jag tänka mig...

Svar på tråden Mammor i Varberg