Inlägg från: Feltryck01 |Visa alla inlägg
  • Feltryck01

Minimala småkryp i fönsterbrädan, vad?

Vad är det för någonting!!

Jag bor i lägenhet i en Stockholmsförort, väldigt högt upp, våning nio för att vara exakt. De senaste dagarna har jag märkt väldigt, väldigt små kryp i fönsterbrädan i vardagsrummet och sovrummet. De syns knappt om man inte tittar väldigt noga och blåser lite på dem, då rör de sig, annars misstar man dem för damm. Det är både bebisar och vuxna, som sagt väääldigt små, de större är bara 1-2 mm, och ser nästan lite ljusbruna/orangea ut. De verkar inte störa mycket, har aldrig märkt något tugg på gardiner eller så, men det är ju fortfarande obehagligt att ha kryp som man inte vet något om i hemmet.. Bör väl tilläggas att jag och min sambo är film och datorfantaster och har därmed oftast rätt mörkt i lägenheten med persienner och så. Inga krukväxter på fönsterbrädorna. Vad fasen kan det vara då?

Är supertacksam om någon kunde hitta ett svar till mig! 

• Svar på tråden Minimala småkryp i fönsterbrädan, vad?
  • Feltryck01

Jag har inte märkt av fler bananflugor i hemmet, så det kan nog inte vara det, och de är alldeles för små för att vara malar/vägglöss. Jag tror inte jag sett några flugor heller som de kan ha utvecklats till :S

Norback skrev 2012-08-09 16:36:36 följande:
    Vi bor i villa på landet och jag känner igen din beskrivning på dessa små, små djur. Jag upptäckte dom för några veckor sen. Vi har dom i fönstrena inomhus och även i uthusen. Vi försökte googla och finna ett svar på vad det kunde vara men fann just inget. Inge trevligt att ha nåt krypande lite här och där.. usch!
    Kul att någon förstår vad jag menar! Visst är det obehagligt att inte veta! 
  • Feltryck01

Jag tittade där tidigare och hittade ingenting som jag  tycker skulle passa in, eller ja det skulle väl möjligtvis vara husan, men den är litelite större och inte riktigt lika rund. Synd att man inte kan ringa till Anticimex för rådfrågan!

Svar på tråden Minimala småkryp i fönsterbrädan, vad?