Inlägg från: doggy |Visa alla inlägg
  • doggy

Köpa hamster

Dvärghamster ska bo ensam , dom slår ihjäl varandra i vuxen ålder om dom är två oavsett kön !

• doggy

Dvärghamstrar har fortfarande ihjäl varandra om dom är två om ni tycker det är bättre än att följa den lagen så ha två !

• doggy

Av erfarenhet så vet jag att det inte funkar , har haft många hamstrar o har provat med två dvärghamstrar i samma bur men det var ingen trevlig syn sen kan jag lova ! Pratade med en erfaren tjej som äger djuraffär sen om detta o hon sa " aldrig två , det hår så länge dom är små men inte när dom blir vuxen "

• doggy

Googla på detta så ser du massa som har varit med om samma

• doggy

Nä det var samma art ! Ni får tro vad ni vill men om ni inte tror mig så tycker jag ni ska googla på detta o se att jag är inte ensam om detta problem

• doggy

Inget av dom felen gjorde vi i alla fall !

• doggy

Vi har en stor bur på ca 2* 2 meter , byggs av ett skåp o har massa aktiviteter i den

• doggy

Vi har inte spån utan pellets på botten

• doggy

Googla för att se att flera har råkat ut för detta skrev jag

• doggy

Trivs ihop är sklillnad mot att blodigt ha ihjäl varandra

• doggy

Nä men stor skillnad o varför chansa på ett blodbad i buren om man kan undvika risken

• doggy

Ja mina gjorde det o flera jag känner har varit med om det ! Jag bryter gärna mot lagen bara dom inte har ihjäl varandra

• doggy

Köpte inte mina på djuraffär heller utan hos en vän till mig som har fött upp hamstrar av alla dess sorter hemma under många många år o dessutom äger dom en djuraffär men där säljer dom inte hamstrar !
    Jag talade om mina erfarenheter för TS o sen avgör hon själv om hon vill chansa , eller bryta mot lagen !
    Men att chansa så ett djurs liv står på spel tycker jag är korkat !

Svar på tråden Köpa hamster