Inlägg från: Björckan |Visa alla inlägg
  • Björckan

Köpa hamster

doggy skrev 2012-08-14 18:49:02 följande:
    Dvärghamstrar har fortfarande ihjäl varandra om dom är två om ni tycker det är bättre än att följa den lagen så ha två !
    Nu har du inte helt rätt här. Dvärghamstrar kan vara luriga med att bo flera stycken och om de bråkar ska man givetvis sära på dem. Efter vad jag förstått så är kinesisk dvärghamster lurigast med detta men campbells, rysk vintervit och roborovski är sällan problem med om de har en tillräckligt stor bur och tillräckligt att roa sig med.
  • Björckan
    doggy skrev 2012-08-14 19:01:16 följande:
    Av erfarenhet så vet jag att det inte funkar , har haft många hamstrar o har provat med två dvärghamstrar i samma bur men det var ingen trevlig syn sen kan jag lova ! Pratade med en erfaren tjej som äger djuraffär sen om detta o hon sa " aldrig två , det hår så länge dom är små men inte när dom blir vuxen "
    Ja ok, då har du haft otur då med dina hamstrar. 

Jag köper inte heller riktigt vad de som jobbar i djuraffär säger. Jag pratar hellre med uppfödare. Men det är ju bara jag det...
  • Björckan
    doggy skrev 2012-08-14 19:07:19 följande:
    Googla på detta så ser du massa som har varit med om samma
    Var det möjligtvis så att du hade dvärghamstrar av olika arter tillsammans? Då trivs de sällan med varandra.
  • Björckan
    doggy skrev 2012-08-14 19:12:28 följande:
    Nä det var samma art ! Ni får tro vad ni vill men om ni inte tror mig så tycker jag ni ska googla på detta o se att jag är inte ensam om detta problem
    Men snälla du ? Googla...?? Ja, för google är ju en allvetande källa som alltid talar sanning. Jag tycker att det känns mycket pålitligare att prata med uppfödare som vet vad de pysslar med än några som skrivit på internet att deras hamstrar inte trivs ihop utan att förklara hur deras bur ser ut eller vilka raser de är.

Du är säkerligen inte ensam om problemet att ha två hamstrar som inte trivts ihop. Men du kan inte kategoriskt säga att alla dvärghamstrar slår ihjäl varandra.

Ska man ha hamstrar får man ju ge dem vad de behöver. Oftast går det då bra, även om man så klart kan ha otur också... 
  • Björckan
    doggy skrev 2012-08-17 17:32:23 följande:
    Trivs ihop är sklillnad mot att blodigt ha ihjäl varandra
    Ja. Att trivas ihop är motsatsen till att slå ihjäl varandra ?
  • Björckan
    doggy skrev 2012-08-14 18:24:50 följande:
    Dvärghamster ska bo ensam , dom slår ihjäl varandra i vuxen ålder om dom är två oavsett kön !
    doggy skrev 2012-08-14 18:49:02 följande:
    Dvärghamstrar har fortfarande ihjäl varandra om dom är två om ni tycker det är bättre än att följa den lagen så ha två !
    doggy skrev 2012-08-14 19:01:16 följande:
    Av erfarenhet så vet jag att det inte funkar , har haft många hamstrar o har provat med två dvärghamstrar i samma bur men det var ingen trevlig syn sen kan jag lova ! Pratade med en erfaren tjej som äger djuraffär sen om detta o hon sa " aldrig två , det hår så länge dom är små men inte när dom blir vuxen "
    doggy skrev 2012-08-17 17:35:06 följande:
    Jag har heller aldrig sagt ALLA
    Nej, du har inte skrivit alla. Men du har skrivit att "dvärghamstrar" är sådana. Du har inte skrivit att det kan bli så, eller att det finns en risk att det kan bli så. Du skrev att "dvärghamstrar har ihjäl varandra". Det kan bara tolkas på ett sätt.

Svar på tråden Köpa hamster