Anonym (FÖRBANNAD) skrev 2012-08-15 12:07:32 följande:
Jag var sjukskriven i kanske tre år innan jag påbörjade en arbetsträning som varade i ett år, tyvärr kunde jag inte vara kvar där pga platsbrits, men aldrig har jag blivit behandlad på detta vis.
Jag är medveten om att jag har eget ansvar, är vuxen och ska sköta mig själv. Men det är inte alltid lätt när man har varit otroligt sjuk psykiskt och inte ens gått ut utan bara legat hemma och skakat i flera dagar av rädsla för att gå ut bland folk.
Hade jag inte haft ett slut på jobbet så hade jag varit tvungen att ta en paus, för chefen gör mig utbränd, ger mig mördarscheman som ingen skulle vilja jobba, så utan mer betalt såklart. Har precis kommit tillbaka efter semestern, och att komma tillbaka till ett jobb där ingenting har skett, utan allt ser bokstavligt talat förjävligt ut så blir man matt! Ingen som städar, ingen som gör någonting, förutom jag och jag är så jävla trött på det!
Och som med allt annat så har jag påpekat även detta x-antal gånger men inte fan lyssnar han på det. Han gör själv inte ett jävlaste skit utan det är jag som får stå för allt. Och när han inte sköter sitt jobb, som är HANS BUTIK, så är det jag som får stå som ett mongo och få skit av kunder för något han inte informerat mig om, inte fixat, inte går att få tag på osv osv osv. Så jävla trött och hoppas att tiden går SNORFORT!
Jag bor i annan stad nu också än den jag jobbar i så jag bor tillfälligt hos mamma, ibland pendlar jag de där 12 milen, så det är stor omställning med allt. Jag kan inte ha allt på båda ställena.
jag har varit sjukskriven sen 2003 innan jag börja arbetspröva där i augusti förra året... arbetspröva i 3 mån o kom upp i 75% sen blev jag provanställd som sen gick över till en tillsvidareanställning nu i maj o nästan direkt blev jag ju sjuk o blev sjukskriven i 1,5 månad.... nu ska jag jobba 50% i nån månad innan jag går upp till 75% igen... men dom är så satans sura o otrevliga...
om jag kunde skulle jag sluta... men det kan jag inte