Anonym (FÖRBANNAD) skrev 2012-08-15 13:43:46 följande:
Ja det är hemskt. Min karl är själv riktigt förbannad på hur min chef har och fortfarande behandlar mig, han vill ta ett rejält snack med honom men jag har sagt att det inte är någon idé. Jag håller mest tyst och orkar inte ens kommentera hans påhopp, men till slut rinner bägaren över :/
Ja jag önskar att han kunde vara den som vill ta ett samtal, det är många gånger jag har fått säga att jag vill prata när saker inte fungerar, bara det att då står vi bakom kassan med kunder i butiken och där är det ju roligt att prata om problem, inte.
Att skälla på någon för något de inte kan hjälpa är ju som att skälla på någon i rullstol för att de inte ställer sig upp och springer... När man har ett dolt handikapp är det viktigt att man får de anpassningar på sin arbetsplats man behöver, så att man kan göra sitt allra bästa med de förutsättningar man har.
Jag har en helt vanlig anställning, men jag har ändå en deal med min chef om speciella anpassningar för mig. Mina arbetskamrater vet också hur landet ligger och alla ställer upp när det behövs. Det gör att jag klarar en heltidstjänst alldeles förträffligt, trots ett par försovningar. Det låter som att du också behöver en sådan arbetsplats och jag hoppas att du hittar en! Kämpa på, du verkar göra det jättebra!