• Waldo

Hur illa får en chef bete sig?

Problemet ligger i att du har ett lönebidragsarbete och att AF inte har lyckats kommuninicera med din arbetsgivare vilka skyldigheter han har, när han har sagt jag till detta

Han får bidrag för att du ska kunna , som i ditt fall, gå ifrån arbetet, i bland komma senare osv.
    Då kan han inte heller förvänta sig att sätta dig på en tjänst där det ingår ansvar som omöjliggör detta
    Om han vill ha detta måste han betala full lön och få en fullt frisk och arbetsför person.
    Inget är gratis här i världen, inte ens lönebidragare.

Att du sedan bara får 17 tkr beror på att du har en snål jävla arbetsgivare och att du själv har varit en dålig förhandlare
    Gränsen för lönebidrag ligger runt den summan, därutöver får han betala allt själv och det vill han ju inte.
    Hade du däremot krävt din rätt till OB från början så hade han blivit tvingad att betala för det som du har rätt till

I fortsättningen behöver du duvara ordentligt påläst på dina rättigheter och skyldigheter.
    Du måste vara på det klara med att din nya arbetsgivare vet precis vad som gäller för dig och vad gäller för denne

• Waldo
    Anonym (FÖRBANNAD) skrev 2012-08-15 13:14:36 följande:

Grejen är att vi har suttit i massor av möten med både han, jag och af, och de har förklarat gång på gång, men han fattar aldrig. Han säger "jag förstår" sedan efter fem sekunder så är det som att han aldrig har hört det.
    Anledning till 17k är för att det var nystartat och jag accepterade det av omtanke för att jag fått ett jobb och för att jag förstod att han skulle ha det tufft. Men OB-försökte jag prata med honom om hur många gånger som helst, men som jag påpekat tusen gånger tidigare, han fattar inte vad man pratar om. Alltså, han förstår verkligen inte, det är ofattbart hur man kan vara så virrig, för enligt honom så har han ju stenkoll på allt!

Det här är lite av baksidan med systemet.
    Det är fantastiskt att vi har ett system med lönebidrag och nystartsjobb för arbetsskadade och handikappade som annars inte skulle komma ut i arbetslivet

Men det finns också en grupp av arbetsgivare som inte förstår att dom faktiskt får mer eller mindre GRATIS  ARBETSKRAFT mot att dom har skyldigheter att låta denna person få lättnader i sin roll på arbetsplatsen
    Det är inte så mycket för honom att fatta som att acceptera och vill han inte göra det så ska AF gå in och bryta det pågående avtalet omgående.
    Där måste du vara aktiv och tala om hur det fungerar eller inte fungerar

Sedan att han är otrevlig får du lägga åt sidan.
    Det finns otrevliga människor på varje arbetsplats, överallt och på alla positioner

Deet är verkligen bäst för alla att du går vidare till ett annat arbete.
    Ta då med dig dina erfarenheter både positiva och negativa och använd dem.
    Se till att det fungerar med ditt lönebidrag och att din nya arbetsgivare är informerad i vad det betyder
Svar på tråden Hur illa får en chef bete sig?