Anonym (?) skrev 2012-08-17 02:00:18 följande:
Vi pratar om stress och press på arbetsplatsen, ingenting annat. Ts har ju också, som hon nämnt, psykiska och fysiska problem som man uppenbarligen inte tar hänsyn till. Det står ju uttryckligen;
"Jag lider av psykiska besvär vilket gör att jag äter massor med mediciner och de nya jag fick nu tar livskraften ur en. Han skrev på avtal om att jag behöver lite special, han skrev på att jag kan vara väldigt trött vissa dagar och att jag kanske inte ens kan jobba då, jag har rätt till att ringa till min chef och säga att "nu orkar jag inget mer nu måste jag ha en paus" osv osv osv. Men när jag är sjuk blir han helt tokig, det är många gånger jag har fått jobbat med svår ångest, feber, glutenallergireaktion (måste gå på toa och göra nr 2 typ var femte minut) och det går inte, för här jobbar man själv."
Chefen är alltså medveten och har godkänt hennes problematik. Dessutom arbetar hon, med denna omfattande problematik ENSAM. En människa med nedsänkt arbetsförmåga samt lönebidrag.
Att du är en sådan fighter är bara att gratulera, alla är inte det. Varför skulle vi sådana fall ha hemlöshet, missbrukare, kriminella etc? För att alla inte är som dig. Enkel matematik för vissa - andra kommer aldrig att utveckla förmågan att förstå den.
Nu kan det faktiskt vara så att chefen har fått i från högre ort att det inte ska daltas , utan att hon ska lära sig att ta ansvar. Annars så får hon sättas på arbetsmarknadsenheten.AME. Där är de som inte klarar normala arbetstider/som inte klarar att utföra sitt arbete på vanligt vis. Samt deras handledare...
Ska hon sättas ut i det riktiga arbetet så kan man inte skylla på allt, utan man ska vara i tid, och behöver man sin sömn så får man vara så god att lägga sig i tid, vilket skulle innebära tidigare i ts fall.
Hur man än vänder och vrider på det så ska ts ut i jobb igen så måste ts ta ansvar, ändra sitt språk, sin attityd. DEt finns ingen väg ikring, man har ansvar för hur man vill ha det i framtiden. Vill du ts leva på soc eller arbeta på ame med lägsta ersättningen eller vill du komma längre i livet? Vill du ha möjlighet att köpa ditt eget hus iframtiden?
Man ansvarar själv för sin egen lycka, hur man ska tänka positivt, Går jag och tänker hela tiden att mitt liv är skit, såvisst börjar jag tycka det. Njut av livet hör fåglarna kvittra, löven falla, livet växa i din mage.
För du ts är din egen lyckas smed
Och kom sen inte och klanka ner på en människa som förlorat sitt barn, för värre mardröm finns det inte.