Inlägg från: tahira |Visa alla inlägg
  • tahira

Dum fråga om vattentemperatur

Vad är en rimlig vattentemperatur för utomhusbad egentligen? Jag har inte badat ute på flera år och har dålig koll.

I helgen tänkte jag åka och bada med min son, det skall bli 28 grader varmt ute och jag tyckte att det passar bra. Han är 6,5 och badade i havet i Århus, Danmark för någon vecka sedan.

Jag ringde till klubben som har poolen vi tänkte bada i och de berättade att den är ouppvärmd och för tillfället 21 grader varm. Är det rimligt eller är det för kallt? 

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Svar på tråden Dum fråga om vattentemperatur
  • tahira

Ja, alltså, jag är säker på att han kommer att bada om han får tillfälle att göra det - men är det rimligt att "låta" honom, eller är det för kallt? Han skulle kunna bada mitt i vintern om han bara fick.

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • tahira

Ok. Vi gör ett försök

Ett snabbt dopp om inte annat kommer säkert gå bra. 

Svar på tråden Dum fråga om vattentemperatur