• lemonad3

Tips på gröt att köpa i spanien?

Hej!

Vi är i spaninen inne på vår andra månad och jag tog med havregröt till tjejen ( 6 månader ) Hon gillande inte alls den, så jag tänkte köpa ngt annan gröt. Men när jag gick in till Carrefour fanns det massa gröt med honung och choklad smaker m..m.. jag har ingen aning vad gröt heter på spanska heller för den delen. Kan någon hjälpa mig:)

• Svar på tråden Tips på gröt att köpa i spanien?
  • Cheesan

Bodde i Spanien med vår lille kille i 9 månader. Köpte "papillas" av märket Hero på Mercadona. Finns med honung, cacao, Mariekex mm men hittade en som var neutral utan socker. Den blandas med varm mjölk. Dock var den smaksatt med vaniljarom så den luktade jättesött. Kanske därför den var väldigt omtyckt av lillgrabben Släkt och vänner som hälsade på fick ta med svensk gröt. Alternativet är att göra havregrynsgröt.

• Fru García

Jag har alltid gjort havregrynsgröt till mina barn, billigt, enkelt och gott, kan piffas upp med mosad frukt eller kanel. Små barn behöver inte socker och honung tycker jag som är mån om att inte göra dem sockerberoende.

• skogsvitter

Vi har gjort mannagrynsgröt till våra. Gröt på mixade havregryn går också bra. Varför krångla till det?
    Gör vanlig gröt istället för en sånt som är fullproppat med tonvis av socker!

• Pistou

Märket Gallo, som också gör pasta säljer mannagryn (Sémola på spanska) och mannagrynsgröt är något som i alla fall mina barn har älskat tidigt. Kanske inte lika nyttigt och fiberrikt som havregryn, men gott och lättlagat.

People don't care how much you know until they know how much you care.
Svar på tråden Tips på gröt att köpa i spanien?