• marla333

Fler som inte sover??

Känner igen mig! Har en liten på 10 dagar, känns som jag bara ammar och byter blöjor. Kör också med amningsnapp, men har även en pump som jag använder så det finns mjölk i kylen som mannen kan ge på kvällen så jag kan sova mer än bara nån timme. Har en 2åring också, så kan inte sova på dagen. Jag dricker massor med te, kaffe och även godis för att klara dagarna. Men jag vet att det blir bättre! Bebisar har massa faser, perioder och utvecklingsperioder, men de går över! När bebisen väl sover på natten, blir jag stressad och vet att jag måste sova, men så kan jag inte sova ändå, trots att jag är dödstrött... Har du prövat att pumpa ur mjölk? Kör alltså själv med amningsnapp och flaska, men inte haft några problem. Med första barnet blev det ännu mer hoppande mellan amningsnapp, flaska och napp, utan några problem.

• marla333
    1979sandy skrev 2012-09-11 22:36:50 följande:
    Jag lider med er alla!! Mari33; tycker du inte det är jobbigt med napp på nätterna? den ska av och på, sköljas.. Bebis får fatt i den med armarna, så den ska på igen osv...? Fick sova 2,5 nu medan bebis sov, halleluja!!

Jag har 4st, så på natten sköljer jag först när alla är använda. Vågar inte amma utan dem, så hellre jobbigt än utan dem! Min bebis får inge bra tag utan dem, gör så ont. Med amningsnapp gör det knappt ont och tycker hon får bättre tag också. Kul att du fick sova lite! Här börjar nattamningen nu, brukar få sitta 2 timmar åt gången med nån halvtimme emellan...
  • marla333
    1979sandy skrev 2012-09-12 03:28:59 följande:
    03.30 i am up!;) Vi jobbar stenhårt med att få bort napp, så efter mkt stök o bök har han tagit rutten två ggr detta dygn, kan säga att jag grina! jag får mjölkstockning av nappen tyvärr. Har du fåttdfet? Antilop: stackare, kan se dig där sitta mitt i vintern o Amma...:-/... Mother of 4; har alla dina vart lika med sömnen? Åh jag beundrar dem med fler barn som även ska ta hand om späds!!!!:)

Ingen mjölkstockning, hoppas det inte kommer. Brukar amma från sidan, så hon ligger bredvid mig. Då stimuleras sidan på bröstet också. Tycker det är mest bekvämt också. Prövat det?
  • marla333

Ett tips, medela har en napp till sina nappflaskor som ska vara väldigt lik amningen. Att det bara kommer när bebisen suger och kan ta pauser. Calma heter den. Tar längre tid och rinner inte som vanlig nappflaska.

• marla333
    1979sandy skrev 2012-09-14 14:04:07 följande:
    Hur har era nyfödda bebisars bajs sett ut? Han har otroligt rinnande bajs, gult men lite bubblande och rinnigt. Erfarenheter?

Så har min bebis med. Är normalt. Är magen som kommit igång. Det där mörka/svarta har de bara i början, men det ändras. Det ska vara typ senapsgult och rinnigt :)
  • marla333
    1979sandy skrev 2012-09-16 21:34:36 följande:
    Förresten, nån som kör med ersättning ibland? Tänkte att sambon ska få ge ersättning nån gång så jag får sova, men får man inte enorma bröst efter så många timmar, samt blir det förvirrande för bebbens mage?

Prövat att pumpa ur?
  • marla333

Har en annan fråga. Både på bb och BVC så sa de att det är viktigt att bebisen inte sover för länge, utan ska ha mat var 3e timme. Går det längre kan bebisen bli för trött och slö, just för att den inte ätit, men egentligen behöver den mat, men sover vidare. Så med båda barnen har vi alltså ställt kl på natten, för att se till att ge mat var 3e timme. Fler som gör så? Läser här ibland i trådar, då småsummor är så stolta då deras små bebisar sover hela nätter. Undrar om de inte fått samma råd? Känns lite orättvist att man själv ställer kl för att ge mat, medians andra får sova.... Hur gör/gjorde ni med era små bebisar?

Svar på tråden Fler som inte sover??