Inlägg från: Regnbågsbebis1 |Visa alla inlägg
  • Regnbågsbebis1

Rengbågsförsök?

hej ny här på forumet. men Jag och min sambo har gjort på inseminationer här i sverige och ett ivf. vi misslyckades tyvärr på inseminationerna men vi plussade idag på ivf:en.

• Regnbågsbebis1
    Skevis skrev 2012-10-22 21:30:20 följande:

Åhhh så underbart!! Är inte alls avis Solig
    tack så mycket :) jag håller tummarna för att ni också plussar snart :)
  • Regnbågsbebis1
    Syskonförsök skrev 2012-12-17 22:24:11 följande:
    Idag satte vi in ett litet hopp på 8 celler. Hoppas hoppas hoppas.
    Jag håller tummarna för er nu att det är ett riktigt guldägg ni fått sätta in. när har ni testdag?
  • Regnbågsbebis1

Okej då håller jag alla tummar jag har på att ni plussar efter jul

Syskonförsök skrev 2012-12-20 10:30:25 följande:
    Tack snälla! Vi har egentligen TD den 4/1-13.. Men kommer inte vänta så länge. Sist plussa vi svagt på RD 6, vilket skulle vara den 23/12 och tydligt på RD 9, vilket motsvarar 26/12. Så kanske på RD 9. Vill inte testa precis innan jul, eftersom vi inte har så stora förhoppningar. Känns som om det skulle gå för enkelt. Så vi väntar lite. Sen egentligen är det ju dumt att vi testar tidigt öht, eftersom många missfall kommer i samband med att mensen kommer. Sist fick vi vara oroliga rätt länge. Meeeen, vi är för nyfikna :D

• Regnbågsbebis1

Jag håller mina tummar för alla er som försöker. våran lilla bebis är redan 16 veckor. trodde aldrig att jag skulle få vara så här lycklig över att vänta en liten människa i magen som kommer till oss i juni <3

Ge inte upp ni sitter snart där med erat plus. massa styrkekramar till er!!

• Regnbågsbebis1
    AnnaTr skrev 2013-01-05 12:32:37 följande:
    Tack! Och ni är också gravida förstår jag.. :) 

ja vi är ju det :) är i v.16 nu
  • Regnbågsbebis1
    AnnaTr skrev 2013-01-07 20:09:12 följande:
    Spännande! Hur mår du/din partner? :) 
    det är jag som bär barnet. och vi mår bara bra :)  lite illamående på morgonen bara väntar ivrigt tills den första då vi ska på det riktiga ultraljudet. hur mår du/din partner då?

• Regnbågsbebis1
    AnnaTr skrev 2013-01-11 20:28:40 följande:
    Lyckan varade inte så länge.. Missfall :(
    neej!! fy vad tråkigt. är såå ledsen för eran skull :( skickar massa styrkekramar. ska ni göra ett nytt försök nu eller ska ni vila upp er lite?
  • Regnbågsbebis1

Hej alla! Hur går det för er? vi har precisgått in i v.19 helt overkligt och på fredag är det RUL spännande <3

Huffen: GRATTIS!!

• Regnbågsbebis1
    Infiniity skrev 2013-02-19 18:47:59 följande:
    Tack för allt stöd tjejer :D

Är på BIM+1 idag och nu när jag kom hem efter gymmet kunde jag inte hålla mig från att testa...

JAG ÄR GRAVIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIID :D :D Darrar i hela kroppen och vet inte vad jag ska göra av mig själv!!! Tjejen är på jobbet och vet inget än då hon inte svarat när jag ringt, shit jag kan inte fatta deeeeet :D:D:D
    Graaaattttissss!!!
  • Regnbågsbebis1

Hej alla hur går det för er?

Här kom det ut en liten kille till oss den 5 juli.

Jag håller alla tummar jag har för er och att det snart blir ett plus för er också.
    Vet att det är mycket upp och nergångar med känslor och tankar men oavsett om man får negativa test eller MF  så FORTSÄTT och stötta varandra för det är så värt det i slutändan.

Jag har följt detta forum nu under hela våran process och det har varit skönt att ventilera sig lite och få se lite ur andras perspektiv.

Ha en toppensommar allihopa.
    Kramar från oss

• Regnbågsbebis1
    EmelieCG skrev 2013-07-23 21:50:55 följande:
    Repan: Örebro sjukhus :) tjejen frågade på sjukhuset sist hur lång tid de tog att bli godkänd på psykosociala utredningen, då fnissade läkaren till o sa att man får veta på en gång, men de kanske bara är ett "förhandsbesked".. Hehe, känner att det kanske är läge att börja varva ner lite nu, stressar upp mig för varje moment. Gör ju ingenting om man får vänta till nästa ägglossning.. :)

Regnbågsbebis1: Stort GRATTIS! Hoppas ni också får en fin sommar ! :)

Lyckan 382: Stort Grattis till er också. :)
    hej!
    Tack så mycket :) livet är underbart just nu :)  vi gick också på usö de är jättegulliga där :) ni kommer att bli väl omhändertagna :)
  • Regnbågsbebis1
    EmelieCG skrev 2013-07-25 06:42:41 följande:
    Regnbågsnbebis1:
    Va skönt o höra, blir jätte glad! Hur va kuratorn? Va de trevligt samtal? :)
    hej har ni varit på kuratorsamtalet? Hon var jättegullig. trodde att det skulle vara värre än det var :) Lycka till på eran resa till liten :)
  • Regnbågsbebis1
    EmelieCG skrev 2013-08-13 14:43:46 följande:
    Regnbågsbebis1: vi ska dit nästa onsdag! Jag hoppas att de går bra. Är såklart nervös med det är väl helt oundvikligt när de gäller att bli "godkänd" som förälder. :) hur mår ni och er lille kille? :)
    okej. det kommer att gå jättebra. ja vi var också supernervösa men dom är jättegulliga :) och sålänge ni inte håller på med droger eller har annat som kan vara skadligt för er och bebisen så kommer ni bli godkända :)

jo tack vi mår bara bra . lilleman växer så det knakar han är ju redan 6 veckor nu <3 och första leendet har vi fått <3
  • Regnbågsbebis1
    EmelieCG skrev 2013-08-20 07:01:03 följande:
    Regnbågsbebis1 Jag har hört att det typ ska va på den nivån att missbruk och psykisk ohälsa skulle göra att vi faila, så vi hoppas verkligen att det går vägen! :)
    Är det ert första barn? Hur gick resan för er? :)
    exakt så är det! Ja de är vårat första gemensamma barn sambon har en flicka sen innan :) på min presentation står allting men om det är några speciella frågor du har, så fråga gärna Glad  Ja tror att det kommer att gå galant för er :)
  • Regnbågsbebis1
    EmelieCG skrev 2013-08-21 20:49:53 följande:
    Regnbågsbebis1 Oj, ursäkta. Såg ingen presentation på mobilen, men jag spanar gärna in nästa gång dator används. :) var hos kuratorn idag ifall! (ÄNTLIGEN!) så himla nervösa, sovit dåligt, ont i magen och så va de så himla enkelt och lättsamt! Mer vanliga diskutioner och inte korsförhör som man trodde. :) precis som ni sa! :) sen ringde dom säkert en halvtimme efter vi gått för att berätta att dom hittat en matchad donator och det va bara att ringa vid nästa mens/ÄL. (Lätt förvirrad när hon ringde så de är tur att hon skulle skicks papper också!)
    Härligt de känns! :)
    Härligt!! ja sa ju det inget att vara orolig för  Glad

Jaha så nu är det bara att köra på med äl-stickorna. så håller jag alla tummar jag har för att det vill ta sig för er. har ni bestämt att göra 2 inseminationer och 2 ivf ifall det inte fungerar?

lycka till nu!!! Kraaam
  • Regnbågsbebis1
    EmelieCG skrev 2013-09-10 17:47:56 följande:
    Regnbågsbebis1 Ja, vi tänkte köra på 2 av varje. Jora, stickorna ligger där o väntar. :) De känns så himla galet, man är så himla inställd på att vänta och vänta, fattar inte ens att de skulle kunna gå fort från nu. 
    Läste din presentation, fick ett litet lyckorus, alla hjärtan smittar av sig! :) 
     Ja det gjorde vi också :) ja det är det som är meningen att  de ska göra och värma andra som håller på med bebisresan. Ja det går sjukt fort när det väl tar sig. vet att det är värsta känslomässiga berg och dalbanan men ta det bara lugnt och en dag i taget Glad när tror ni att första inseminationen kommer att ske nu då? vi håller alla tummar vi har för att det snart tar sig för er Hjärta kraam
  • Regnbågsbebis1

Jag önskar er alla lycka till!! Vi har också gjort denna resa å vilken berg och dalbana sen. Alla känslor som svämmar över. Alla oroliga tankar och känslor man har. Besvikelsen när man inte lyckas få det där plusset som man så gärna vill se. Men allt är värt de när man väl får det där plusset. våran lille son är nu över året och den glädjen och lyckan han ger oss varje dag är obeskrivlig. Jag önskar er all lycka till med bebis verkstan och håller alla tummar för att ni alla får eran egna lilla regnbågsbebis Massa kramar från oss <3

• Regnbågsbebis1

Hej Alla! Nu vill vi försöka igen med ett litet syskon till L. Det vart ju tyvärr inga ägg i frysen ???? nån som vet om man får göra syskonförsök inom landstinget om man betalar det själv??

Svar på tråden Rengbågsförsök?