Inlägg från: myone |Visa alla inlägg
  • myone

Mitt barn stör grannarna??

Prata med grannarna.

• myone

Att man kan störas från lägenheten under kan jag förstå. Förra lägenheten jag bodde i hörde jag barnen från lägenheten under, konstant. Det skreks, spelades basket och sprangs omkring, gärna till tio-elva på kvällarna. 
    Okej, det var ganska lyhört där.
    Men, bor nu på ett nytt ställe, som jag tycker är bra isolerat. Grannarna över hör jag då barnen springer omkring på golvet. Har hört barnen under ett par gånger när de  antagligen stampat i golvet. (samt att pappan spelat lite extrem hög musik) 

Men ljuden som är nu är ändå acceptabla. Förutom när barnen över drar igång kl 6 på helgerna och stampar omkring, då blir jag ganska grinig. (för att förklara ljudet, så låter det som om någon står och slår med en hammare i rummet bredvid)

Jag har barn själv, som gärna sover till 8-9på helgen. Förstår att barn är olika och en del har en inbyggd väckarklocka. Men som förälder har man ett ansvar att se till att barnen inte stör sina grannar. Har man barn som inte förstår/inte vill lyssna så kanske man faktiskt får gå ut med dem. (även om man hellre ligger kvar i sin säng en stund till)

Vad gäller min granne så är de nyinflyttade så det kanske lugnar sig. Men fortsätter det kommer jag att prata med dem. Föreslå att en utevistelse kanske vore bra. (de är typ ALDRIG ute)

Jag tycker att du ska gå och prata med grannen. Ta reda på vad det är för ljud de störs av och kom fram till en lösning.  

Svar på tråden Mitt barn stör grannarna??