Inlägg från: Lizette80 |Visa alla inlägg
  • Lizette80

Mitt barn stör grannarna??

MEN ÄRLIGT TALAT!!!!

FÖRST O FRÄMST....Du bor UNDER grannen???????
    HUR i HELVETE kan han då höra er son?????
    Kan lova att han ligger med ett glas mot golvet för att lyssna efter ljud...ja då kanske han kan höra lite, men tror knappast att er son kan störa honom med ljud på det sättet..

För det andra, bor man i flerfamiljshus så får man räkna med att man kan "störas" om en barnfamilj bor där.
    Vaddå ta sitt ansvar som förälder, nu blir jag förbannad..
    Så man tar inte sitt ansvar för att barnet leker??

Tycker inte alls du ska be din son va tyst....HAN ÄR ETT BARN....3ÅR....HERREGUD!!!!
    Du ska absolut INTE ge idioten till granne ditt nr, det kommer resultera i att han kommer messa o ringa er dagarna långa!!
    Om grannen UNDER er inte klagar (för att dem förmodligen är mänskliga nog att förstå att barn kan låta) så ska FAN inte grannen ÖVER er klaga som knappast hör mer än grannen under..

Min bror hade samma problem med en tjurig gammal gubbe, tom klagade på dem när min brorson var nyfödd, att han grät för högt..
    Jag sa till min bror att fullständigt skita i tjurgubben, vilket dem gjorde o tillslut slutade han klaga..!!

Att det finns regler i huset att man ska vara tyst osv tror jag knappast inkluderar barn, självklart om ungen slänger hårda leksaker hårt i golvet ja..
    Men inte om en liten leksaksbil ramlar ner på golvet...nej!!

Min son har alltid oxå lekt och varit livlig i sina lekar, skulle en granne komma upp o klaga jämt o ständigt på honom skulle jag bara stänga dörren..

Ring till föreningen o förklara för dem ifl tjurgubben ringer till dem så att dem vet vad som sker, så kanske dem kan förklara för honom hur det faktiskt ser ut!!
    Tycker det är idiotiskt att han stressar upp er som småbarnsföräldrar.
    Man försöker ju alltid det bästa man kan redan att dem inte SKA störa allt för mkt, förstår att du känner dig kränkt o påhoppad..

Vissa människor förstår helt enkelt inte att barn faktiskt kan låta, tycker synd om hans tre döttrar om inte dem fick låta ngt som barn, kul barndom lixom!!

Nä, låt ungen va en unge o skit i gringubben!!!!

• Lizette80
    behedwin skrev 2012-09-23 16:52:17 följande:
    Jag tror snarare att de ovan oss är väldigt känsliga, att de måste ha det TYST när de sover.
    Jag hör sällan grannarna... jag hör de ovan oss på dagarna då de spelar Piano.
    De under oss har barn, hör dom ibland men inte så att man hör TV och samtal eller musik.

Om dem ovan er spelar piano om dagarna så kan dem fan inte klaga på barnljud!!
  • Lizette80
    Sanjos skrev 2012-09-23 17:09:35 följande:
    Ni får väl kanske börja lägga honom lite senare på helgen. Har själv barn och de har nästan aldrig vaknat så tidigt på helgerna. Har kanske med att de somnat runt 20-21 och har man vart borta så har man kanske kommit hem än senare.
    Skulle själv bli störd på grannarna om de börja föra oväsen så tidigt på helgerna. Alla är inte vakna vid 8 tiden och är de då väldigt tyst i övrigt i huset så hör man ju mer. Sen får man ju faktiskt tänka på att trots de är helg så kan de finnas de som jobbar på helgerna och då även natt. På vardagar är väl de oftast inga problem att sova på förmiddagen då de flesta jobbar och barn är på förskola/skola.
    Som TS skriver så har dem lagt sin son senare men det har inte gjort ngt skillnad på när han vaknar på morgonen..
    Man ska väl inte behöva tvinga barnet att va uppe längre på kvällarna för att ETT par grannar vill sova längre??
    Har dem svårt med det så tycker inte jag att flerfamiljehus kanske passar dem speciellt bra..
    9 på morgonen är ändå rätt sent för att barn..!!
  • Lizette80
    Minniie skrev 2012-09-23 17:14:11 följande:
    Oj vad synd att ni har sådana grannar som inte verkar ha någon förståelse för barn... :/
    Jag och min sambo bor ovanför en familj med ett barn på ett år som gallskriker ganska ofta. Men ingen av oss stör oss direkt på det (Vi bor i en villa som är omgjord till 2 lägenheter, alltså inte den bästa isoleringen...) Och visst kan man bli lite smått irriterad emellan åt, som när man vaknar vid 5-6 av ett gallskrik precis vid dörren typ (Vi har en mellandörr till dom), och då hörs det som om han står i våran lägenhet typ. Men jag menar, barn är barn, man kan inte få små barn att sitta stilla och tysta hur länge som helst. Och vad jag läser från TS är det ju egentligen ingenting som jag hade stört mig på. Ska själv få barn i november.

Tycker dom borde kunna visa lite mer förståelse! Och ni verkar ju inte göra ett dugg fel!
  • Lizette80
    Snultan skrev 2012-09-23 17:19:50 följande:
    Vissa är ju extremt ljudkänsliga, kanske era grannar är det? Lite får man ju tåla. Men tänker spontant på två saker som KANSKE kunde hjälpa er:

* Skaffa mattor. Stora mjuka mattor är ljudisolerade (vet iofs inte om grannen bor ovan, under eller bredvid?) det hjälper mot dunstar osv.

* Gå ut med barnet och leka. Låter lite allmänt som ert barn har mycket energi så kan ju va en god idé att leka mycket ute :) Så får barnet springa av sig och ni slipper oroa er för att någon blir störd.

Men sedan kanske ni skall rådfråga värden ändå eller ta ett ordentligt snack med grannen. Det blir ju faktiskt lika jobbigt för er!

Jag har inte barn men jag har hund och även om ingen klagat så blir jag själv väldigt "orolig" om min hund skäller. Det är ju så lätt att bli osams med grannen för såna "småsaker" tyvärr.. 
    Fast, det är ju inte riktigt samma sak att en hund skäller som när ett barn tappar en leksaksbil på golvet.
    Jag skulle oxå bli irriterad om en hund skällde dagarn igenom mtp att man faktiskt kan lära sin hund att INTE göra det..
    Absolut att man kan be sitt barn att inte i onödan skrika 6 på morgonen, men det är inte säkert att barnet gör som man säger, speciellt inte om barnet är i en trottsig ålder..
    Man kanske inte riktigt kan jämföra ett barn med en hund.!!
  • Lizette80
    Snultan skrev 2012-09-23 17:33:28 följande:
    Haha ok. JAG stör mig iallafall mer på att barn skriker än att en hund skäller. Dessutom så ska man inte lämna en hund ensam om den skäller "dagarna i ända". 

Nä det har du rätt i men tyvärr gör ju vissa människor det..
    Tyvärr brukar det ju också vara så att de som själva inte har barn stör sig mer på de som har..
  • Lizette80
    Sanjos skrev 2012-09-23 17:34:49 följande:
    Finns väl flera barn som sover till 8-9 på helgerna. Vet flera och de inte bara mina barn. 
    Om de bara skulle handla om då och då att man blir väckt av barn så skulle jag inte bry mig men är de varenda lördag och söndag så är de väl klart man reagerar.
    Visst barn är barn och de kan skrika och göra väsen av sig då och då men ändå ska man ju försöka se till att de inte gör för mycket väsen av sig på morgonen. alt, försöka få barnet att vakna lite senare.

Har inte sagt ngt om att barn INTE kan sova längre, utan det jag sa var att TS redan har försökt med att lägga senare och det har inte funkat!!
  • Lizette80
    Sanjos skrev 2012-09-23 17:34:49 följande:
    Finns väl flera barn som sover till 8-9 på helgerna. Vet flera och de inte bara mina barn. 
    Om de bara skulle handla om då och då att man blir väckt av barn så skulle jag inte bry mig men är de varenda lördag och söndag så är de väl klart man reagerar.
    Visst barn är barn och de kan skrika och göra väsen av sig då och då men ändå ska man ju försöka se till att de inte gör för mycket väsen av sig på morgonen. alt, försöka få barnet att vakna lite senare.

Dessutom skriver ju TS att dem faktiskt gör allt dem kan för att deras barn INTE ska störa på morgonen!!

• Lizette80
    En struts skrev 2012-09-23 17:45:35 följande:
    Svårt att avgöra av ts hur mycket barnet stör, men är det mycket bang slam och brak och dunder, så kan det väl störa även en granne som är ovanpå. ? Tycker inte att grannarna begär omäktigt mycket om de bara säger att de gärna vill ha lugn till klockan 8.00. Många sover väl rejält mycket längre på mornar. Så att få detta till extremt ljudöverkänsliga grannar. ? Vet inte.
    Visst kan man få barn att leva sig in i att andra störs, inte mår bra, att det gör ont om man slår, att man inte får nypas osv. Barn begriper så tidigt, så tidigt. Jag sa till min dotter då hon var 8 månader: "Aj, aj, inte slå. Det gör ont." och hon begrep. Och hon begrep vidare. Allt man sa.
    Bara så man vet detta. Det är aldrig farligt att lära barn att leva sig in i att andra störs, inte mår bra, o s v.

Hur mycket brak och bang är det av er son? Väcks ni själva av det?
    A fast det är ju inte det som dem har problem med..!!
    Tror Ts vet att man kan lära sitt barn saker o ting..
    Han skriver även att det kan handla om en liten leksak som ramlar ner från bordet...då inga stora brak och dunder.!!
    Dem försöker ju sätta barnet vid en film o mackor just för att låta tiden gå så mkt som möjligt för just grannen..!!
    Vissa tycks inte läsa ordentligt det Ts skriver!!
  • Lizette80
    Snultan skrev 2012-09-23 17:54:21 följande:
    Ja, och de som har hundar stör sig mindre på andra hundar :) Allt handlar ju om förståelse (även om vissa människor saknar det). Det viktiga är ju att förstå varför ett barn skriker eller helt enkelt att dom faktiskt gör det ibland (samma som jag tänker om en hund skäller, vilket jag inte stör mig på tills det blir olidligt förståss..)
    Absolut, håller med dig i det..
    Men om man kollar på bestämmelser i huset så tror jag inte att det är ok om en hund skäller så mkt, tror dock det är mer ok om e tt barn låter.
  • Lizette80

Jag tycker du låter som en vettig pappa dom faktiskt gör ditt bästa för att grannarna inte skall bli "störda"..

Tyvärr kan man ju inte göra alla nöjda..uppenbarligen inte han som bor ovan dig..

Ni ska inte behöva trippa på tå..ni gör redan tillräckligt....det borde räcka !!!!

Svar på tråden Mitt barn stör grannarna??