Inlägg från: Winterfell |Visa alla inlägg
  • Winterfell

Mitt barn stör grannarna??

Kan ni inte gå ut på morgonen efter frukost? 
    Jag tycker man får ge och ta när man bor i lägenhet och inte bara hävda sina rättigheter.
    Många säger att passar det sig inte att bo i lägenhet så får man flytta, men alla väljer inte att bo i lägenhet.
    Jag vill inget hellre än att flytta för jag avskyr lägenheter och allt vad det innebär. Tack och lov så har jag jättebra grannar och vi kommunicerar och visar varandra hänsyn. 

• Winterfell
    rockaroll skrev 2012-09-24 10:50:34 följande:
    Vissa grannar klagar på minsta lilla. Ge dem rådet att flytta till hus om det stör! Jag har aldrig blivit störd av någon som bor ÖVER mig. Låter jättekonstigt! Däremot grannungarna över oss låter mycket, men det är BARN för sjutton. Ok man kan be dem att inte springa omkring och gallskrika för att det är roligt, och de måste kanske inte åka på sina boby cars tidigt på morgonen. Men de måste få leka! Kan han kanske leka i ett rum som ligger långt bort från deras sovrum?
    Varför är det så svårt att förstå att alla inte kan köpa ett hus bara sådär och att man kanske får försöka kommunicera och ge och ta när man bor i flerfamiljshus?
  • Winterfell
    rockaroll skrev 2012-09-24 11:03:47 följande:
    Winterfell. Vem har sagt att jag inte förstår det? Vi har inte heller råd med hus, och då får man ta att man hör grannarna.
    Och därför säger jag att man kanske kan vara snäll och visa varandra hänsyn eftersom man inte har så mycket rättigheter när man bor i lägenhet. 
    Jag gjorde själv så att jag gick ut på morgonkvisten när mina barn var mindre och jag uppskattar innerligt att mina grannar gör detsamma för mig nu. Det är att ge och ta och visa hänsyn. 
    Vissa här i tråden får det att låta som att det är rena galenskapen att behöva gå ut på morgonen, men det är ju faktiskt väldigt skönt och hälsosamt att komma ut även en lördagsmorgon.

• Winterfell
    Satfläsk skrev 2012-09-24 11:53:39 följande:
    Marycaroline: Ja, fast ts försöker ju verkligen. Sen att han inte vill gå ut och leka med sitt barn kl 6-7 på morgonen har jag full förståelse för. Att barnet tappar en leksak eller skriker när han blir arg är svårt att förhindra. Antingen är det extremt lyhört, med tanke på att det hörs så bra i lägenheten ovanpå, eller så är grannarna extremt lättstörda/väckta. Öronproppar, vad är det för fel med öronproppar?!
    Ett problem med öronproppar är att de gör förbannat ont.
  • Winterfell
    Satfläsk skrev 2012-09-24 11:59:05 följande:
    LaFontaine: Absolut är hänsyn viktigt!! Men jag tycker inte att föräldrarna ska behöva gå ut för att grannarna ska få sova och jag kommer inte ändra den åsikten. De försöker ju och är väldigt tillmötesgående när det gäller att lösa det här på bästa sätt.
    Sen kanske grannarna är surpittar och bara anser att ungen ska hålla käft, punkt slut! Men så hoppas jag inte är fallet.
    Med tanke på att man ofta inte har ork eller tid att vara ute en massa på veckorna så är väl helgen ett ypperligt tillfälle att ägna lite tid åt att vara ute. Förstår inte alls det hemska i att behöva gå ut på morgonen, det känns mer som det normala enligt mig.
  • Winterfell

Tycker det är otroligt tragiskt att så många föräldrar tror att världen bara är till för dem och deras barn. 

• Winterfell
    behedwin skrev 2012-09-24 12:14:34 följande:
    Vad är det som gör att du tror att vi inte försöker visa hänsyn till våra grannar?

Du sitter och matar på om att du har bostadsrättsföreningen på din sida och du tänker ju inte under några omständigheter gå ut.
Svar på tråden Mitt barn stör grannarna??