Inlägg från: liji77 |Visa alla inlägg
  • liji77

Mitt barn stör grannarna??

Hur är en medveten förälder? Hur gör man när man tar hänsyn till grannarna? Mig veterligen så är det svårt att bollstra in ett helt hem och binda fast ett livligt barn är inte så bra, inte heller droga eller aga. Skriker man på barnet, så stör man ju grannen. Jaha, då finns tala, sjunga och viska kvar. Krama finns ju också. Det blir väl det då.

• liji77

Jag, jag, jag. Ja det är ju så vi lever. Att gå ut med barnet på morgonen det funkar ju. Då blir det i ur och skur och inte så mkt morgon mys. Leka i ett rum långt från ena grannen funkar, men hur blir det för den andre på andra sidan? Och de under o över gör det kanske inte så stor skillnad. Jag går själv upp 05.00 så jag vet hur mkt en sovmorgon kan betyda. Dock kan jag berätta att man inte alltid kan styra över sina barn. Ett helt blankt papper är de inte när de föds. Det finns barn med speciella behov som pga detta faktiskt låter mer. Den föräldern vet hur det är att leva med ett sådant barn. De andra vet det inte. Tro inte att det enbart står mellan fostrat och ouppfostrat barn, så lätt är inte livet.

• liji77

Ja, kommunikation och respekt är A och O. Mkt bättre att förklara vad man störs av i stället för att skriva ett brev. Jag har då aldrig som förälder förväntat mig att omgivningen ska anpassa sig till oss. Men det är väl alltid en bra tankeställare att se tillbaka på sig själv och fundera över hur man kan uppfattas, för jag tror att de flesta någon gång glömmer bort att ens egna golv är någon annans tak.

Svar på tråden Mitt barn stör grannarna??