Inlägg från: Fenrisulven |Visa alla inlägg
  • Fenrisulven

Mitt barn stör grannarna??

Winterfell skrev 2012-09-24 12:11:57 följande:
    Tycker det är otroligt tragiskt att så många föräldrar tror att världen bara är till för dem och deras barn. 

Åhhh jag älskar digHjärta
    äntligen någon som skriver exakt vad jag tänkerGlad
  • Fenrisulven
    behedwin skrev 2012-09-24 12:14:34 följande:
    Vad är det som gör att du tror att vi inte försöker visa hänsyn till våra grannar?

tex att du skriver att du inte har LUST att gå ut när ditt barn vaknar och för liv......
  • Fenrisulven
    behedwin skrev 2012-09-24 12:18:04 följande:
    Jag anser att vi inte för liv och oljud.
    Att gå ut innebär ändå en hyffsad lång process inne, dvs äta frukost etc.
    Det kanske väcker grannarna... Vem vet.
    Nä och jag tycker inte att mina hundar för liv när det skäller konstant,hela natten, de kommunicerar ju bara......{#emotions_dlg.djavulsk}
    Uppenbarligen störs ju dina grannar av ditt barns oljud
  • Fenrisulven
    MaryCaroline skrev 2012-09-24 12:19:13 följande:
    Jag tror inte alla föräldrar som faktiskt går ut tidigt på morgonen har lust att gå ut... De gör det ändå för att de känner att de måste av olika orsaker... Det kan ju faktiskt handla om just grannarna men också att barnet ska få vara UTE och leka och springa av sig och få frisk luft och stora ytor istället för att vara instängd i en lägenhet.... Många småbarnsföräldrar får bita i det sura äpplet och gå ut även tidiga morgnar och även om det är tråkigt höstväder och även om man är trött... Det är bara klä på sig och packa matsäcken och gå ut och traska dit man ska... Jag förstår fortfarande inte vad som är problemet? Ska man inte gå ut med sitt barn bara för att man själv inte har LUST?

Oavsett om man har LUST eller inte finns det ju massor av saker man kan göra med sitt barn ute... :) 

precis vad jag ville få fram, men du fick nog fram det bättreGlad
  • Fenrisulven
    AnooYoo skrev 2012-09-24 12:23:42 följande:
    Vilken tur att vi inte är grannar. Om din kommunikation med grannarna ser ut som argumentationen du för här, så skulle jag (om jag var din granne) utnyttja min rätt att föra oväsen till klockan 23 varje helg också.

Och sedan besvara varje duns med en duns efter klockan 8.

precisCool
  • Fenrisulven
    Velouria skrev 2012-09-24 20:16:12 följande:
    Varför ska alltid den som störs flytta? Och vad är det för ett jävla orealistiskt "förslag"?

Hade inte brytt dig? Hur jävla socialt inkompetent får man lov att vara? 
  • Fenrisulven

Såååå jäkla trött på att alla andra skall anpassa sig till barnfamiljer.
    ja hela världen ska helst anpassa sig............

• Fenrisulven
    Velouria skrev 2012-09-25 07:24:51 följande:
    När min son var 2-3 år var han inte tyst. Det kan jag tala om. Men jag försökte vara en mycket medveten förälder som tog hänsyn till även mina grannar. Och pga detta fick jag aldrig några klagomål. Jag brukade även höra med mina grannar om de brukade höra oss och bli störda, men nej, det var aldrig några problem.

Try that sometimes. 

ja men det gör ju en del om man frågar, det visar ju att man bryr sigGlad
  • Fenrisulven
    Flaminia skrev 2012-09-25 07:56:05 följande:

Ja, det är jävligt irriterande att vissa verkar använda sina barn som ursäkt för dåligt beteende. Hade det varit en hund som stört grannarna genom att skälla hela tiden hade säkert ingen krävt att grannarna skulle flytta och att "hunden måste få vara hund", men barnfamiljer är det tydligen oerhört förbjudet att klaga på.

precis....
  • Fenrisulven
    Flaminia skrev 2012-09-25 09:50:42 följande:

Det spelar ingen roll vad det beror på utan det handlar om att båda sakerna är lika störande.
Svar på tråden Mitt barn stör grannarna??