Inlägg från: behedwin |Visa alla inlägg
  • behedwin

Mitt barn stör grannarna??

M Y L F skrev 2012-09-24 12:45:00 följande:
    Jag är väldigt ljudkänslig och att helg efter helg alltid bli väckt kl 06.00 hade nog gjort mig galen också.

Min äldsta son vaknade runt 5.30 varje morgon, men vi har aldrig haft problem med bankande, låtande leksaker osv, helt enkelt för att sådant var förbjudet innan 10.00

Vi kollade någon film, läste en saga, pusslade, ritade, åt och gick ut. Det är inte grannarnas problem utan ert som ni får lösa. 

Att barn låter det får man tåla som granne, men inte till vilket pris som helst. De problem som jag ser är ju att han verkar vara högljud, gärna leker vilda lekar och bankar och har sig. 

Köp en stor extra tjock matta i hans rum och se till att han har leksaker som inte väsnas. 
    Men du har inte läst...
    Han bankar inte och leker inte vilda lekar.
    Jämför inte barn, alla barn är olika.

Det som låter (vad jag tror). Är när han av misstag låter... när han glömmer bort att inte springa, skrika i leken, eller tappar saker. Visst gör han tvärt emot än vad jag säger ibland, bankar med en leksak och tittar på mig.... Han vet att han inte får, men gör det för att han vill något. Då gäller det att hitta på något nytt...
    Vi tittar på film, vi läser böcker......

Om det inte räcker... då är det väldigt svårt att visa 100% hänsyn.
    Ja, jag har skrivit flera gånger att jag förstår att de blir trötta av att bli väckta.
    Men mitt barn KAN INTE vara knäpptyst och det tänker jag inte kräva av honom heller. Och kom inte och säg att erat barn gör si och så, det visar bara att barn är olika. Jag anser att jag har tillräckligt pedagogisk bakgrund att veta att jag gör rätt när jag försöker förklara för min son att inte skrika. Jag har arbetat med barn 1-5 i flera år...
  • behedwin

Ah, ja matta har vi. En stor som är huvudelen av lekplatsen.
    Mjuka leksaker, finns men ja det kan nog bli fler.
    Att plocka bort och fram saker har vi funderat på, men vi bor så trångt så det är knepigt.
    Att gå ut, då är min mot-fundering (som jag skrivit), stör vi inte när vi går upp äter frukost, kär oss etc. Allt det tar ju nästan en timme om man inte vill kasta sig ut.. Men ingen har kommenterat på det :p

Det som står i första inlägget stämmer. Min son är otroligt livlig, leker med ljud till allt. Klart det är mindre på morgonen för att vi dämpar honom så mycket det går. Inte tillräckligt mycket.... men det är väll vårat problem då vi tydligen stör fortfarande....

ang andra grannar.
    vi har pratat med de som bor under oss. De har aldrig nämnt något om störning, men vi har inte heller frågat rakt ut. Vi kanske ska ta reda på det... De som bor under, borde störas mer skulle jag tro ?!

• behedwin

Tack, ja det kanske funkar. Det har blivit lite hett här i alla åsikter. Nu ska jag göra lite annat, tack för idéer, tips och åsikter

• behedwin

Ursäkta en jag håller inte med dig. Orkar inte ägna mer tid åt detta riktigt, men du verkar lik min granne, vi har lite olika åsikter. Vem som har rätt vet jag inte, båda kanske.

• behedwin

Till alla präktiga som slår sig på bröstet av hur dåligt det är att störa grannarna och att det bara är att lära barnet att va tyst. Nu har jag just spenderat 30 min med en ledsen kille som varit otröstlig och skrikigt sig svettig. Exakt varför vet jag inte men han var ledsen för att mamma inte var hemma utan gått tidigt till jobbet (05.00) i kombo med att ha vaknat på fel sida. Så är det ibland, vardag eller helg. Det var ju knappast så att jag satt och tyckte det var skönt att han skrek, jag gjorde mitt bästa för att trösta och lugna. Så här kan det vara och detta lär ha väckt grannarna. Men jag tänker inte be om ursäkt för att min son är ledsen... Och om vi förbereder honom på just denna specifika situationen, ja det gör vi. Så nu låt höra internet föräldrar, vilka åsikter har ni?

• behedwin
    Fenrisulven skrev 2012-09-26 07:56:10 följande:
    Du skriver detta 06,18? alltså utfår jag fr att ditt barn vaknat ca 5,30-5,45 ? Jag kan bara tala för mig själv, men jag hade inte gillat det om det varit min ledig dag....

Och? Vad ska jag göra åt det då. Stoppa en strumpa i munnen på honom?
  • behedwin

[quote=6683476UNDER ote-nick]Madeleine Louise skrev 2012-09-26 08:37:02 följande:[/quote-nick]Gå UPP och säga till?  Jisses, jag som trodde de bodde under er och kunde inte fatta hur du INTE kunde förstå att de blev störda av alla leksaker som far i golvet.. Har ni några grannar under? Vad säger de? 

Njuter av livet i Spanien med sonen Florian!
    [/quote] Stötte på de UNDER oss. Jag frågade rakt ut, stör vi? De sa nej, visst vi hör er, men ni hör väll oss.
  • behedwin

klart man kan bli besviken eller inte vara nöjd av att bli störd för mycket.
    men sedan finns det saker som inte är så lätta att göra något åt.
    jag klagade i min förra lägenhet när grannarna hade fest sent på natten väldigt ofta, okej då och då men när det började bli hela tiden så gick jag ned och bad dom sänka.

men jag kan inte sänka min son, om han inte själv förstår/vill.
    och kom inte och säg att jag inte visar hänsyn....
    vi försöker lära våran son att vara tyst och att inte störa tidigt på morgonen...

jag utgår från att ljudet hörs mest till de under oss...
    om de nu inte blir störda (ja jag har frågat se annat svar)
    så håller vi oss ändå till "rimliga" nivåer, inget överdrivet.
    ibland är det extra högt som i morse när han vakna kl 5.30 och var super ledsen i en halvtimme, skrek oavbrutet innan jag lyckades lugna honom och vi kunde starta dagen på ett bra sätt..... skit jobbigt för mig, honom och säkert för grannarna. men inget att göra om ni inte rekomenderar folk att stoppa strumpor i munnen på barn så att någon ska kunna sova.

• behedwin
    Fenrisulven skrev 2012-09-26 08:45:39 följande:

Det har kommit in ganska många bra tips tll ts. Jag fattar att barn är ledsna el leker o  skriker IBLAND men inte varenda morgon.
    Om det är varenda morogn och man aldrig får sova ut så hade jag klagat, definitivt, precis som jag klagat om någon hade en hund som skällde oavbrutet
    absolut, finns många bra tips, vi jobbar på med allt.
    problemet kanske minskar eller så kvarstår det.
    vi får se.
  • behedwin
    Fenrisulven skrev 2012-09-26 08:41:56 följande:
    Jag tål ljud, mer än välSkrattande men jag tycker fruktansvärt synd om grannarna som väcks varenda dag (tidigt).
    jag vet att det finns de som är överkänsliga men baserat på Ts attityd så tror jag inte hennes grannar är det
    jag skulle säga att de är överkänsliga då de under oss inte störs.
    och i min värld är våra ljudnivåer inte överdrivna...

• behedwin
    Fenrisulven skrev 2012-09-26 08:34:44 följande:

Din attityd visar ju att du inte bryr dig ett smack om grannarna, hoppas de klagar.....
    vad bygger du det där på då lille vän?
  • behedwin

hah, nä det går inte... kanske hade jag legat kvar i sängen om jag kunnat...

men en av oss går alltid upp, det är ett krav från våran bestämda son.
    sen är det gemensamma saker, sitta i soffan och se på TV, köra bil, bygga lego, läsa bok....
    visst lämnar jag honom ensam när jag gör frukost eller går på toaletten på morgonen.

men att uttrycka sig att vi "lämnar honom att härja fritt på egen hand" är fel.

en liten fråga, hur stänger man av premunationen av en tråd... denna tråd genererar galet mycket epost hehe

Svar på tråden Mitt barn stör grannarna??