Mitt barn stör grannarna??
Min äldsta son vaknade runt 5.30 varje morgon, men vi har aldrig haft problem med bankande, låtande leksaker osv, helt enkelt för att sådant var förbjudet innan 10.00
Vi kollade någon film, läste en saga, pusslade, ritade, åt och gick ut. Det är inte grannarnas problem utan ert som ni får lösa.
Att barn låter det får man tåla som granne, men inte till vilket pris som helst. De problem som jag ser är ju att han verkar vara högljud, gärna leker vilda lekar och bankar och har sig.
Köp en stor extra tjock matta i hans rum och se till att han har leksaker som inte väsnas.
Han bankar inte och leker inte vilda lekar.
Jämför inte barn, alla barn är olika.
Det som låter (vad jag tror). Är när han av misstag låter... när han glömmer bort att inte springa, skrika i leken, eller tappar saker. Visst gör han tvärt emot än vad jag säger ibland, bankar med en leksak och tittar på mig.... Han vet att han inte får, men gör det för att han vill något. Då gäller det att hitta på något nytt...
Vi tittar på film, vi läser böcker......
Om det inte räcker... då är det väldigt svårt att visa 100% hänsyn.
Ja, jag har skrivit flera gånger att jag förstår att de blir trötta av att bli väckta.
Men mitt barn KAN INTE vara knäpptyst och det tänker jag inte kräva av honom heller. Och kom inte och säg att erat barn gör si och så, det visar bara att barn är olika. Jag anser att jag har tillräckligt pedagogisk bakgrund att veta att jag gör rätt när jag försöker förklara för min son att inte skrika. Jag har arbetat med barn 1-5 i flera år...