Inlägg från: Skit i det du |Visa alla inlägg
  • Skit i det du

Ni som ger era barn Omega 3 från kapsel för bättre sömn!

Det här vill jag höra!
    Vi ger omega3 av andra orsaker men liknande problem med vår 3-åring.

Det är totalstopp här hemma med ALLA tabletter som ska tuggas, allt flytande osv.

Förbjud foppatofflor, tights och one piece utomhus!!
  • Skit i det du

Vilken smak har ni på Eskimon? Apoteket sa att det fanns en smak till, vi har tuttifrutti, sätter smak i allt :S

• Skit i det du
    Vickan I skrev 2012-09-29 13:29:03 följande:
    Vi har också tuttifrutti och först tyckte han det var jättegott, drack den som den var, sedan med frukt och nu kniper han igen så fort han anar att det kan vara dags. Men kan förstå att han blivit less på den smaken.

Att klämma en kapsel eye q lär ju smaka fisk : / , men när han inte gillar tuttifruttismaken heller så kanske det är lättare att snabbt få i det med en klick yoghurt el ngt?
    Samma här!
    Jag köpte den här i förrgår.

Ska smaka jordgubbe tydligen. Bad om en tuggtablett och tänkte inte mer på det förrän jag kom hem och sonen spottade ut skalet och sen var det helkört..
    Borde ju ha fattat men jag trodde att det kanske fanns i tuggtablettform..

Jag har testat att blanda ut eskomin med saft, blåpärspuré, oboy och marmelad..  Det tar över och det luktar så jäkla illa!

Flytande spottar han ut sen han fick mollipect förra omgången han var sjuk. Då började han vägra eskomin också.
  • Skit i det du
    Vickan I skrev 2012-09-29 13:49:01 följande:
    Ah dem där "varnade" tjejen på Apoteket för. Stod och höll i dem (till storebror) då han också skulle behövs ngt och då sade hon att båda hennes barn vägrat dem och att hon hört om flera andra barn också som inte tyckte om dem. Jättesvårt verkligen.

Nu verkar det ju inte hjälpa med sömnen här ändå, för då borde vi nog sett lite resultat nu, men omega är ju bra ändå.
    Och ändå är det 7 av 10 som föredrar den enligt dem *skakar på huvudet*

Oh ja, omega 3 är inte fel om man inte är duktig på att äta fisk 3 gånger i veckan eller vad det var, vilket vi absolut inte är.

Fick i han den vanliga medicinen idag tack vare sirap, men det tog tvärstopp sen när vi skulle ge han sin magbakterigrejtablett.
    Funkar ju inte att trycka i dem socker heller för att få i dem nåt som är bra *s*

Men du.. Trycka ut kapseln i mat då? Inte en hel protion men en tillräckligt stor så det inte smakar så illa men att de ändå får i sig det mesta?
    Lite är ju bättre än inget tänker jag?
  • Skit i det du
    Vickan I skrev 2012-09-29 14:08:02 följande:
    Ja vi får testa i mat. Kan man blanda ut det helt och ändå ha effekten kvar? För innan brukade vi ta och spruta ut lite på varje sked med frukt, men så fort han ser att man håller i sprutan så vägrar han gapa nu.

Nej ngt med massa socker känns ju ok om det är en kur eller ngt för att få i det, men inte om de ska äta det "alltid".
    Ja, sprutan ställde till det här med.. Går det inte att mäta upp i en bägare efter sprutan?

Frågan är bara vad som smakar gott med jordgubb *s*
  • Skit i det du
    ModestyBlaze skrev 2012-09-29 18:35:45 följande:
    Jag har aldrig kört med smak och tala om.

Först stack jag hål på kapsel (Picasol forte) och tryckte ut på sked och matade som den var. Inga problem.

Sen köpte jag de där tuggisarna och sonen hatade dem, så då bet han hål och fick i sig innehållet och spottade ut kapseln. Så då körde jag med Picasol Forte igen (1 kapsel) som han tuggade tom och spottade ut.

Nu sväljer han dem hela med lite Aloevera Gel.     
    *läser och antecknar*

Hur gammal är din son?

Smakar inte den äckligt? Kan den oparfymerade vara lättare att blanda med mat tror du?
  • Skit i det du
    ModestyBlaze skrev 2012-09-29 18:42:59 följande:
    En riktigt färsk fiskolja skall inte smaka så mycket, men visst lite fisk är det ju. Men många tycker det är mer ok än den där parfymerade äckliga smaken. Ingen människa gillar den.

Han är idag 6 år, han har fått omega-3 sen han var typ 6-8 mån. MIssar vi att ta en tid märks det direkt på sömnen. 
    Tack för svaret =)

Upptäckte idag när jag stack hål på den kapseln vi har att det var mer segt än oljigt. Gick bra att lura i han med glass. Men i längden funkar det kanske inte lika bra..
    Dock är jag lite för snål faktiskt för att köpa ännu en sort med omega 3 :S

Vi är mer ute efter effekten omega 3 kan ha på lite aktiva barn. Har läst lite om det och det är inte helt orimligt att vårt barn kan ha nytta av omega 3, om det nu funkar som det gjort på en del. =)
  • Skit i det du

Testade att preparera en svampsmörgås igår, sen åt han inge mer. Korkade mamma :(

Surt att ha skåpet fullt av vitaminer å skit som han vägrar ta.
    Och hans vanliga medicin vägrar han också nu.

Så jag ger upp, tyvärr.

• Skit i det du
    Vickan I skrev 2012-10-03 09:03:30 följande:
    Ja vi har inte gett på några dagar heller just för att han blev så skeptisk till all mat och ville knappt gapa för han trodde vi skulle lura i honom ngt. Vill inte förstöra matglädjen han har : /.

Igår köpte jag eye q kapslar utan ngn smak så ska testa det med, sedan får vi också tyvärr lägga ner om inte det fungerar.
    Berätta jättegärna hur det blir med denna sista oljan =)

Det går att locka med tur om det är glass men.. Hur många ungar nöjer sig med EN sked glass bara liksom *s*

Får smuggla i dem i sambons mat, så kanske han ser bra ut, sover bättre och blir smartare? *s*
Svar på tråden Ni som ger era barn Omega 3 från kapsel för bättre sömn!