• Vickan I

Ni som ger era barn Omega 3 från kapsel för bättre sömn!

Har en snart ettåring som inte sover alls. Har en tid provat ge han Eskimo Kids. Gick toppen först, men han vägrar nu att gapa och att truga i 5ml känns mkt, även tillsammans med fruktpuré eller dyl.

Så ni som klämmer ut från kapsel, typ Eye Q är väl det vi tänkt prova. Är det en eller två kapslar ni trycker ur? Vad blandar ni det med?  Kan det hjälpa byta märke för bättre resultat?

Andra tips? Tack för hjälp! 

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Ni som ger era barn Omega 3 från kapsel för bättre sömn!
  • Vickan I

Vi har också tuttifrutti och först tyckte han det var jättegott, drack den som den var, sedan med frukt och nu kniper han igen så fort han anar att det kan vara dags. Men kan förstå att han blivit less på den smaken.

Att klämma en kapsel eye q lär ju smaka fisk : / , men när han inte gillar tuttifruttismaken heller så kanske det är lättare att snabbt få i det med en klick yoghurt el ngt?

• Vickan I

Ah dem där "varnade" tjejen på Apoteket för. Stod och höll i dem (till storebror) då han också skulle behövs ngt och då sade hon att båda hennes barn vägrat dem och att hon hört om flera andra barn också som inte tyckte om dem. Jättesvårt verkligen.

Nu verkar det ju inte hjälpa med sömnen här ändå, för då borde vi nog sett lite resultat nu, men omega är ju bra ändå.

• Vickan I

Ja vi får testa i mat. Kan man blanda ut det helt och ändå ha effekten kvar? För innan brukade vi ta och spruta ut lite på varje sked med frukt, men så fort han ser att man håller i sprutan så vägrar han gapa nu.

Nej ngt med massa socker känns ju ok om det är en kur eller ngt för att få i det, men inte om de ska äta det "alltid".

• Vickan I
    ModestyBlaze skrev 2012-09-29 18:35:45 följande:
    Jag har aldrig kört med smak och tala om.

Först stack jag hål på kapsel (Picasol forte) och tryckte ut på sked och matade som den var. Inga problem.

Sen köpte jag de där tuggisarna och sonen hatade dem, så då bet han hål och fick i sig innehållet och spottade ut kapseln. Så då körde jag med Picasol Forte igen (1 kapsel) som han tuggade tom och spottade ut.

Nu sväljer han dem hela med lite Aloevera Gel.     
    Nej tror du har helt rätt där att man ska hoppa de med smak. Luktar ju tom superstarkt. Men man får ut tillräckligt när man klämmer ur en kapsel så det blir en hel "dos"?
  • Vickan I
    ModestyBlaze skrev 2012-09-29 20:56:56 följande:
    Ja, det tycker jag, tar man en starkare som Picasol forte så kan man leva med att en droppe eller två inte kommer med tycker jag.
    Tycker du den är bättre än Eye Q om vi nu ska testa köpa ngt annat? Å andra sidan så verkar det inte hjälpa sömnen här för nästan tre veckor med Eskimo har inte gett ngn bättring . Tack för att du delar med dig!
  • Vickan I

Ja vi har inte gett på några dagar heller just för att han blev så skeptisk till all mat och ville knappt gapa för han trodde vi skulle lura i honom ngt. Vill inte förstöra matglädjen han har : /.

Igår köpte jag eye q kapslar utan ngn smak så ska testa det med, sedan får vi också tyvärr lägga ner om inte det fungerar.

• Vickan I

Skit i det du- nope gick inte alls med det heller så nu lägger vi ner för tillfället iaf :(.

Tack alla som skrivit för tips och info :).

Svar på tråden Ni som ger era barn Omega 3 från kapsel för bättre sömn!