• miqaw

Gravid efter IVF i september 2012

Lillflickan: japp! Har haft från början tyvärr men nu lägger vi till supertäppt näsa på det också som gör det helt omöjligt... Nässpray hjälper inte, är numera snorproducent ha ha ha

• miqaw

Lillflickan: detta är ingen gravid- täppa utan en vrålförkylning tyvärr... Har också sluppit den vanliga täppan vilket jag är glad för! Men nu kan jag snyta mig på toaletten för att behöva snyta mig igen vid sängen 20 sekunder senare ha ha ha! Men, skam den som ger sig, Ikea ska få sig ett besök ändå, skötbord och lite annat lull- lull ska inhandlas :)

• miqaw
    Lillflickan skrev 2013-02-16 08:41:05 följande:
    Oh vad mysigtbesök och shopping alltså, inte snuvan. Ska också få besök. Vågar inte köpa nåt än men har tittat en gång på vagn. Får bli nåt nytt till mig att ha på mig i stället :)
    Förstod att du inte menade snuvan ha ha ha!!!

Har varit "rädd" för att köpa för mycket men det lossnade efter RUL. Om något händer kan jag inte påverka det och händer något nu så tusan ska lillan överleva och följa med oss hem, om än kanske senare.
    Försökte få ok till att köpa en klänning för maken men då den var "vanlig" tyckte han det var bättre att jag köpte något jag kan använda nu istället för något jag KANSKE kan ha om ett år eller så... hi hi hi...

Nähä, dags för dos 1000 av renäsans för näsan och nästa rulle med papper för att forsätta utrota min näsa.    
  • miqaw
    barnlängtan38 skrev 2013-02-18 14:20:43 följande:
    Hej! 

Jag kunde varit med här och skrivit, men det blev inget.. Men nu ruvar jag på 2 embryon sen i fredags och har vågat mig tillbaks till familjeliv igen. TD är 6/3 och tiden har nog aaaaldrig gått så långsamt som nu.

Jag känner igen flera namn och jag är så glad för er skull!  {#emotions_dlg.flower}

LYCKA TILL och KRAM till alla ni blivande mammor! Gravid

Då ska vi hålla tummarna för dig!!!!
    Helhjärtat skrev 2013-02-18 08:45:12 följande:
    Hur är det med er tjejer här inne? Själv mår jag precis som vanligt förutom att jag har lite foglossning, blir trött lite fortare och magen är lite i vägen när man ska bära något. Läser om andra som har både det ena och det andra besväret, känner mig lyckligt lottad ändå att jag mår så bra. Nu väntar jag på svar från fk om gravidpenning.. Vill veta nu när jag får gå hem. Ni som jobbar, hur länge tänkte ni jobba?
    Förutom förkylning mås här bra. Trodde foglossning var på G men det verkar som att det gått tillbaka lite tack och lov!!!
    Ska jobba till 3 maj är planen som den är just nu, 6 maj är det inlämnat till arbetsgivaren att jag ska vara hemma. BF är ju 31/5 (eller 2/6 som jag räknar till eftersom ÄP var 10/9 och inte 8/9 som ultraljudsläkaren fick fram...). Jag har "tyvärr" inget ansträngande jobb, det som är jobbigast här är promenaderna till och från bussen på ca 20 minuter/promenad.
    Lillan sparkar på och beteer sig mer och mer som en liten en med egen vilja/ som en alien Tungan ute.  
  • miqaw
    SeZret skrev 2013-02-18 20:54:43 följande:
    illamåendet sitter i för mig :/ sjukskriven till 5 mars just nu. Inte jobbat sen i början av novmber, saknar det verkligen! Och inom drygt 1-2 månader kommer jag förmodligen bli för stor för att orka med jobbet jag har, även om illamåendet skulle ge med sig. men förutom det ska man inte klaga ! =)

Hur många dagar är de kvar för er till BF idag? 114 här {#emotions_dlg.flower} 

102 Glad
  • miqaw
    Rosa fjäril skrev 2013-02-20 08:06:16 följande:
    Hej tjejer! Har en liten fundering....hur mycket har ni fixat köpt än till era bäbisar??
    För mycket? hi hi...
    Spjälsäng med madrasser fick vi för 200 av min syssling, levererades efter RUL. 7 eller 8 bodys, 4 byxor, 2st overaller/pyjamas, skötbord, skötbädd, vagn beställd, spjälskydd, filtar och så har vi fått resesäng av svägerskan... Men jag kan inte låta bli...  Vill boa konstant och kan bli irriterad på mig själv när jag går här hemma och pillar och viker om och har mig.
    Sen att jag får ångest över vilken vagn vi beställde gör kanske inte saken bättre ha ha ha. 
  • miqaw

I onsdags vid mätning var min på 22cm, liiiite under genomsnittskurvan men inom de två gränserna som hon visade också.
    Hjärtslagen var dock VÄLDIGT låga, 132 bara... Och det är ju en flicka så jag antar att hon tar efter sin mammas låga puls ha ha ha

• miqaw

Vad skönt att läsa att era döttrar också hade lågt antal slag... Känslan däremot att höra dem var ju underbar!!! Hi hi

• miqaw

Här var det lite tyst märker jag Flört

Men, något som fick mig att nästan tappa haka och sätta i halsen idag var när jag fick en liten påminnelse om att v 28 påbörjas imorgon... Hjälp vad tiden går fort!!!

Trevlig helg på er!   

• miqaw

Sammandragningar och lite ont i fogarna, annars har trötthet smugit sig tillbaka men det kan hänga ihop med att jag inte sover på morgonen... Ska till BM idag, går in i v 30 på lördag :)

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012