• miqaw

Gravid efter IVF i september 2012

Första besöket på BVC idag, och vilket besök sen! Har sett att Saga blivit rundare om kinderna men inte tänkt så mkt mer på det... Men idag kom kvittot på det!!! 3950 väger hon idag, och förra veckan 3490... Sälmjölk i brösten???

• miqaw

Caroline : håller allt jag kan!!! Nu jäklar ska bebis ut!!!

• miqaw

Caroline: hur är det med värkarna då? Samma som innan?

• miqaw

Caroline: skulle inte klandra dig om du blev galen, vem hade inte blivit det??? Fortsätter hålla tummarna!!!!

• miqaw
     caroline 32 skrev 2013-06-25 08:53:00 följande:
    Nu har hon kommit! 24/6 kom hon efter 4 timmar på förlossningen. Vikt 4560 g och 52 cm lång. Är på bb än då hon är överburen. Hon heter Lilly:)
    Grattis Caroline och är det nu man säger ÄNTLIGEN! ? Tungan ute
    Rosa fjäril skrev 2013-06-24 23:57:32 följande:
    Hur mår alla här inne??
    Här mås det bra! Har en liten tös som har lite varannandagsfasoner. Midsommarafton är en dag vi kunde varit utan då värmen gjorde att ingen av oss var nöjda men till slut somnade vi sida vid sida på kvällen och Saga sov då lite mer än 7 timmar innan hon ville ha ny blöja och mat.
    Men det är ju sanslöst att man i timmar kan sitta och titta på de små liven och bara... bara känna sååå mycket kärlek.

Imorgon är det dags för tredje BVC- besöket och det ska bli intressant att se hur mkt hon har gått upp denna gången... Hoppas det har lugnat sig lite för 500g på en vecka IGEN känns lite orimligt ha ha.

Ta hand om er och era sötnosar!     

• miqaw

Hur gammal är han? Vår BVC- sköterska blev nämligen väldigt förvånad över att Saga redan gått förbi sin födelsevikt efter en vecka då det tydligen kan gå både två och tre enl henne innan det vänder...

• miqaw

Jag har tillräckligt ned mjölk om man ser till det att Saga går upp i vikt lite mer än vad som de kanske trott... Men hon äter ibland varje timme och ibland med fyra timmars mellanrum och hon spyr också oftast efter varje gäng... Ibland bara lite och ibland ser det ut som hela måltiden...

Men jag förstår vad du menar! Man har inte kontroll. För vår del oroar vi oss då Saga har prickar över hela kroppen. Hormonplitor i hela ansiktet, huvudet, halsen och en liten bit ner på bröst, nacke och armar. Men på resten av bröst, mage, ben, rygg och armar har hon prickar som ibland är vara upphöjda ur skinnet och ibland är de röda, dock utan det vita i som hormonplitorna är... Värmeutslag? Allergi mot något jag äter? Sjuk?
    Hon äter som vanligt och gnäller varken mer eller mindre mot innan...

• miqaw

Jag blöder fortfarande, efter mer än 4 veckor men ont gör det inte så jag avvaktar.

• miqaw

Roligt att läsa om allas sötnosar och deras utveckling! Saga passerade fem veckor i lördags, var tog tiden vägen???? +1,4 kg på fyra veckor och +7 cm så det är ingen liten fis vi har längre hi hi. Ligger på första linjen ovanför "medel".
    Tänkte på en sak, är det dags att köra på en ny tråd för oss som fått våra sötnosar efter ivf i september eller ska vi fortsätta i denna? Bara en tanke som slog mig i natt när det matades.
    Kramar till er alla i värmen!

• miqaw

Sezret: Ja, hon växer så det knakar! 49 lång och 3240 vid födseln så här går det fort, till hennes mammas förtvivlan ha ha! Vill ju ha min lilla tjej längre än vad det blir just nu ha ha! Hon gick endast ner 60 g innan det vände så det kan ha med saken att göra också... Hoppas det inte fortsätter i samma takt bara hi hi...

• miqaw

Vad jobbigt Frankie men huvudsaken är ju att ni båda mår bra. Och sen förstår jag inte varför de tjatar om amningen... De flesta vill ju verkligen amma och ger inte upp i första taget men när man väl når en gräns, då finns ingen återvändo, oavsett tjat. Bra att du står på dig!!!

• miqaw

Aqua: vi har/hade samma problem efter hormonplitorna så vi fick rådet att smörja med miniderm. Ansiktet är nu jättefint och jag kämpar envist med att smörja hårbotten också men vet att det försvinner av sig självt.

• miqaw

Är också gärna med på Facebook- grupp men är också på telefonen... Någon som kan fixa?

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012