• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Hej! Här kan vi som fick plus efter IVF i september samlas! Nu håller vi tummarna för att det är våran tur efter lång väntan. Äntligen är vi gravida! :)

Följ dina drömmar
  • Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012
  • miqaw
    Rosa fjäril skrev 2012-10-01 16:37:53 följande:
    Ja men så gör jag med då;)

Grupptryck? Tungan ute 

Jag tror inte det påverkar något om man anmäler sig "sent" till MVC... Frågar de varför vi inte ringer förrän i v 8 så får vi väl vara ärliga och berätta att vi genomgått IVF och klinikerna "släpper" oss inte i första taget innan de vet att allt är ok hi hi hi
  • Helhjärtat

Precis, så tänkte jag också göra. Har redan behövt avboka såna besök två gånger och det är jobbigt nog att gå igenom det man gör så ska barnmorskan fråga ut en också. BIM idag enligt min app och ingen mens eller blödning :) jippi!

Följ dina drömmar
  • miqaw
    Helhjärtat skrev 2012-10-01 19:49:14 följande:
    Precis, så tänkte jag också göra. Har redan behövt avboka såna besök två gånger och det är jobbigt nog att gå igenom det man gör så ska barnmorskan fråga ut en också. BIM idag enligt min app och ingen mens eller blödning :) jippi!
    Mensen ska inte komma, inte mer med det!
    Och ja, de samtalen är inte roliga, bättre att vänta och njuta istället när vi får ringa och vet att det är ett bra samtal istället hi hi 
  • Helhjärtat

Nä eller hur, finns inget som heter mens just nu bara bebis. :)

Följ dina drömmar
  • Nickie
    Helhjärtat skrev 2012-10-01 19:55:57 följande:
    Nä eller hur, finns inget som heter mens just nu bara bebis. :)
    Följ dina drömmar

• Nickie

Imorgon är det sista dagen med vaggisarna. Även om det ska bli jävligt skönt att sluta med dom så känns det samtidigt lite scary, tänk om det är dom som gör att jag håller mig gravid?? Blandade känslor kan man säga.

• miqaw
    Nickie skrev 2012-10-01 20:01:05 följande:
    Imorgon är det sista dagen med vaggisarna. Även om det ska bli jävligt skönt att sluta med dom så känns det samtidigt lite scary, tänk om det är dom som gör att jag håller mig gravid?? Blandade känslor kan man säga.

Har känt så idag också kan jag säga, tog min sista igår vid lunch... Men, de vet nog vad de gör när de ger oss ett visst antal...
  • Nickie
    miqaw skrev 2012-10-01 20:10:09 följande:

Har känt så idag också kan jag säga, tog min sista igår vid lunch... Men, de vet nog vad de gör när de ger oss ett visst antal...
    Jo, dom säger ju att kroppen tar över och producerar hormonerna själv.
    Men det finns alltid den där tanken "tänk om" kroppen inte gör det, inte så mycket som behövs, etc 
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012