• Nickie

Gravid efter IVF i september 2012

Åhh, vad är det för fel på mig?
    Har hört talas om morgon-illamående men att vakna kl 3-4 på morgonen pga det känns ju väldigt värdelöst.
    Fortsätter det här så måste jag börja ta åksjukepiller.

På fredag är det dags för inskrivningen på mvc, nått att se fram emot.
    Börjar få en liten bula på magen nu med. Få se hur fort den växer nu då :)
    Brösten ska vi inte snacka om. Kommer inte orka bära dom innan detta är över =P

• Nickie

Baby Lei: Isci är väl när de för in sperman i ägget, alltså hjälper till att befrukta det har jag för mig.

Månviol: Grattis, va härligt =)

• Nickie

Lac: Kram på dig! Hoppas på det bästa och håller tummarna för dig.

• Nickie

Snart bär det av för inskrivning på mvc.
    Lite spännande känns det, kommer ju inte ihåg så mycket av vad man fick göra sen förra barnet.

• Nickie

Idag var vi på inskrivningen, satt och pratade i över 1½ timme.
    Pratglad barnmorska kan man säga :)
    Sen vart det lite blodprov och urinlämning.
    Så fick vi tid för RUL också den 4/1 så nu är det bara att vänta in det med, och inte fören man är i vecka 25 får man lyssna på hjärtat heller.
    Så nu är det låååång väntan tills det händer nått mer..

• Nickie
    Helhjärtat skrev 2012-11-02 20:29:46 följande:

Åh, vad roligt att få tid för RUL. :) Hoppas jag får det på tisdag när jag ska på inskrivning.
    Sa dom till innan att du skulle lämna urinprov eller fick du veta det på plats? Tänkte om man skulle se till att vara lite extra kissnödig när man kommer dit. För min BM sa inget i telefon om urinprov.
    Hon frågade mig om jag hade urinprov med mig men dom hade inte skickat med nått rör så då fick jag göra det på plats. Tror det är standard att dom delar ut tiden för RUL på inskrivningen, iaf om du ska göra den på akkis.
  • Nickie

Stort grattis Caroline och Aqua! :)

Är det någon annan som har sömnproblem?
    Jag måste först springa upp säkert 3-4 ggr och kissa och efter det är det riktigt svårt att somna om,
    hur jag än ligger så är det inte bekvämt, och är det inte det som spökar så har jag dessutom börjat drömma ca 50 olika drömmar på en natt och känner mig helt färdig när väckarklockan ringer på morgonen.
    Någon som känner igen sig? :)

Magen börjar växa på ganska bra för mig också, frågade barnmorskan varför jag blivit så stor redan nu, för så var det minsan inte förra gången. Men det var tydligen ganska vanligt att man växte lite snabbare som omföderska. Skönt att höra.. Trodde nästa bara att jag blivit fet :P

• Nickie

Så skönt ändå att höra att man inte är ensam :)
    Nu ska jag gå och lägga mig så jag kanske får nån sömn i natt...
    Eller jag går rättare sagt och lägger mig runt den här tiden varje dag den senaste tiden :) zzZZzzZ

• Nickie

Va härligt Nina.

Idag fick jag ett samtal från min bm, lågt blodvärde vårt domen, chockerande va? :)

Så nu är vi på väg till apoteket för att köpa bättre järntabletter. Annars såg resten av proverna bra ut, skönt det.

• Nickie

På måndag går jag in i vecka 12 (11+0)
    Tiden bara rasar iväg. Känns nästan som att Juni ligger bakom hörnet vissa dagar. Glad

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012