• Millenia

Mens efter förlossning....?

Jag födde vår dotter för lite mer än 8 månader sedan och har inte sett en skymt av mensen..
    Jag vet att det är normalt att det kan ta tid men jag börjar ändå bli orolig att jag kan vara gravid igen...
    Har en konstig känsla i magen, typ som mensvärk men ändå inte... Men känns mest som att det är jag som är nojig.. 
    Hur lång tid tog det för er att få tillbaka mensen efter förlossningen?   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-08 18:27
    Kanske ska tillägga att jag inte ammat sedan hon var ca 1 månade gammal då jag inte hade någon mjölk.

• Svar på tråden Mens efter förlossning....?
  • Millenia
    Servalusa skrev 2012-10-08 18:52:44 följande:
    Klart den kan dröja. För vissa tar det över ett år innan den är tillbaka som vanligt.
    Förstår dock fin oro. Gör ett test för att vara på den säkra sidan :)
    Lycka till!

Ja jag tänkte gå och köpa ett imorn och testa... Bara för att vara säker...
    Shiet, är det ett + vet jag inte vad jag gör :P 
  • Millenia
    Servalusa skrev 2012-10-08 20:17:11 följande:
    Haha. Gör det, då slipper du oroa dig :)
    Vad skulle du känna om det är ett plus då? För mig finns inget abort på kartan så skulle jag råka tabba mig även fast jag inte vill ha så får jag så lov att "stå mitt kast" :p
    Det skulle inte direkt vara läge för en till bebis med tanke på att jag pluggar distans just nu och är hemma med dottern... Men jag tycker som du, abort är inget alternativ för mig, jag skulle inte kunna leva med det tror jag...
    Dottern blev till även fast jag käkade piller, så jag vet ju att risken finns igen...
    Men det visar sig :)  
  • Millenia
    Servalusa skrev 2012-10-08 21:21:42 följande:
    Näe precis :) jaha, det var såpass! Men du har alltså inte börjat med nått preventivmedel nu heller? Varför inte?
    Jag har en flicka på 2 mån, ammar för fullt men risken finns ju ändå.. Bekvämligheten tar över kondomen.. Dumt när man inte vill ha fler :p
    Jo jag har ätit p-piller i över ett halvår, men eftersom dottern blev till även med piller så vet jag ju att risken finns...
    Speciellt eftersom jag inte ammade så tyckte jag det var extra viktigt att börja igen så snart som möjligt :) 
  • Millenia
    Servalusa skrev 2012-10-09 17:15:18 följande:
    Hur går det? Har du testat idag?
    Yes det gjorde jag!
    Visade minus, tack och lov!  
  • Millenia
    Galino skrev 2012-11-18 07:07:42 följande:
    Hur har det gått för dig TS? Jag är i samma situation.. Tjejen är 6 mån och ingen mens ännu dock en massa konstiga flytningar (för mycket info kanske, förlåt :). Har inte ammat sedan hon var två månader.. Gjort 4 gravtest som alla varit negativa..

Börjar bli lite orolig med tanke på att vi vill börja försöka med en tvåa om inte allt för länge.. :)

Vad jag vet så är jag inte gravid igen. Tog ett test för ca en månad sen och det var negativt :)
    Men ingen mens i sikte än, men funderar om det kan har att göra med att jag äter p-piller...
    Första gången jag använde Cerazette så försvann mensen, andra gången hade jag regelbundet, men blev gravid efter några månader.
    Nu använder jag samma igen sedan några månder tillbaka, dock vet jag ju om riskerna, men känns onödigt att sätta in en spiral eller p-stav när vi planerar fler barn om ca 1,5 år när jag är klar i skolan :)    
Svar på tråden Mens efter förlossning....?