• Batte

Hjälp mej alla kvinnor - vad hade ni valt?

Min sambo har jobbat hårt som f-n hela hösten och jag tänkte överraska henne med en resa/helgspa. Utan barn.

Tanken är nog mest vila och ta det lugnt för jag börjar bli rädd för att hon närmar sej gränsen till att bli utarbetad.

Vad hade ni föredragit (i hennes situation):

Spahelg på Österlen. Äta och dricka gott, bli ompysslad,  lite promenader. Läsa. Ta det lugnt. Nackdel att det kan bli småtrist om det öser ner hela helgen.

Några dagar i något av Paris/London/Barcelona/Rom. Man lär ju ha skoj men nackdelen är att man kommer ju knappast hem utvilad.

En veckas solsemester. Dötrist tycker jag, men visst, värme och sol och en god bok på stranden kan ju funka. 

Egentligen är hon storstadssemestertypen - men av erfarenhet är det lika med nada vila.

Så - Hjälp mej om ni har tid och ork. 

• Svar på tråden Hjälp mej alla kvinnor - vad hade ni valt?
  • Blaha

Jag gillar lite håll i gång, gillar även värme. En solsemester eller en tur till en storstad låter jättekul! Men om jag verkligen behövde vila upp mig skulle jag uppskatta spahelgen mest.

• Kärlek84

Hmm svårt.

Skulle jag tex vara borta utan barnen så känns en veckas solsemester för länge. Då hade jag nog velat haft med barnen..

Så jag röstar nog på spa eller på en weekend. Men måste det bli sånt röj på en weekend till tex Paris? Gå ut och äta god mat, kanske bo på fint hotell, bara njuta av ett glas vin/alkoholfritt, vandra på stan och se den fina staden, läsa en bok på kvällen?

• Batte

Nej, menar inte att det blir sånt röj i Paris. Men det är mycket att se, man springer runt, mycket resa för tex fyra dagar.
    Sen vet jag iof att det lätt att enkla restaurangkvällar lätt blir längre:) 

• Annaeu

Svårt att veta, alla kvinnor är inte lika!

Men utifrån inlägget så verkar det som det ska vara en lugn plats, röstar därför på österlen.

En storstad kan kännas stressigt då man vill hinna med flera saker, en solsemester känna för lång tid när ni inte ska ha barnen med er.    

• Nattis

Spa helg helt klart. Spelar ingen roll om det regnar. Ta med bok tidning till henne, hon kan läsa vid öpnaspisen

• idontlikeyou

Jag skulle själv blivit glad av en Parisresa

Svar på tråden Hjälp mej alla kvinnor - vad hade ni valt?