Inlägg från: Loui |Visa alla inlägg
  • Loui

Skulle ni vilja ha min sambo?

Skrattande .. skulle ni vilja ha min pojkvän?

Fakta:
    - Han är extremt charmig 
    - Han har sjukt fint skratt som får alla andra att bli glada också
    - 172 cm lång
    - Bra benstomme men absolut inte tjock
    - Kan argumentera med vem com helst och vinna (ja, det kanske kan vara negativt med Tyst
    -  Älskar att laga mat, och gör världens godaste mat
    - Han är supersugen på ett litet barn!
    - Händig 
    - Över lag väldigt trevlig och omhändetagande man som bryr sig om sina nära och kära
    - Älskar att kolla film/ serier
    - Hatar att diska och städa, så det bli en del tjat
    - Spelar gärna Wow
    - Snusar
    - Älskar öl (och blir ciggsugen efter en öl) 
    - Rätt så dålig på att hålla i pengar, så han kan slösa på onödigheter 
    - Är riktigt fjantig ibland (för min del är det roligt)
    - Han gillar att vara ute i naturen, fiska, plocka svamp osv
    - Och sist men inte minst så är han jägare!

Vad säger ni tjejer? Drömmer

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 13:59
    Jag måste ju faktiskt tillägga att han är oerhört snäll, lyssnar när man pratar och försöker lösa om man vill ändra på något.
    Han stänger inte in sig när han spelar Wow, utan han spelar när han har tid över!

och..
    - Bra lön (fast jobb)
    - Han är romantisk
    - Älskar att gosa
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni vilja ha min sambo?
  • Loui
    Dimitra skrev 2012-11-06 12:41:34 följande:
    Nej. Är inte intresserad av någons sambo.
    Haha. Hmm. Vet inte hur jag skulle utttryckt mig annars ;)
    Göteborgsbruden skrev 2012-11-06 12:41:06 följande:
    Han låter lik min make på många plan
    Skrattande
  • Loui
    SilverEmma skrev 2012-11-06 12:46:13 följande:
    Absolut inte.

- Han är supersugen på ett litet barn! (det största argumentet. Jag vill absolut inte ha fler barn.)
      - Hatar att diska och städa, så det bli en del tjat. (det gör jag också, så jag behöver själv någon som pushar mig)
    - Snusar  (luktar skitäckigt)
    - Rätt så dålig på att hålla i pengar, så han kan slösa på onödigheter. (är ekonomisk själv och vill inte ha någon som inte kan hålla i sina pengar)
    - Och sist men inte minst så är han jägare! (en hobby som vanligtvis tar alldeles för mycket fritid, även om det vora trevligt att fylla frysen med gott kött)
    Jägare tar inte så mycket stor tid, för honom är det någon månad per år och då är det en gång i veckan! Men övrigt så förstår jag dig då Skrattande
    Filuren83 skrev 2012-11-06 12:46:13 följande:
    Nej, jag behåller gärna min egen man!
    Skit med Flört
  • Loui
    Ellan92 skrev 2012-11-06 13:02:40 följande:
    - Älskar öl (och blir ciggsugen efter en öl) - Noll tolerans rökning, och hur mkt öl dricker man när man älskar öl?

- Är riktigt fjantig ibland (för min del är det roligt) - Vad menas med fjantig?
    Med ölen kanske 6st 33cl starköl en fredgaskväll. 

Fjantig. Alltså, älskar att vara busig och tetas. På ett rätt så barnsligt sätt. Själv tycker jag att det är roligt, då jag är likadan! Skrattande
  • Loui
    EvelinasSyster skrev 2012-11-06 13:47:58 följande:
    Nej baserat på:
    - Hatar att diska och städa, så det bli en del tjat
    - Spelar gärna Wow
    - Snusar
    - Älskar öl (och blir ciggsugen efter en öl) 
    - Rätt så dålig på att hålla i pengar, så han kan slösa på onödigheter

Framförallt sista punkten, jag är (överdrivet) ekonomisk själv så det hade gjort mig galen!  

Fast hade sagt nej annars med för jag vill gärna ha min egen kvar
    Alla vill behålla sina egna, jag förstår inte alls! Drömmer Flört
  • Loui
    SkyDark skrev 2012-11-06 14:08:12 följande:
    Jag har ju redan en sambo, så därför vill jag inte ha din.
     Men han låter väldigt bra, hade jag varit singel och blivit tillfrågad att gå på en blind-date med någon som gick under den beskrivningen skulle jag tacka ja ^-^
    Skrattande
  • Loui
    Jessi08 skrev 2012-11-07 12:52:20 följande:
    Nej vill jag inte:D Vad vill du med tråden?
    Haha, jag är bara nyfiken på vad ni har att säga om hans sidor! Solig
  • Loui
    adaeze skrev 2012-11-07 12:44:27 följande:
    nja jag är 1,74 så föredrar om killen är minst 1,74 också.. Och så tycker jag snus är äckliiigt.
    Jaga är coolt men fiska är fjantigt, gilla rint ekillar som gillar datorer så mycket, jag ska vara datanörden i huset inte han!
    Och så hatar jag att gosa.
    Sen så vill jag vara den som lagar mat, jag lagar bäst mat alla andra bara gör fel hela tiden. Men det är klart, är han supercharmig så har man väl överseende med allt sånt, frgan äär nog snarare vem som skulle stå ut med mig och mina krav och fixa ideer :P
    Jag är 1,73 så det är klart han är lite kort för mig med, hehe.
    Haha, i detta hushållet är det jag som alltid gö fel när det gäller maten, han är värsta mästerkocken ju!

Haha, ja, hmm. Där vände det Skrattande 
  • Loui

Ni som inte gillar jägare får ju inte glömma att han har stor respekt för djur, + att det är snällare att döda ett djur snabbt och stoppa i frysen än att köpa kyckling som är gödade och varit i bur hela sitt liv Solig

• Loui
    adaeze skrev 2012-11-07 13:14:05 följande:
    Jagvet inte jag är så kräsen tycker inte så många gör godare mat än jag, men även om de gör det så blir allt fel ändå. Helt plötsligt är int ekryddorna i kryddhyllan i bokstavsordning längr eoch saker står på fel ställen och nån har använt sig av metall i teflonpannan och grejer, sånt ge rmig paniik!
    Haha, jaa. Jag har med vissa saker som SKA vara. Är det inte så, så ligger någon illa ute! 
    lindaha skrev 2012-11-07 13:17:11 följande:
    Ser faktiskt inte problemet med att han är jägare? Jag äter hellre kött som kommer från naturen där djuren har sprungit fria än att äta kött som kommer från uppfödda djur som har lidit.
    Nej, precis. Känns snällare mot djuren också!

• Loui
    Shining skrev 2012-11-07 13:23:20 följande:

Nej, men sen så är ju jag gift med samma man som jag träffade när jag var 15. Vi har varit tillsammans i 17år i år så jag har ju som ni förstår den för mig perfekta andra hälften

Men jag funderar lite på din tråd…

Det mesta du rabblar är relativt och jag vet inte riktigt om det är en + och en - sida du stolpar upp eller bara saker du kommer på om honom? ex. ”han älskar öl”  - ok, är han alkis eller är det bara så att han föredrar en öl än ett glas vin till fest?

Att han är oekonomisk är ju i sig inget problem om han och den han lever tillsammans med finner en lösning med gemensam ekonomi och att hans andra hälft har huvudansvaret för ekonomin och sköter det bra. Har dock han ensam ansvaret över gemensam eller hans egna ekonomi så gör det ju varken från eller till om han har fast jobb och bra lön om han ändå slösar bort allt…  Han kunde ju då lika gärna varit arbetslös om hans andra hälft  ändå får lida för att gemensamma konton alltid ekar tomt eller att den andres pengar alltid rann iväg för att täcka upp hans hälft också…

Vad mysigt att du har hittat din andra hälft! Solig

Han är definitivt inte alkoholist men om han har en folköl hemma så tar han gärna den en onsdagskväll. Han dricker inte speciellt mycket egentligen, det var mer som ett "vad han gillar på fest".
    Jag stolpade upp fakta, för att man skulle avgöra själv om det var + eller -.

Vi löser ekonomin tillsammans men han håller inte "bugdeten" lika bra som jag. Han köper gärna en onödig sak hit eller dit istället för en nödvändig sak.  

Men nej, vi har ju ändå varsin ekonomi så hans slöseri går sällan ut över mig Glad 
  • Loui
    Vit Lilja skrev 2012-11-07 13:27:52 följande:
    - Han är extremt charmig  (det är alla man är kär i Flört)
    - Han har sjukt fint skratt som får alla andra att bli glada också (alltid en fördel, tummen upp... men smaken är som baken)
    - 172 cm lång (Stör mig inte, det är okej, men det är inte så att jag väljer karl efter längd, så vem bryr sig)
    - Bra benstomme men absolut inte tjock (samma som ovan....)
    - Kan argumentera med vem com helst och vinna (ja, det kanske kan vara negativt med Tyst) Äh, skulle aldrig funka eftersom jag argumenterar jämt. Det hade bara blivit tjafs och bråk
    -  Älskar att laga mat, och gör världens godaste mat (beror väl på vad det är för mat? Men jo, det är bra)
    - Han är supersugen på ett litet barn! (aldrig i livet, då hade jag tackat för mig och backat med en gång)
    - Händig (det är jag med)
    - Över lag väldigt trevlig och omhändetagande man som bryr sig om sina nära och kära (en förutsättning)
    - Älskar att kolla film/ serier (jag avskyr TV och har nu slängt ut vår maskin. TV/seier/filmer är enormt tidsödande och jag tror inte det kan tillföra någonting i en relation.)
    - Hatar att diska och städa, så det bli en del tjat (Är trött på tjat, man delar lika)
    - Spelar gärna Wow (hade vart helt okej om han hade vart 16 år. Hade blivit vansinnig om han spelade WoW hela dagarna)
    - Snusar (Tack och hej, leverpastej)
    - Älskar öl (och blir ciggsugen efter en öl) (Om han älskar öl i den form att han gillar att testa nya sorter, att laga mat som passar och gå på ölprovningar är det bara kul att han har ett intresse och kan lära mig nåt. Älskar öl i den omfattningen att han måste ha sig ett par järn för att fungera, så nä)
    - Rätt så dålig på att hålla i pengar, så han kan slösa på onödigheter (Jag är väldigt ekonomiskt, så då skulle det troligtvis bli bråk, om han inte anpassar sig enormt mycket)
    - Är riktigt fjantig ibland (för min del är det roligt) (Är det roligt fjantigt är det underbart. Man ska skratta i en relation)
    - Han gillar att vara ute i naturen, fiska, plocka svamp osv (Tummen upp för det, då har vi ett lika intresse. Det gillar jag skarpt!)
    - Och sist men inte minst så är han jägare! (Mycket kul, massa härlig mat)

så nä, ett par saker jag gillar med honom bara, han låter inte som en man för mig =) 
    Han behöver definitivt inte öl för att fungera, utan bara att han älskar det. På fest eller en folköl någon kväll varannan vecka. =) Han testar gärna nytt och har i mat osv.

Jag argumenterar otroligt mycket jag med, så det blir en hel del här hemma men vi både älskar att ha en diskussion igång då och då. Vi blir otroligt sällan ovänner på grund av det!

Att han är charmig är inte bara jag som tycker. Han har charmat mååånga och bara genom att träffa honom så blir de flesta charmade. 

Men kan hålla med om WOW och filmer osv. (även om han inte spelar flera timmar om dagen)

Någon som har tips på hur man får sin kille att se sitt datorspelande som en "helgsgrej när det finns tid över" istället för att "ta tid till sitt spelande"? Oskyldig
  • Loui
    Jessi08 skrev 2012-11-07 13:34:13 följande:
    Tror alla upplever människor på olika sätt..tycker han verkar rätt...vanlig..å lite för kort ;)
    Mja, han är 1 cm kortare än mig. Inget jag älskar eller hatar =)
  • Loui
    Vit Lilja skrev 2012-11-07 13:40:24 följande:
    Ni måste hitta gemensamma intressen.
    Dans?
    (Salsa, bugg, jenka, hiphop?
    Teater istället för tv-tittande?
    Gym-träning? (tillsammans).
    Musik? (konserter, musikaler, uppvisningar, att spela instrument tillsammans kanske).
    Annan kultur? (Visningar, utställningar, vernissager, böcker, målarkurser)
    Hantverk? (snickra möbler tillsammans, renovera dockhus, smyckestillverkning, svetsa smidessaker att sälja eller kanske tomtetillverkning)
    Matlagning? (gå tillsammans på kurser, kolla recept och laga mat tillsammans) 

Åh, så mysigt det låter! Tack så mycket! Skall kolla upp lite saker.
    Matlagningskurser låter ju hur bra som helst dock.

Vi blir snart sambos och kan då träna ihop på gymmet via hans jobb.

Men just nu är det lite som att han letar tid till att spela för att inget annat är roligare, allt annat är bara nödvändigt. Obestämd
Svar på tråden Skulle ni vilja ha min sambo?