Linda1986 skrev 2012-11-21 09:40:24 följande:
Vi måste förbereda henne för minsa greje som vi ska göra. Även sådan saker som händer varje vecka. Hon rider alltid på måndagar men man måste ändå sätta upp det på ett schema och förklara flera gånger vem som ska med och så.
Känns konstigt att hon får utbrott för att jag som är hennes mamma kommer till ett ställe som hon inte trodde att jag skulle vara på.
Jag kommer nog gå vidare, men kanske inte just nu. Vi ska ha ett möte till med denna psykologen och hennes dagis. Där vi ska diskutera hur vi ska jobba i framtiden. Det är det som känns så konstigt också. Först säger psykologen att hon är som vilken fyra åring som helst och sedan ska det bli ett möte där det ska diskuteras hur vi ska jobba med henne för att hon inte ska behöva komma ifrån sina rutiner. Man känner sig kluven.
Hoppas alla förstår att jag absolut inte vill att hon ska ha en diagnos men det känns inte som att hon som gjorde utredningen var helt med i hur det fungerar i dagens samhälle.
Självklart vill man väl inte att ens barn ska ha en diagnos, av något slag! Jag tycker att det är bra att ni utreder det ordentligt!