• Anskuli

+ i november

Jag har även plussat igår efter att ha försökt mer eller mindre i 8 år. Ett missfall har det varit på vägen, 4 inseminationer, 2 IVF och 4 FET. Så jag håller verkligen tummarna för att det skall gå vägen denna gång, men vågar inte glädjas över plusset ännu.

• Anskuli
    Ceszan skrev 2012-11-25 13:06:53 följande:
    Grattis till er som fått plus hoppas verkligen att det går vägen för er. Här fick jag bruna flytningar igår, och idag forsade det mer eller mindre blod så det blir vårt 3e mf på 21månader. Har ätit pergo senaste året, och och fått en spruta. Men nu har vi väl rätt till en utredning, så får väl hoppas på att vi får några svar. Önskar er all lycka @-}--
    Förstår att det är tufft! Även om vi bara har haft ett missfall på vägen så vet jag hur besviken man blir. Försök att glädja er åt bröllopet nu!
  • Anskuli

Vad skönt att de tar din oro på allvar jazmine25! Jag är också väldigt orolig eftersom förra plusset slutade med ett tidigt missfall, men det är väl bara att försöka låta bli att oroa sig.

• Anskuli

Jag tycker också att det låter lite för mycket med flera tusen. Är du säker på att hon inte menade flera hundra, men sa fel? Förstår att du är arg, men försök att ta det lugnt. Låter som om du har ett fullt normalt värde!

• Anskuli

Har du pratat med BM idag jazmine25? Vad sa hon i så fall?

Jag fick idag tid för ett tidigt ultra den 20.12. Bad om att få ta ett blodprov för att kolla hcg-värdet nästa vecka eftersom jag inte vågar lita på att jag faktiskt är gravid förrän jag har fått det bekräftat med blodprov. CB digital visade igår gravid 2-3 veckor och jag var då endast i början på 5:e vecka (4+1). Vet med säkerhet då vi har gjort IVF.

Hur länge skall du förresten fortsätta ta progesteron? Jag funderar eftersom vår läkare sa att i princip kan vi genast ifall vi plussar, men hon tyckte ändå att jag skulle fortsätta några extra dagar.   

• Anskuli
    jazmine25 skrev 2012-12-01 18:35:51 följande:
    Jag letar efter gravid bloggar. Finns det nån här som bloggar och vill dela med sig.

Här är min blogg
    www.grajako.blogspot.se/

Blev nästan lite skrämmande då jag kikade in på din blogg och såg att du också är gift med en Sebbe, rider, har hund och katt och är 31 år...
  • Anskuli

Har bara precis plussat efter IVF, går in i vecka 6 imorgon. Skall imorgon på blodprov för att mäta hcg-värdet. Mitt förra plus slutade i missfall i vecka 6 så jag är väldigt nervös.

jazmine25 skrev 2012-12-02 16:00:16 följande:
    Jo det var ju en bit bort.

Hur långt gången är du?
  • Anskuli

Det här är vårt andra IVF och här i mellan har vi även gjort 4 FET och IVF-karusellen 4 inseminationer. Så det börjar vara svårt att hålla hoppet uppe, men det är bara att hålla tummarna för att det skall gå vägen denna gång.

• Anskuli

Jag har egentligen inga andra symptom än att brösten ömmar och så är jag förskräckligt trött. Önskar att jag skulle känna mera :(

Var meningen att jag skulle ta blodprov idag, men det dök upp en grej på jobbet som jag måste fixa och på vår klinik skall blodproven tas före kl 14 (har 130 km till jobbet och kliniken är nära där jag bor så det är inget alternativ att gå på lunchpausen). Så det får bli till onsdagen istället, men då får jag svaret först på fredag. CB digital visade dock 3+ idag så det verkar som om HCG:et stiger som det ska :)

Svar på tråden + i november