• Yrja M

+ i november

Hej! Jag har plussat idag så jag hoppar gärna in här med er!

Gjorde FET med en 6-dagars den 18 nov och hade testdag idag! Nu är jag superglad! Glad Fast lite ängslig också då det är så tidigt ännu..

• Yrja M
    jazmine25 skrev 2012-11-25 12:24:53 följande:
    Jag har också precis plussat. jag är enligt FL i v.5 (4+2) Jag har tidigare drabbats av 2 missfall båda i v.6 så ass rädd är jag. Båda missfallen efter IVF. Jag och maken måste använda oss av donerade spermier så i väntan på att starta IVF 2 använde vi oss av en privat donator och gjorde hem insemination och helt otroligt lyckades vi på andra försöket.
    Jag beklagar missfallen! Förstår att det måste ha varit jättejobbigt Rynkar på näsan Är v.6 en extra känslig vecka eller så?
  • Yrja M
    jazmine25 skrev 2012-11-30 21:00:19 följande:
    mm mycket. Jag fick båda mina missfall i just vecka 6. Men jag vet inte men det känns annorlunda den här gången. Jag ska försöka sysselsätta mig så jag inte hinner tänka på det. Ganska svårt då jag är arbetslös men nåt kan jag säkert hitta på. På torsdag ska vi göra VUL igen och hoppas att vi får se ett vackert hjärta slå
    Ursäkta att jag frågar men hur känns det annorlunda? Jag har aldrig kommit så här långt tidigare så jag vet inte hur det "ska" kännas. Det enda jag känner nu är att det pirras i magen och att jag fryser.

Du kanske kan sysselsätta dig med att julpynta hemma? Glad
  • Yrja M
    jazmine25 skrev 2012-12-01 11:47:25 följande:
    Det som känns annorlunda denna gång är att symptomerna jag har är starkare och fler. Jag har aldrig hunnit mått illa tidigare. Sista missfallet så blev testerna bara svagare och svagare medans dom blir starkare nu. Växtvärken som man kallar det är inte lika kraftig som dom var vid missfallen. Det som fick mig att misstänka missfall var att dom var så pass starka så jag var tvungen att stanna om jag var ute och gick.

Men du bör inte jämnföra symtomer på vad en annan känner det kan säkert skilja en massa
    tack för svar! När började illamåendet för dig? jag känner inte av något sådant alls (jag är i v4 +5).

Ja, du har nog rätt att man inte ska jämföra symtomen. Jag är bara nyfiken på vad som händer och om det är "normalt".  Och så är jag så himla rädd för missfall och tecken på det.. Obestämd
  • Yrja M

Jag har aldrig kommit så här långt tidigare. Vid vårt IVF färskförsök i somras fick jag ett väldigt tidigt plus som sedan blev svagare och svagare och var borta till testdagen. Förutom det har jag aldrig varit gravid.

Att jag är rädd för missfall beror på att det är så himla krångligt för oss att få barn. Min man har en kromosomavvikelse som gör att vi behöver göra IVF PGD för att undvika missbildade barn (främst trisomi) och det har vi blivit nekade av vårt landsting. Därför har vi gjort IVF PGD privat utomlands och det är ju både dyrt och besvärligt. Jag vet inte om jag orkar börja om med hela processen.

• Yrja M

När ska man förresten kontakta sjukvården, direkt man plussat? Hur tidigt brukar man få göra VUL?

• Yrja M
    Yrja M skrev 2012-12-01 15:08:51 följande:
    När ska man förresten kontakta sjukvården, direkt man plussat? Hur tidigt brukar man få göra VUL?
    Med sjukvård menar jag barnmorska eller liknande för kontakt under graviditeten (jag har ju redan meddelat resultatet för min behandlande IVF-läkare).
  • Yrja M

Jo, jag testade minus några dagar först så sprutan hade gått ur. Och plusset ökade i styrka i några dagar (även om det var supersvagt) för att sedan minska och försvinna helt..

Ok! Då ska jag kolla om jag också kan få göra VUL i vecka 7.

Jag ska kolla in din blogg Glad

• Yrja M
    jazmine25 skrev 2012-12-03 20:11:56 följande:
    För mig är det ganska lugnt just nu. Mitt illamående slog rekord i morse men hjälptes med armbanden. Jag klarar inte längre av ost lukt.
    Vad är det för armband? Dom verkar effektiva Glad
  • Yrja M
    Anskuli skrev 2012-12-03 20:18:43 följande:
    Jag har egentligen inga andra symptom än att brösten ömmar och så är jag förskräckligt trött. Önskar att jag skulle känna mera :(

Var meningen att jag skulle ta blodprov idag, men det dök upp en grej på jobbet som jag måste fixa och på vår klinik skall blodproven tas före kl 14 (har 130 km till jobbet och kliniken är nära där jag bor så det är inget alternativ att gå på lunchpausen). Så det får bli till onsdagen istället, men då får jag svaret först på fredag. CB digital visade dock 3+ idag så det verkar som om HCG:et stiger som det ska :)
    Jag är också grymt trött! Kan somna när som helst på dygnet om jag bara får chansen.

Jag önskar också att jag skulle känna mera. Jag har så svårt att tro på att jag faktiskt är gravid!

Bra att CB ökade! Jag ska nog också testa med ett till sånt. Testade i fredags och då visade det 2-3 v.
  • Yrja M
    jazmine25 skrev 2012-12-05 12:03:07 följande:
    Jag tänkte att alla som ska eller som har gjort VUL gärna får gå in på denna sida och fylla i. Jag skulle så gärna vilja veta vad folk såg på VUL och när

www.familjeliv.se/Forum-2-297/m67828657.html
    Tack för länken! Jag har lagt till den i mina favoriter Glad

Lycka till på VUL imorgon! Hoppas allt ser ut som det ska.

Känns det bra i övrigt?
  • Yrja M
    jazmine25 skrev 2012-12-05 16:12:56 följande:
    Känns väll ganska bra.Lite orolig för symtomer som kommer och går. Ibland känner man ingenting och dåökar ju oron. Jag hoppas verkligen jag får se ett hjärta imorgon.
    Hur har det gått?
  • Yrja M
    jazmine25 skrev 2012-12-06 17:30:07 följande:
    Det gick jätte bra idag. Även fast jag bara är i v.6 (5+6) så kunde vi se en bebis i hinnsäcken och vi kunde även se ett hjärta flimra. helt magiskt.
    Åhh skönt att det gick bra!! Och med ett flimrande hjärta också Glad
  • Yrja M

Jag ringde till kvinnokliniken här och dom sa att dom har slutat göra tidiga VUL efter IVF ifall man inte har några särskilda problem. Men om jag började blöda eller fick väldigt ont i magen kunde jag återkomma.

Hon menade på att graviditeten nu inte skiljer sig från en vanlig graviditet.

Jag blev lite förvirrad eftersom det verkar så vanligt med tidiga VUL för andra IVF-are. Vad är egentligen anledningen till att göra tidigt VUL?

• Yrja M
    jazmine25 skrev 2012-12-06 17:38:19 följande:
    Det är mest för att kolla att den har hamnat i livmodern och inte i nån av äggledarna.
    Ajdå, det låter ju läskigt. Men kan man märka det på något annat sätt? Är det det som kallas utomkvedshavandeskap?
Svar på tråden + i november