+ i november
Hej! Jag har plussat idag så jag hoppar gärna in här med er!
Gjorde FET med en 6-dagars den 18 nov och hade testdag idag! Nu är jag superglad! Fast lite ängslig också då det är så tidigt ännu..
Hej! Jag har plussat idag så jag hoppar gärna in här med er!
Gjorde FET med en 6-dagars den 18 nov och hade testdag idag! Nu är jag superglad! Fast lite ängslig också då det är så tidigt ännu..
Jag har aldrig kommit så här långt tidigare. Vid vårt IVF färskförsök i somras fick jag ett väldigt tidigt plus som sedan blev svagare och svagare och var borta till testdagen. Förutom det har jag aldrig varit gravid.
Att jag är rädd för missfall beror på att det är så himla krångligt för oss att få barn. Min man har en kromosomavvikelse som gör att vi behöver göra IVF PGD för att undvika missbildade barn (främst trisomi) och det har vi blivit nekade av vårt landsting. Därför har vi gjort IVF PGD privat utomlands och det är ju både dyrt och besvärligt. Jag vet inte om jag orkar börja om med hela processen.
När ska man förresten kontakta sjukvården, direkt man plussat? Hur tidigt brukar man få göra VUL?
Jo, jag testade minus några dagar först så sprutan hade gått ur. Och plusset ökade i styrka i några dagar (även om det var supersvagt) för att sedan minska och försvinna helt..
Ok! Då ska jag kolla om jag också kan få göra VUL i vecka 7.
Jag ska kolla in din blogg
Hur är det med er idag? Jag känner inget särskilt.
Jag ringde till kvinnokliniken här och dom sa att dom har slutat göra tidiga VUL efter IVF ifall man inte har några särskilda problem. Men om jag började blöda eller fick väldigt ont i magen kunde jag återkomma.
Hon menade på att graviditeten nu inte skiljer sig från en vanlig graviditet.
Jag blev lite förvirrad eftersom det verkar så vanligt med tidiga VUL för andra IVF-are. Vad är egentligen anledningen till att göra tidigt VUL?