Inlägg från: Anonym (Emma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emma)

Tråd för oss som snart ska göra abort.

Tänkte berätta min historia då många historier här känns ganska skräckinjagande. 

Jag tog första tabletten (mifegynen) på en torsdag, mådde hur bra som helst efter den. Kände inte av den alls med andra ord. På fredag kväll så började jag blöda ungefär som en mens, senare mot natten så blödde jag lite mer och det kom ut diverse äckliga klumpar. På lördagen när jag vaknade var blödningen ungefär som en vanlig mens, tog mina fyra cytotec och lite värktabletter och gick och vilade en timme som det var sagt. Blödningen fortsatte som tidigare, men som sagt inte värre än en mens. Hade inte ont och var uppe som vanligt hela dagen. Blödningen avtog redan dagen efter och var sparsam i några dagar. Nu efter 1,5 vecka så är jag helt blödningsfri. Visserligen så var jag bara i vecka 6, så det kan ju vara en bidragande orsak till varför den var så lätt för mig. 

Det enda som har varit lite jobbigt är att det nog har farit runder en hel del hormoner i kroppen och jag har haft nära till gråt vissa dagar. Och då är det inte över själva aborten jag har gråtit, för den har jag inte ångrat en sekund, utan det kan vara att något inte gick som jag ville, små saker helt enkelt. 

Tänkte att detta kanske kunde lugna någon :)

Kram på er alla!! {#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden Tråd för oss som snart ska göra abort.