• Dohgon

trillingar, vill inte!! hjälp

Anonym skrev 2012-11-28 12:00:11 följande:

Nu fattar jag inget, hade ni 12 barn varav 4 bebisar som ammade och hon var gravid med en 5e bebis??? Hur går det ihop?
    Lillevida skrev 2012-11-28 16:19:31 följande:
    Dom hade såklart 7 st som inte var bebisar o ammade ;))

Undrar dock oxå hur man kan ha 4 st barn som ammar :-/

de hade trillingar födda 06, kanske i slutet av året, det vet jag inte. sen var hon gravid någonstanns mellan v 25-30 med tvillingar, ena bebisen dog dessvärre men fortfarande 4 bebisar som är under året kvar som behöver mjölk. och blev hon gravid strax efter förlossning med trillingarna så är det ju inte alls långt mellan dem.

Förlåt Pappa Lars att jag lägger mig i, men har läst om dig en del tidigare och ville försöka förklara hur det kan gå att ha så många ammande barn på samma gång =)
  • Dohgon
    finskaflikkan skrev 2012-11-28 19:25:53 följande:

Kanske menade att man inte har några krav på sig på samma sätt kanske?
    det har du helt rätt i, men fy f*n vad mycket disk det kommer bli.. menar tre barn som först skall ha flaskor antagligen hela tiden, och sen när de blir lite äldre så är det tre barns som skall ha frukost mellanmål lunch mellanmål middag kvällsmat och geggar med allt på dessa måltider.. måste erkänna att jag tycker det blir ett berg av disk varje dag på bara två busar =)
  • Dohgon
    Anonym skrev 2012-11-28 20:22:23 följande:
    det finns hjälp att få. min kompis jobbade åt en familj som fått trillingar. hon var där både nätter och dagtid på rullande schema. insatser finns att få via socialtjänsten. det kommer bli tufft första året men sen tror jag inte det är någon större skillnad på 3 eller 2
    helt ärligt tror jag det är rätt stor skillnad faktiskt.. två barn är man ju liksom "född att klara". man har två bröst osv. man kan bära två på en gång om än så slitsamt och svårt. att sedan ha en till med i spelet borde ta knäcken på en totalt om man är ensam. Men en stor skillnad är att man oftast vid trillingar får hjälp av kommunen, medan tvillingar är såpass vanligt att man inte anser att hjälp är nödvändigt. sen även kostnaden blir ju för ytterligare ett barn på samma gång, kom ihåg att sängar skall alla tre ha, sen barnsängar till tre på en gång, cyklar till tre på en gång. de kan liksom inte ärva av varandra.. Men därmed inte sagt att man inte klarar det =) och det blir en till att skratta åt/med och en till att älska.
    Jag skulle inte klarat med tre och är på ett sätt evigt tacksam att det bara var två ändå =/
Svar på tråden trillingar, vill inte!! hjälp