Inlägg från: Pappa Lars |Visa alla inlägg
  • Pappa Lars

trillingar, vill inte!! hjälp

Man kan ta bort ett foster beroende på situationen. Det går inte alltid att göra.

Men självklart går det att ta hand om tre barn ensam, men det kommer bli tufft. Alla fungerar olika och klarar av olika och jag skulle inte råda dig att föda alla tre barn eftersom du tvekar. Om du vill går det att försöka, men du verkar övertygad om att du inte skulle orka det själv!

2007 var min fru med om en olycka och på sjukhuset konstaterades det att hon var gravid med tvillingar. Min dotter är ett mirakel som överlevde olyckan och föddes i (vad läkarna tror) v. 25-30. När vi kom hem var det riktigt tufft. Jag hade 12 barn som behövde mig, 12 barn som förlorat sin älskade mamma, och 12 barn som fått ett nytt syskon. Dessutom hade jag 4 stycken bebisar där hemma som egentligen borde ammas. Utan stöd från min och min frus familj hade jag nog aldrig klarat det, men det gjorde jag. Jag är stolt, lycklig och vi har haft en himla tur! 

Förra året träffade jag en ny kvinna, som har två barn. Hon har också uppfostrat sina barn helt själv. Jag har inte slutat älska min fru, min allra första kärlek och mina barns mamma. Jag kommer förmodligen aldrig göra det heller och min nya sambo accepterar det. Likaså accepterar jag hennes liv och bakgrund. Men vi är båda medvetna om att ALLT går om man verkligen VILL! 

Tillbaka på familjeliv i nytt alias, men samma gamla gubbe //Larsan
  • Pappa Lars
    Dohgon skrev 2012-11-28 19:18:57 följande:
    de hade trillingar födda 06, kanske i slutet av året, det vet jag inte. sen var hon gravid någonstanns mellan v 25-30 med tvillingar, ena bebisen dog dessvärre men fortfarande 4 bebisar som är under året kvar som behöver mjölk. och blev hon gravid strax efter förlossning med trillingarna så är det ju inte alls långt mellan dem.

Förlåt Pappa Lars att jag lägger mig i, men har läst om dig en del tidigare och ville försöka förklara hur det kan gå att ha så många ammande barn på samma gång =)
    Ingen fara, har inte varit inne på ett tag så jag har inte kunnat svara  

Vi har trillingar födda sommaren -06 och min fru blev gravid strax efter förlossningen. Det var inte planerat då vi hade bestämt att inte skaffa fler barn. I februari 2007 råkade min fru ut för en olycka och då föddes min dotter. Vi visste alltså inte om graviditeten förrän samma dag som hon föddes.

Alltså stod jag ensam med 4 barn under året (dvs ammande barn) samt mina äldre barn.
  • Pappa Lars
    Anonym skrev 2012-12-05 16:18:35 följande:

Diskmaskin borde väl lösa det problemet.
    Bästa lösningen är att låta ungdomarna ta sin egen disk anser jag. Efter varje måltid får de äldre barnen hos oss diska sin egen tallrik, sina egna bestick och sitt eget glas. Jag ser det inte som något elakt, snarare rättvist och ansvarsfullt =) 

Att få sina barn engagerade i vardagssysslor löser de flesta hushållsproblem!
    Här hjälps vi åt med disken, laga maten, städa, handla m.m. Det blir inte så påfrestande då
  • Pappa Lars
    Anonym (Jaja) skrev 2012-12-21 18:23:17 följande:
    TS har startat tråden och gjort två inlägg. Sedan blev det tyst.

Sannolikheten för trillingar är mindre än en på 100 000. Det är lätt att ta fel så tidigt i graviditeten som i vecka 8.

Men TS har tydligen hunnit berätta för alla, eftersom alla tycker det ska bli så roligt att hon väntar tre. Hur man nu kan tycka det blir så kul för henne om fadern hunnit gifta sig med en annan.
    Vars har du fått dessa siffror ifrån? När vi väntade våra trillingar sa barnmorskan att chansen var drygt 1 på 10000 (baserat på enbart svenska uppgifter). Vars skriver TS att hon är i v. 8? I v.8 kan man inte ens se att man väntar tvillingar..
    Nu är jag tillbaka på familjeliv igen! // 12-barnspappan
  • Pappa Lars
    MeandHim skrev 2012-12-27 23:01:46 följande:
    Det är väl klart man kan se trillingar i v 8! Man kan ju se ett hjärta slå i v 7?
    Jag såg mina tvillingar på vul i v 6.
    Fast TS var tydligen i v. 8 när hon skrev, alltså måste hon kollat tidigare. Och att se att det är trillingar i v. 8?
    Nej, det är så tidigt så det är väldigt lätt att missa och under dessa 8 veckor har han dessutom hunnit gifta sig?

Självklart KAN man se trillingar i v. 8 men jag får inte ihop TS story nu när jag läste att hon bara är i V. 8. 
    Nu är jag tillbaka på familjeliv igen! // 12-barnspappan
Svar på tråden trillingar, vill inte!! hjälp