Inlägg från: Liten till |Visa alla inlägg
  • Liten till

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Hej! Får man vara med här? Vi har försökt i ett år nu att få syskon till sonen som blir 6 i december. Ett ma i mars och bara blanka test efter det

Hopplöst att längta och vänta månad efter månad, men vad ska man göra?

BIM nästa fredag ungefär, orkar inte testa med ÄL stickor längre. Försöker att slappna av. Tror ändå inte det blev nåt denna månad heller.

Skulle vara skönt att få dela lite tankar med fler i samma sits?

• Liten till

Tack! Vilket välkomnande!

Nu är det en vecka kvar till BIM och fast jag har försökt jobba hårt på att inte bry mig så mycket (gick faktiskt skapligt under semestern iaf )så börjar jag såklart funder och känna efter nu. Hopplöst. Och efter ma så har jag haft symptom som illamående, små spänningar i tjejmagen, trött och lite ont i brösten, före VARJE jävla mens. Med allt hopp att det tagit sig då såklart. Och varför vara annorlunda denna gång, vaknade och mådde sådär svagt illa inatt, och då vet jag att inte ens OM jag vore gravid så skulle jag må illa redan nu. Blä blä blä. Inte blir det bättre när man är hemma med en son som haft krupphosta hela natten heller. Lagom pigg och glad man är. Ursäkta för allt klagande, men det var väldigt skönt ska nu veta

• Liten till
    Kingston skrev 2014-08-29 18:00:22 följande:

Liten till: hehe det är bara att klaga på! Jag har också samma känningar som du. Men jag tror det är pms i mitt fall. För några plus på stickan får jag då inte iaf...

Nu verkar det som om hela familjen åker på dunderförkylningen Allan också! Suck! Typiskt inför äl... Vem orkar ha sex med hela huvudet fullt av snor???

Enda positiva är väl att immunförsvaret e kasst :)

Ja man får ju försöka hitta det positiva i det som går

Och man blir ju verkligen ännu mer sugen att försöka få till det när man vet att man måste just de dagarna.. Hoppas er förkylning släpper och att helgen blir riktigt mysig istället
  • Liten till

Hur är det med er andra, någon som snart är vid bim eller gör ni alla olika ivf mm?

Tjuvtestade i morse, äl + 8 och det var i allafall inte heeelt blankt. Så spök eller i te det gav i allafall hopp.

• Liten till
    Kingston skrev 2014-08-30 15:38:29 följande:

Liten till: låter spännande med annalkande bim! Hoppas hoppas hoppas!

Själv fick jag mens ganska nyligen så det sket sig denna gången med.

MEN för att nämna något positivt idag också så verkar det som om bidrottninggelen funkar bra på mig *jihooo*!

Ingen pms och mensen kom exakt på dag 28, vilket den inte gjort på snart ett år... Så det måste ju vara bra iaf?!

Fru Karlsson

Här e vi också dunderförkylda. Har ju hört att det är bra med dåligt/nedsatt immunförsvar när det gäller kvinnans fertilitet men jag är också väldigt nyfiken på hur det påverkar mannen! Kan inte tänka mig att hans simmare blir bättre av feber ock sånt iaf

Dunderförkylning verkar vara nåt som går. Jag ligger däckad på soffan. Därför jag är ovanligt superaktuella här på fl, brukar inte vara inne riktigt så här mycket

Men kan det alltså vara positivt att vara förkyld nu när ägget ska/har fäst sig?! Det låter ju bra för min del!

Vad äter man bidrottniggele för?
  • Liten till
    Fru Karlsson skrev 2014-08-30 14:00:43 följande:

Vilken snabb Lh ökning jag fått denna gången! Igår fick jag blinkande smiley och idag fast smiley Vi har såklart myst så mycket vi kan och tänkte få till två gånger imorn om vi får tid enligt planen då Hoppas för allt jag har att vi lyckas denna sista gång innan jag får pergotime.Dessvärre har jag också blivit förkyld och är såå trött,så typiskt men vi måste...Nån som vet hur kvaliten på simmarna påverkas om mannen är sjuk? Han är bättre nu men varit sjuk hela veckan och var förkyld när han lämnade in provet.Är så orolig att det ska ställa till det och blir det dåligt resultat vet man ju inte om det beror på han var sjuk eller om det alltid varit så,ni förstår vad jag menar :) Jaja,han får väll göra om i värsta fall

2ggr?! Det var att ligga i

Hoppas det ger resultat. Här är jag glad om det blir dagarna efter varann runt ÄL.
  • Liten till

Idag är en skitdag. Skitdag på jobbet. Skitblankt på gravtest i morse. Skittrött. Skitont i huvudet.

SKIT SKIT SKIT

så hade en jobbarkompis son är barnledig med sig sin super lilla 2månaders när hon hämtade barn i skolan idag, en annan jobbarkompis hade fått den 20 och kom med barnvagn i morse, plus 3 olika mammor med enorma bebismagar som ska ha ungefär i oktober när jag skulle haft. Inte roligt alls.

• Liten till

Jaha. Den här dagen som varit pest från början till slut, avslutades med att mensen kom, minst 3 dagar för tidigt denna gång.

Efter ma har jag haft 29 dagar i varje cykel. Och nu 27! (eller 26 kommer inte ihåg)

Har alltid förut haft 28 dagar. Typ på minuten så exakt var den.

Jaha, finns det nåt positivt med att cykeln verkar kortare nu då? Eller är det bara skit det med?

Aja fick en förklaring på varför jag grinat både igår och idag i allafall

BIM den 28 nu då... Ungefär...

• Liten till
    M och M skrev 2014-09-04 09:00:35 följande:

Ja just glömde tillägga att vi blev gravida efter 1 1/2 år men fick missfall i typ v.6. Hårt slag.

Men fy fan. Jag förstår att det var hårt. Usch.

Man är ganska konstig ändå. Jag var då ledsen i måndags för att det inte var nåt, men idag räknar man dagar till ÄL igen och BIM. Och är faktiskt inte sådär förkrossande ledsen som man ibland är. Är faktiskt ganska nöjd och glad med livet, även om det skulle bli helt komplett med en liten till.
  • Liten till
    Kingston skrev 2014-09-05 22:53:20 följande:

Dom kan inte vad som är fel på hunden...

Bra kanske?! Sökandet fortsätter nästa vecka.

Beklagar verkligen Emmakatta!

Vi hade också en nära anhörig som gick bort helt oväntat för ett par år sedan och då rasade hela världen samman.

Det är väl först nu vi repat oss efter den tragiska händelsen och det är precis som du säger... Känns värre att förlora något man haft än det som ännu inte funnits. Det sätter saker och ting i ett helt annat perspektiv.

Hoppas dom hittar. Vad det är med er hund nästa vecka, men var det väldigt allvarligt borde dom väl ha hittat det redan. Kan man hoppas i allafall, då kanska det bara är nåt relativt enkelt som dom kan bota dom hittar.

Ja att förlora någon man haft är såklart värre, men samtidigt är det ju på så olika sätt. Jag förlorade min mamma i cancer för 2år sen. Det kommer ju aldrig gå över även on smärtan förändras. Extra hemskt är det faktiskt just att bli gravid som i våras, att veta att hon inte kommer få träffa sitt andra barnbarn. Att jag inte kommer ha hennes stöd med mig.

Hoppas ni alla har en härlig helg! Kramar från mig
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?