Inlägg från: savannasmamma |Visa alla inlägg
  • savannasmamma

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Lägger till mig här!! Jag och min man har en dotter på 5 år.. Hon kom på 10:e försöket Sen har vi fått 3 missfall för mer än 3 år sen Är utredda 2 gånger i Sverige ochdom hittar inget fel.. Nu är jag igång med sprutor och vi håller på med vårar första Ivf på triangeln i Köpenhamn.. Vill jättegäena ha ett barn till men fungerar det inte efter 3 försök så är bo nöjda med vad vi har.. Jag är själv ensam barn och har aldrig lidit av det:)

• savannasmamma

Hej

Var med i tråden i början på året vi gjorde vårt första ivf. Vilket resulterade i ett missfall året 5:e missfall så jag orkade inte vara kvar på familjeliv.

Nu har vi påbörjat andra IBF idag med menupur. Nya krafter är intagna till att försöka ge vår dotter savanns ett syskon.

Detta försöket kommer bli lite annorlunda.

Jag kommer äta en svag dos kortison under hela försöket( vet inte hur vanligt det är i Sverige men ska finnas studier på minskad missfallsrisk i samband med ivf) vi ska även denna gången sätta in 2 ägg dag 3 istället för 1 blasts som sist.. Mmm ja vi får väl se hur det går. Är varje dag tacksam för att vi har lyckan att redan ha ett barn!

Kram på er

• savannasmamma

Lägger till mig här..

Vi är inne på vårt 6 år med att försöka få syskon till vår dotter.

Historik är att vi fick 3 tidiga missfall hennes första år. (6,5år)

Sen har det inte hänt något på vanligt sätt.

Vi är inne på 3:e ivf försöket nu och är på ruvardag 7 med 5- dagars blastocyst.

Ivf 1 och Ivf 2 blev båda tidiga missfall:/

Vi har en del i frysen med.

Men håller tummarna till detta försök.

Vägen till syskon är berg och dalbana och jag har förlikat mig med tanken att det inte blir fler barn för min del.. Måste bara prova lite till:)

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?