• MoM11

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Hej!
    Här är en till...
    Har ett barn som blev till direkt efter ppillerstopp, började sedan direkt efter amningen försöka med syskon och då plötsligt funkade det inte! Över 2 år har vi försökt. Gjort alla kontroller och allt ser fint ut. De säger bara att det är åldern (men jag har bra amh osv).
    Någon av er andra som har fått någon förklaring på vad som är fel? Jag funderar på om något kan ha hänt vid förlossningen men det är inget jag fått något gehör för.

• MoM11

Fru Karlsson var kan man göra hydroskopi och är det något du betalar själv? Har hört om hysteroskopi och lapraskopi men förstår inte direkt skillnaden.

Jag tar pergotime denna månad. Tog det förra också, samt ett antal huskurer. Mensen var 5 dagar sen så jag fick upp hoppet Har tagit pergo förut, för ca ett år sedan men utan resultat. Har även 2 misslyckade ivf bakom mig. Skulle egentligen kört igång med tredje nu i augusti men kände att jag inte orkade, samt att det känns onödigt att lägga över 30 papp om det ändå är något som gör att det inte fäster.
    Har även börjat med lchf kost som jag åt när jag blev gravid sist.

• MoM11

Chasingdreams, jag läste lite på din blogg o känner igen mig i mycket!

• MoM11

Kingston - jag har fått pergotime trots egen äl. Tog 4 kurer förra året som tyvärr inte hjälpte. Nu testar jag två kurer igen, samt en del annat som lchf kost och en del kosttillskott. När jag blev gravid med sonen åt jag lchf och jag har läst att det kan hjälpa. Hoppas så mycket på denna månad, annars blir det ännu ett ivf försök.

• MoM11

Det finns olika teorier om hur kosten påverkar hormonerna och därmed fertiliteten. Sen sägs det att socker kan underhålla infektioner man har i kroppen. Har även läst/hört om att syra- basbalansen i kroppen kan påverka, man kan vara "försurad" och det är dåligt på olika sätt. Om man tex har problem med immunförsvaret eller har endometrios kan kosten vara viktig. Man kan inte lita på allt och inte följa allt såklart. Med lchf undviker jag socker och mjöl. Jag vräker inte på med fett utan äter tex kött eller fisk med massa sallad, grönsaker, groddar, bönor, frön osv. Sen försöker jag dra ner på mjölkprodukter vilket kan vara slembildande. Detta är svårt då jag tex gillar ost men jag försöker byta ut mjölk, grädde, yoghurt mot oatlyprodukter.
    Som sagt alla har sin grej de tror på och det är omöjligt att följa alla råd och rön. sen får man se om det leder till det man hoppas - men om inte annat så har jag gått ner lite i vikt och är allmänt piggare vilket är en fördel i sig.

• MoM11

Chasingdreams - spännande att det närmar sig nu. Jag kör troligen igång med långt protokoll om 3-4 v, kan vara intressant att byta erfarenheter.

• MoM11

I Göteborg kan man få hjälp med ivf även vid sekundär barnlöshet om man är under 35 och har försökt i 2 år.

• MoM11

Då har jag fått brev från Sahlgrenska med falsk info i så fall.

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?