Inlägg från: Fru Karlsson |Visa alla inlägg
  • Fru Karlsson

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

M och M skrev 2014-10-14 05:32:56 följande:

Ja vad det där är jobbigt. Orkar inte heller varje dag, det går liksom inte. I vanliga fall kanske vi gör det två gånger i veckan så de här åren har verkligen företaget sponatniteten och glädjen med massa måsten.

Tyvärr inga råd, men de säger ju att varannan ska räcka..

Hur gör ni alla efter äl? Försöker ni någon dag efter också eller bli typ äl-dagen sista?

Vi brukar ta en extra gång dan efter äl också sen efter till mens blir det bara var tredje dag.Ibland bara två gånger i veckan
  • Fru Karlsson
    Liten till skrev 2014-10-14 06:36:11 följande:

Vad värdelöst! Kan det vara pergon som ställer till det? I har inte funderat på att åka till gyn och be dem kolla med ul eller blodprov då, så du vet att allt är som det ska. De brukar väl se om mensen är på gång?

Jag har en tid nu den 16:) Har jag inte fått mens då så är det ju nåt tokigt.
  • Fru Karlsson
    Chasingdreams skrev 2014-10-14 15:22:12 följande:

M och m: Jag tar inte ut föräldrapenning. Sänker därmed FP, men det får vara som det känns nu. Det är bara nu min son är liten och jag vill inte ångra mig den dagen han börjar skolan. Om vi inte får syskon är ju detta min enda chans att vara småbarnsförälder. Jag känner att jag sumpade min graviditet p.g.a. illamående, foglossning och högt blodtryck. Bebistiden försvann i kollik och förlossningsdepression. Nu vill jag inte förlora mer tid! Har i grunden heltid så jag kan gå upp i tid igen när jag vill, vilket känns skönt.

Gweny: Välkommen till mensklubben. Efter ivf är blödningarna enorma. Har typ behövt byta mensskydd varje till varannan timma. Inga tecken på att den håller på att mattas av finns det heller. Suck!

Det låter som hur det var för mig när jag fick sonen.Skrik hela tiden vi misstänkte kolik,jag fick amningsproblem redan vid start och fick mjölkstockning två gånger och blev sjuk pluss ångesten att jag inte kunde ge han tillräckligt med mjölk på BB,hade för lite mat.Efter några månader kunde jag njuta och mådde bra men första tiden är suddig.Därför vill jag så innerligt uppleva det här igen och njuta och kunna vara glad från början.Skuldbelägger mig själv ibland och kanske inte meningen det ska bli mer men jag vet det inte är mitt fel.Men man tänker om man blir straffad på nåt vis,vad har jag gjort liksom.

Ikväll kom mensen iallafall.Skönt den kom igång ändå.

Det är inte tidigt missfall du fått eftersom du blöder så mycket och har ont?
  • Fru Karlsson

Nu är mensen snart över för denna gång.Nytt försök 27-30

Blev som vanligt jätteledsen och ville bara ge upp och slita i allt.Sambon tyckte det var jobbigt och se mig ledsen och deprimerad hela tiden så har för en gångs skull fått massa stöd,kramar och tröst och vi pratat mycket om det här.Han förstår inte min sorg men stöd och bra kommunikation är jag nöjd med.Så det känns bättre nu.

Ringde min läkare också och sa att jag fick svaga gravid tester ändå kom mens,han sa jag var gravid men det hade blivit nåt fel med embryot så kroppen stöter bort det då.Som jag misstänkte då,kan ju bli gravid då men hur många gånger ska det bli såhär innan jag blir gravid på riktigt.Han kunde inte säga varför det blir så är ganska vanligt och livmoder och allt såg jättefint ut sa han så ni kommer snart lyckas.Efter några pergotime kurer brukar det gå sa han så känns lite bättre allt nu och nu ser jag framemot nästa försök!:)

• Fru Karlsson

Nån som vet om effekterna av pergotime brukar sitta i månaden efter? Denna cykel ska jag inte ta dem men min äl brukar bli oregelbunden och konstig om jag inte tar munkpeppartabletterna

• Fru Karlsson
    Gweny skrev 2014-10-17 13:18:03 följande:

Ja, effekten brukar sitta i månaden efter säger dem. Dock ska jag ta mina kurer i rad efter varandra, så får hoppas det sitter i, sen när mina kurer är avslutade och om det inte gått.

Hade inte du också egen äl? Konstigt jag bara ska ta varannan månad men får väll lyssna på läkaren.
  • Fru Karlsson
    Liten till skrev 2014-10-19 00:02:35 följande:

Snälla tjejer kan ni prata lite vett med mig. Gärna fakta också

Känns som att jag är svagt öm i livmodern hela tiden nu, inte ont-öm utan bara svagt öm.

Fick en snabb svag smärta för ett tag sen och kände spontant jaha nu fäste ägget.

Kan ni förklara att det är alldeles förtidigt och att jag bara inbillar mig?!! Jag kommer bli så jävla besviken igen, fan bara äl + 4 och känner redan såhär. En vecka till så kommer jag vara så skengravid så det är inte klokt. Och sen kommer l den j**la mensen som vanligt. Orkar inte bli så besviken igen....

Liten till skrev 2014-10-19 00:02:35 följande:

Snälla tjejer kan ni prata lite vett med mig. Gärna fakta också

Känns som att jag är svagt öm i livmodern hela tiden nu, inte ont-öm utan bara svagt öm.

Fick en snabb svag smärta för ett tag sen och kände spontant jaha nu fäste ägget.

Kan ni förklara att det är alldeles förtidigt och att jag bara inbillar mig?!! Jag kommer bli så jävla besviken igen, fan bara äl + 4 och känner redan såhär. En vecka till så kommer jag vara så skengravid så det är inte klokt. Och sen kommer l den j**la mensen som vanligt. Orkar inte bli så besviken igen....

Varje gång det tagit sig (fast det blivit tidiga missfall) så har jag fått molvärk i livmodern som håll i sig från äl.Hoppas det är positivt tecken för dig:)
  • Fru Karlsson

Hej! Vad mycket ni skrivit.vad är det jag läser!? Grattis liten till!! Så roligt.Det ger oss andra hopp:)
    Helgen har varit hemskt jobbig psykiskt.Åkte upp för och hälsa på sambons familj som inte bor här och var glad och såg fram emot och koppla av och få ett avbrott från bebisar och min infertilitet.På vägen upp får vi ett meddelande att sambons syster har fått på morgonen,jag själv vaknade upp den tiden och blev påmind om min infertilitet.En flicka till blev det.Femte! Moahahaha!
    Är så stolt över min underbara son:) Så då blev man  direkt nedstämd och hela helgen har det pratats om deras bebis och om barn,varför följde jag med för?
    Men inga frågor om hur det går för oss som tur är.Jag sa det är tråkigt man aldrig kommer få uppleva det igen sa jag, då sa hon ja men det kommer nog när ni minst anar det.Jo visst...Så har kämpat emot tårar och försökt och inte lyssna och bara vara tyst istället.Och bebisen är det enda sambons mamma tjatar om nu också.
    Har äl igen nu vilken dag som helst så vi fortsätter försöka så gott vi kan.Sexet är alltid skönt och mysigt men det vore trevligt om det gav resultat snart också!
    Har sagt till sambon att vi försöker den här gången och med sista kuren Pergo i November efter detta om jag inte blir gravid.. sen får det va.Jag vill inte äta mediciner för länge för det var inte bra för mig så har sagt till sambon att jag måste bryta upp och gå vidare om det inte hänt nåt efter årsskiftet.Jag kan inte fortsätta vara tillsammans med nån bara för att jag älskar honom,mitt liv står stilla och tiden går och jag blir bara mer och mer deprimerad och ledsen.Jag vill ha familj och fler barn men det går uppenbarligen inte med honom.Om det inte blir fler barn kan jag inte fortsätta så här.Så det är väldigt jobbigt just nuGråter

• Fru Karlsson

Det verkar dessutom som att jag missat äl!! Var troligtvis när vi var borta nu över helgen,kan det bli värre!? Men i Lördags var jag bara på dag 12,så tidig äl har jag aldrig haft eller kan det bli så månaden efter pergotime? Nu har jag egen äl och den krånglar alltid då tycker jag.Är på dag 14 idag så det borde vara idag.Vi hann ju bara med i fredags och igår och så blev det förra veckan också men inget över helgen.Fan! Jag sa till sambon det är bäst vi är hemma nu när vi inte vet när det blir..

• Fru Karlsson

Vi får hoppas den kommer.Enligt min app och alla äl uträknare ska det bli på Torsdag fredag.Tycker bara det är konstigt äl stickan igår kväll såg ut och kunna bli positiv när som sen idag inget.I lördags på dag 11 kan jag inte haft,jag litar inte ett skit på stickorna så har bett sambon köpa ett paket clearblue äl test efter jobbet:) De enda testen som går och lita på tycker jag.Men hur har din äl kommit efter pergotime den månaden du har uppehåll? Tidigare eller som vanligt? För jag har naturlig äl nu och uppehåll med Pergo denna cykel.

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?