Chasingdreams skrev 2014-10-14 15:22:12 följande:
M och m: Jag tar inte ut föräldrapenning. Sänker därmed FP, men det får vara som det känns nu. Det är bara nu min son är liten och jag vill inte ångra mig den dagen han börjar skolan. Om vi inte får syskon är ju detta min enda chans att vara småbarnsförälder. Jag känner att jag sumpade min graviditet p.g.a. illamående, foglossning och högt blodtryck. Bebistiden försvann i kollik och förlossningsdepression. Nu vill jag inte förlora mer tid! Har i grunden heltid så jag kan gå upp i tid igen när jag vill, vilket känns skönt.
Gweny: Välkommen till mensklubben. Efter ivf är blödningarna enorma. Har typ behövt byta mensskydd varje till varannan timma. Inga tecken på att den håller på att mattas av finns det heller. Suck!
Det låter som hur det var för mig när jag fick sonen.Skrik hela tiden vi misstänkte kolik,jag fick amningsproblem redan vid start och fick mjölkstockning två gånger och blev sjuk pluss ångesten att jag inte kunde ge han tillräckligt med mjölk på BB,hade för lite mat.Efter några månader kunde jag njuta och mådde bra men första tiden är suddig.Därför vill jag så innerligt uppleva det här igen och njuta och kunna vara glad från början.Skuldbelägger mig själv ibland och kanske inte meningen det ska bli mer men jag vet det inte är mitt fel.Men man tänker om man blir straffad på nåt vis,vad har jag gjort liksom.
Ikväll kom mensen
iallafall.Skönt den kom igång ändå.
Det är inte tidigt missfall du fått eftersom du blöder så mycket och har ont?