Inlägg från: Fru Karlsson |Visa alla inlägg
  • Fru Karlsson

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Okey:) Jag fick det igår så det känns ändå som jag har äl.Ska se vad clearbluetestet visar sen:) Är på dag 15 idag då brukar äl vara.Jag håller tummarna stenhårt för oss Gweeny! Då borde vi ha bim samtidigt också?Glad

• Fru Karlsson
    Rikolin skrev 2014-10-28 19:46:01 följande:

Kanske fler som skulle behöva göra detta test...
    Jag var på kliniken igår och gjorde en LEI/rispning av slemhinnan. Det ska visst trigga den till att bygga upp sig, bättre blodcirkulation och bli bättre & mer mottaglig till nästa cykel och IVF försök. Jag har under alla år känt att det är ngt fel slemhinnan, den är tunn och vill inte bygga upp. Igår såg de på proverna att den var slät, vilket gör det omöjligt för embryon att fästa.  
    Så glad att testet är gjort och vi kan anpassa mediciner utefter detta. Tror nog att det kommer att ta ett tag innan det kommer att fungera, de får testa sig fram, till rätt doser. Men ändå glad att vi funnit ett konkret fel.
    Så jobbigt bara att man måste söka information själv och hitta alternativa lösningar på sitt problem. Detta skulle ha kollats först för 5 år sedan och om inte annat efter i alla fall 3 misslyckade försök och inte 7 som vi är uppe i nu!

Jag misstänker det är nåt konstigt med min slemmhinna också.
    Har många gånger fått positiva gravtest som ändå slutat i tidiga missfall.Nåt fel är det ju som gör att det blir så,att det inte riktigt fäster.
    Vart gjorde du det? Hos din gyn? Vad skönt ni vet det nu
  • Fru Karlsson
    Maramina skrev 2014-10-28 21:38:41 följande:

Fru Karlsson: Hur var det, har ni fått bekräftelse på att det är fel på din man? I så fall, hur kommer det sig att du får hjälp att förstärka din ägglossning? Om inte, ta inga förhastade beslut, det är ändå så att i ungefär 1/3 av fallen där ett par inte lyckas bli gravida så hittar man inte några fel hos varken mannen eller kvinnan.

Sedan så undrar jag vad som ingick i den utredning som du gjorde? FSH? AMH? Test av din immunitet? I vårt fall så såg ju allt bra ut hos mig vid utredningen men sedan betalade jag extra för att få AMH kollad och då visade sig det ligga alldeles för lågt, dvs mina äggreserver var för dåliga för att vi själva skulle lyckas.

Vad det gäller immunitetsdelen så är det inget som brukar kollas här i Sverige men däremot utomlands. Om du kollar runt här på FL så hittar du en tråd (minst) om just det och där folk åker till Grekland för att få hjälp. Kanske är jag helt ute och cyklar men det är lite tråkigt att läsa att du funderar på att gå ifrån din sambo innan det verkligen är konstaterat att det är hans fel att ni inte lyckas

Du missförstår mig nu,jag vill inte lämna för att det är hans fel.Det är det inte,hans simmare var bra.Orkar bara inte ha det såhär längre,åren och tiden går...
    Men det är bara som jag tänker så får vi se hur framtiden blir.det är ju honom jag älskar och vill ha familj med men ha det såhär år efter år är ju ohållbart.
    De har tagit alla prover som finns på mig och alla prover var bra inga konstigheter sa de så jag förstår inte heller.Men något är det ju eftersom det inte tar sig men hur jag ska kolla upp det vet jag inte,får inte mer hjälp från läkaren då han sagt vi är klara:( Kan man kolla AMH värdet också på vårdcentral där jag gjorde de andra testen? Isåfall ska jag göra det!
    Anledningen till att han skrev ut Pergo är för att han tyckte det var bra att förstärka äl lite och många blivit gravida av dem fast de har egen äl.Så mer ett litet hjälpmedel:) Det blev faktiskt förra månaden men fick som vanligt tidigt missfall.Inte ont i magen denna gång men mycket klumpar och blödde länge.
    Idag har jag fått max på clearblue i alla fall,äntligen kom äl igång!
    Konstigt bara den slår om direkt från cirkel (igår) till max nu? Brukar alltid ha två dagar med hörg först.Tur vi legat i nu då;)
  • Fru Karlsson
    Maramina skrev 2014-10-28 21:42:47 följande:

Och just det, har han tagit några kosttillskott? Jag vet flera män, däribland min, som fått fler och bättre spermier efter att ha tagit tillskott av bla zink och det i högre doser än vad vanliga multivitaminer innehåller.

Japp,vi tar kosttillskott båda:)
    Jag tar folsyra och två omega3,han tar omega3 och zink.De zinktabletterna är ganska starka så det står en av dem ska räcka.
  • Fru Karlsson
    Gweny skrev 2014-10-29 12:49:46 följande:

Jag hade tydliga äl-tecken igår och vi har täckt upp bra! Hoppas på några ggr till, sen börjar den jobbiga väntan på bim igen!!!

Spännande,då har vi bim samtidigt:) Fick max utslag direkt på äl testet idag,jättekonstigt då det var cirkel igår kväll och i morse.Men vi har haft sex varannan dag sen Fredags som tur är!.Lördan var vi inte hemma..Fredag,Söndag ,Måndag, tisdag och ikväll med.Men vet nån varför det blev så på testet? Har aldrig varit med om att det slår om direkt till max,och ska jag räkna äl dagen som idag då? Eller är det första dagen den visar hög fertilitet? Det var nog i Söndags då,hade huvudvärk och jätteont i äggstockarna.
    Fick kanske en super äl nu ;) Håller tummarna för dig med!
  • Fru Karlsson
    Kingston skrev 2014-10-29 23:49:46 följande:

Är det clear blue du kör med?

Jag får alltid max utslag på dem, inget "mellanting"... Har aldrig fått.

Ja har alltid clearblue och kontrollerar med sticka efter.Jasså,förut har jag fått fyra dagar med hög sen max äl dagarna
  • Fru Karlsson

Enligt äl stickan nu på förmiddag så är det helt klart positivt:) Kan nog bli lite starkare t.o.m.Nu har vi legat i så vet inte om vi orkar mer;) Men får nog bli en sista gång ikväll.Sambon tog intiativ till en snabbis i morse:) Han har knappast prestationsångest.Så nu har det blivit Fredags,söndags,Måndag,Tisdag,onsdag och i morse.Vore konstigt det inte tar sig nu!

• Fru Karlsson
    Liten till skrev 2014-10-30 11:49:47 följande:

Hoppas det tar sig! Jag skulle göra ett sista försök även i morgon, du kanske har ett segt ägg som tar tid på sig då är det bra att täcka upp även i morgon!

Ja,vet att dagarna efter också är viktiga men jag får lite ont av sexet nu.Är lite öm t.o.m.Inte innuti, du förstår vad jag menar;) Hade preseed igår både inne och utanpå så får väll ta det igen då.Preseed ska vara bra glidmedel för spermierna:)
  • Fru Karlsson

Min äl är också över nu.Jag hoppas det blev befruktning av alla de gånger vi gjorde nu.Nån måste lyckas ta sig in då tycker man.Det är så otroligt jobbigt psykiskt när det blir misslyckat gång på gång fast man ligger i varje dag.Och dyra är testerna också,känner av äl tydligt men vill inte missa och det är bra och veta när man ska börja.Har sagt till några att det kanske inte blir fler barn,"ja men det blir nog snart försök och inte tänka på det för mycket.De förstår verkligen inte!
    Men den här gången känner jag på mig det blivit nåt.Högg till ordentligt i livmodern igår,sambon har också sagt han tror det blir nu,hoppas det!
    Har bim  12/11 Ska försöka inte tänka på det för mycket men det är svårt och dagarna klommer gå såå sakta.Idag ska sonen och jag halloweenpyssla.Göra pumpor och godis:) Trevlig Helg!

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?