Maramina skrev 2014-10-28 21:38:41 följande:
Fru Karlsson: Hur var det, har ni fått bekräftelse på att det är fel på din man? I så fall, hur kommer det sig att du får hjälp att förstärka din ägglossning? Om inte, ta inga förhastade beslut, det är ändå så att i ungefär 1/3 av fallen där ett par inte lyckas bli gravida så hittar man inte några fel hos varken mannen eller kvinnan.
Sedan så undrar jag vad som ingick i den utredning som du gjorde? FSH? AMH? Test av din immunitet? I vårt fall så såg ju allt bra ut hos mig vid utredningen men sedan betalade jag extra för att få AMH kollad och då visade sig det ligga alldeles för lågt, dvs mina äggreserver var för dåliga för att vi själva skulle lyckas.
Vad det gäller immunitetsdelen så är det inget som brukar kollas här i Sverige men däremot utomlands. Om du kollar runt här på FL så hittar du en tråd (minst) om just det och där folk åker till Grekland för att få hjälp. Kanske är jag helt ute och cyklar men det är lite tråkigt att läsa att du funderar på att gå ifrån din sambo innan det verkligen är konstaterat att det är hans fel att ni inte lyckas
Du missförstår mig nu,jag vill inte lämna för att det är hans fel.Det är det inte,hans simmare var bra.Orkar bara inte ha det såhär längre,åren och tiden går...
Men det är bara som jag tänker så får vi se hur framtiden blir.det är ju honom jag älskar och vill ha familj med men ha det såhär år efter år är ju ohållbart.
De har tagit alla prover som finns på mig och alla prover var bra inga konstigheter sa de så jag förstår inte heller.Men något är det ju eftersom det inte tar sig men hur jag ska kolla upp det vet jag inte,får inte mer hjälp från läkaren då han sagt vi är klara:( Kan man kolla AMH värdet också på vårdcentral där jag gjorde de andra testen? Isåfall ska jag göra det!
Anledningen till att han skrev ut Pergo är för att han tyckte det var bra att förstärka äl lite och många blivit gravida av dem fast de har egen äl.Så mer ett litet hjälpmedel:) Det blev faktiskt förra månaden men fick som vanligt tidigt missfall.Inte ont i magen denna gång men mycket klumpar och blödde länge.
Idag har jag fått max på clearblue i alla fall,äntligen kom äl igång!
Konstigt bara den slår om direkt från cirkel (igår) till max nu? Brukar alltid ha två dagar med hörg först.Tur vi legat i nu då;)