• Gweny

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Eller ja...fakta, snarare siffror om det.  

• Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-10-17 12:28:22 följande:

Nån som vet om effekterna av pergotime brukar sitta i månaden efter? Denna cykel ska jag inte ta dem men min äl brukar bli oregelbunden och konstig om jag inte tar munkpeppartabletterna

Ja, effekten brukar sitta i månaden efter säger dem. Dock ska jag ta mina kurer i rad efter varandra, så får hoppas det sitter i, sen när mina kurer är avslutade och om det inte gått.
  • Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-10-17 22:11:13 följande:
    Hade inte du också egen äl? Konstigt jag bara ska ta varannan månad men får väll lyssna på läkaren.
    Nä jag har tyvärr sällan egen äl, vet inte hur ofta dock. Äl-stickor var ingen ide heller då min PCO kan ge utslag att det är äl, fast ägget i själva verket inte släpper helt.
  • Gweny
    Chasingdreams skrev 2014-10-18 14:03:43 följande:

Det är vanligt att man får en extrablödning efteråt. Det var därför som jag började dra ner på tabletterna redan förra helgen. Sammandragningarna var så smärtsamma och blödningarna inte mer än färgade flytningar. Men sen tog allt rejäl fart. Nu verkar blödningarna nästan vara helt borta. Det ska bli intressant att se hur cykeln blir.

Låter som rena djungeln att hålla koll på allt och ta allt si och så. Såna kämpar ni är du och M och M!
  • Gweny
    M och M skrev 2014-10-18 18:59:42 följande:

Var till kvinnan på den kinesiska läkekonsten igår. Spännande upplevelse. Hon kände på puls och tittade på tungan. Hon kom fram till att jag hade tomhetshetta i kroppen. Ungefär som när man åkt skridskor i kylan och kommer in och det börjar bränna i fötterna. Falsk värme liksom. Typ som om min kropp varit ute i kylan så mkt att det blir fejkvarm. Kroppen var trött, sliten och tom, energin hade stagnerat. Fick nålar i höger fot, vid knät, vänster öra och ett på huvudet. Sen tog hon små må minimuffins typ med gråbo som hon ställde på magen, ovanpå livmodern och tände som en rökelse typ. Plus någon moxalampa som gav samma värme. Gråbo ger samma värme som kroppen så hon värme upp livmodern och stärkte den. Sen fick jag massage på ryggen och hon använde även några glaskoppar för att få igång energin i kroppen. Hon skulle beställa några örter till mig också och så skulle vi ses på onsdag igen. Hon tyckte vi skulle ses tre gånger till att börja med. Fick med som en tjock krita hem som innehöll gråbo som jag skulle elda hemma och cirkulera över tre olika punkter på kroppen för att stärka livmodern en gång om dagen. Kollade på tungan före och efter behandlingen och det sjuka är att den ändrats en del!

Hon sa att det inte var så himla mkt fel på kroppen i alla fall. Låter ju bra.

Hoppas att det hjälper. Känns flummigt, men jag tror på det. Hon sa den äldsta som gått hos henne som till sist fått barn var 47 år.

intressant ändå, hoppas det kan hjälpa till.
  • Gweny

Var också skengravid hit och dit förr. Nu har kroppen istället stängt av sig, känner inte ens innan mensen kommer, suck!

Igår var jag hos en mottaglig vän och vi ställde frågor till en speciell pendel hon har. Kortfattat så skulle vi få barn till hösten/vintern nästa år..... vi får väl se. bara rolig grej att göra.

• Gweny

3e dagen med pergo nu... är lite mer svullen i magen och haft värmesvällning 1a dagen. Dem två första gångerna hade jag inte nåt.

• Gweny
    rosali84 skrev 2014-10-20 16:20:32 följande:

Hoppar in här jag oxå.

Har en dotter på 2 år som blev till på 8:e försöket. Är nu inne på 16:e försöket med ett syskon. Det vill inte ta sig. Väntar in mens de närmsta dagarna och ska då ringa och boka tid för utredning. Hade verkligen hoppats på att slippa det :(

Välkommen in.
  • Gweny
    Kingston skrev 2014-10-20 21:06:34 följande:

Dag 2 i första kuren med pergotime och känner inget alls... Skönt det iofs. Har bokat in vul denna månaden så det blir inga äl-test denna månaden för oss :)

Oroa dig inte för det, jag kände inte heller någonting på 1a kuren och hade ändå ägglossning(såg på blodprov efteråt).  
  • Gweny
    Liten till skrev 2014-10-21 05:18:31 följande:
    Aha ok ibland känner jag mig helt vilsen när ni tar olika mediciner och sprutor och allt vad det är. Men vi får väl se i januari om det är våran tur att börja med sånt. Vi har bestämt att boka tid och försöka få hjälp då.
    vad skönt att ni har bestämt er för att boka tid, Antar att det kommer bli nästa år för oss också, ifall vi inte lyckas med dessa hormoner.
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?