Inlägg från: Fru Karlsson |Visa alla inlägg
  • Fru Karlsson

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Kingston skrev 2014-09-01 20:29:36 följande:

Jag instämmer helt med i det Gweny skriver.
    Vi har sex men det blir som sagt inte så avslappnat och "gosigt" som det brukar vara. Alla hjärnspöken och misslyckanden gör att man känner det som en uppgift som bara måste genomföras och sedan är det bara vänta och hoppas på bra resultat. Typ nationella provet i matte! Det måste presteras där och då... Inte sedan, inte en annan dag. Sjukt jobbigt!

Jag har inte heller problem med att man "reder sig själv" vare sig man är man eller kvinna. Ibland kan jag tycka det är snarare skönt att man kan få slippa pressen.
    Det kan ju även göra att "suget" efter varann blir större...
    Iaf känner jag så nu när situationen är som den är (och har varit en lång tid nu).

Jag har självklart också känt så ibland men denna gången har jag försökt och inte tänka på det så mycket och vi har myst för att vi verkligen varit sugna och för att det är skönt.Tror det är viktigt annars tror jag det på nåt sätt låser sig som ni säger.Den här gången har nog varit rekordDrömmer Ändå blir jag inte gravid,kan ni fatta det? Ägget måste ju fullkomligt bada i spermier,haha! Men jag har redan fått lite ont i brösten så man vet ju aldrigDrömmer
  • Fru Karlsson

Oj vad mycket ni skrivit under helgen.
    Enligt min app är det 7 dagar till bim Lördag eller Söndag,har såklart smygtestat i morse men så blankt det bara kan bli som vanligt...Och ont i brösten också som vanligt innan mens.Jag tror inte jag orkar försöka mer efter detta försöket om det blir negativt igen.Hoppet har liksom försvunnit att vi nån gång kommer lyckas få fler barn.
    Man kan bara inte ligga mer än vi gjorde nu,vi fick t.o.m till det två gånger äl dagen! Något är fel känner jag.Eftersom allt är bra med min fertilitet enligt läkaren så måste det vara sambon. Har börjat ställa in mig mer och mer och vänja mig vid den tanken att det inte blir fler och det är såå tungt och kommer bli en oändlig sorg utan slut och har brytit ihop och gråtitit i min ensamhet många gånger.
    Mitt i all denna skiten har jag t.o.m börjat tänka om jag verkligen ska fortsätta ihop med sambon om det visar sig vi inte kan få fler naturligt.Jag har ju alla chanser att gå vidare och få mitt drömliv med fyra barn som jag alltid velat.
    Hemska tankar jag vet,sambon är snäll och fin kille på alla sätt och bra pappa men vad ska man ta sig till?Rynkar på näsan Så många tankar som snurrar i huvudet.

• Fru Karlsson

Kingston:Vi kan inte ta lån till IVF annars hade jag helt klart ordnat det!:) Är nästan avundsjuk på er som har den möjligheten.Jag ska också få pergotimet till nästa cykel:) Har också egen älskar men det skadade inte och prova sa läkaren.Sambon har lämnat provet för ca två veckor,läkaren skriver inte ut dem förrän svaret på det kommer.

Har bom på Söndag och tabletterna ska tas på dag 5! Så lär inte hinna få dem denna gången.Månaderna bara går utan något händer :(

• Fru Karlsson

Har också fått missfall förra året i December,ett tidigt precis efter pluss så vet hur det känns,är hemskt.Man känner sig så otroligt maktlös och ensam i allt det här.

• Fru Karlsson
    Kingston skrev 2014-09-08 19:38:41 följande:

Jamka: oj det lät ju mindre trevligt med en sprucken cysta!

Jag kommer ta pergotime efter läkarens råd och kommer även gå på UL efter 12 dagar så det kommer ju vara under kontrollerade former.

Jag är visserligen relativt ung (under 30) men vet inte om jag vill vänta så mkt längre med att få det där efterlängtade syskonet. Dessutom känns det bra att påbörja IVF när oddsen och tiden ändå är med oss.

Mom11: äter du lchf pga vikt eller enbart för att du tror att det ger ökad fertilitet?

Jag har inget problem med vikten och äter bra och nyttig mat för det mesta (men även jag syndar då och då ;P).

Tror nämligen inte alls på lchf metoden men alla är vi ju olika.

Fru Karlsson: det låter som om vi är på samma stadie i den här galna världen då :)

Nu ska jag se till att få sambon att lämna prov så snart som möjligt så hinner jag förhoppningsvis få pergotime utskrivet till nästa mens.

Men min läkare ordinerade det ifrån dag 3... Konstigt att det är så olika.

Jag har också börjat med Lcd kost,går jättebra:) För att gå ner i vikt främst såklart men är bevisat att man går ner mycket med Lchf och jag åt så innan jag blev gravid med sonen,men vet inte om det var det som gjorde det.Men den kosten funkar jättebra för mig:)

Vad konstigt det är så olika,då kommer jag absolut inte hinna få dem denna cykeln! Skit med????

Min läkare varnade mig också för cystor och en del biverkningar,vill helst slippa ta dem men vad ska man göra då?
  • Fru Karlsson
    Kingston skrev 2014-09-08 20:03:17 följande:

M och M: ja jag fick den uppfattningen också. Men eftersom man skulle följa upp med UL så antar jag att det är sådant som skall kontrolleras, så kan man ju eventuellt reglera dosen.

Jag vet inte vad som är rätt och fel. Men jag är ju desperat så jag är villig att prova innan IVF.

De följer upp mig också hoppas jag,att lyckas med pergotime är mitt enda hopp nu.Har man tydlig ägglo susning så kan det bli fler ägg som lossar och riskenför tvillingar ökar.Undrar vad de gör om de upptäcker det? Vill helst inte ha det!
  • Fru Karlsson

Vad skönt Chasing Dreams att allt är igång nu och för er andra.Håller mina tummar för er.Jag vill inget annat än också göra IVF då jag tror vi inte kommer lyckas mer mer med detta.Får säkert mens på söndag igen,regelbundet och på dagen som vanligt men en befruktning kan kroppen inte klara av!

Igår fick sambon resultatbaserad från provet.Kom inte ihåg läkarens exakta ord på det men det var en del orörliga,ur funktion men i stort sett normalt och inget som skulle hindra.Vad fan är det för svar! Det lät inte bra tycker inte jag.Hur många i procent är det som är "döda" av de friska? Hoppas de skickar hem papper på det.Om det är så pass många så kan det säkert avgöra.Men sambon blev sur för att jag fortfarande ville hitta fel,läkaren sa ju att det ändå var bra.Jaja jag är fortfarande skeptisk och med tanke på att vi nu försökt i två år.Om inget är fel på nån av oss som det tydligen inte är,varför händer inget då!? Man hade nästan velat ha nån slags förklaring,att inget fel finns och jag ändå inte blir gravid känns på nåt sätt ännu mer nedslående.

Sen sa han att vi kunde höra av oss om vi vill gå vidare med det vi pratat om,ja tack! Så hämtar troligtvis ut pergotime snart.Är helt säker på mensen kommer på Söndag för har alla vanliga symptom på det.Känns förjävligt allt och man är helt trasig????

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?