• MoM11

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Tack Kingston!

Ja Gweny, plötsligt händer det!

• MoM11

Jag har hört mycket om trombyl, det finns även vissa studier på att acetylsalicylsyra i små mängder är gynnsamt. Jag tar Albyl minor (barnalbyl) som finns receptfritt på apoteket, 1/3 tablett per dag. Detta har jag fått tips om i olika trådar här på FL.

• MoM11

Underbara nyheter M och M, och Fru Karlsson!
    Om en vecka är det min tur...hoppas kan man alltid

• MoM11

Vi har inte heller sagt något till mannens familj, mycket pga okänslig svärmor. Är säker på att det skulle komma käcka råd o tiips, alternativt klämkäcka kommentarer om att glädjas över det man har, eller att nu när vi är så gamla så är det lika bra. Tyvärr

har hon ingen empatiförmåga. Jag gruvar mig lite för OM det nu skulle visa sig ha lyckats så vill jag säga till mina egna föräldrar men inte till dem. Mycket pga missfalsrisk osv som hon inte förstår sig på. Dessutom skulle hon säkert skvallra, och jag vill absolut inte att sonen får reda på det för tidigt.

• MoM11

Jag har också provat akupunktur. Tre eller fyra gånger, men sommarsemestern kom emellan så det var inte helt regelbundet. Det hjälpte inte för mig, möjligen att mensen blev något sparsammare.

• MoM11

Jag är så extremt trött. Är på dg 6 efter insättningen. Kan vara ett gott tecken, men kan även vara biverkningar av hormoner och kanske kortisonet. Var redan extremt trött i perioder under själva behandlingen. Har även haft dunderhuvudvärk hela veckan. Testdag är först nästa söndag, men jag funderar på att testa redan på torsdag eller fredag. Ena stunden har jag en bra känsla, nästa tänker jag att varför skulle det ta sig denna gång. Det enda lilla embryo som klarade sig till dag tre av 10 fina ägg. Men visst, det behövs bara ett osv...

• MoM11

Jag har också ätit lchf, i ca 5-6 mån denna gång. Jag åt det när jag blev gravid med sonen. Jag tänkte att det kanske var vad som saknades, men det hjälpte inte. Nu har jag dock fuskat väldigt mycket senaste månaden. Har varit sugen på annat än jag brukar under ivf behandlingen. Jag mådde bra när jag åt det och hade mindre huvudvärk. Gick ner lite grann också men jag är normalviktig.

• MoM11

Jag bor i Göteborg.

Sonen är väldigt kräsen med mat samt har allergier så han får oftast specialmat.

När vi t.ex äter köttfärssås eller någon annan pastasås får mannen och sonen pasta och jag får zucchini"pasta" eller blomkåls"ris".

• MoM11

Jag mår så enormt kass, är sjukligt trött, yr, har världens huvudvärk. Antingen är det biverknigar av ivf och alla hormoner, progesteron eller kortison som jag tar nu, även kan det vara stress (jag har jobbat extremt mycket sista tiden, har även ont i nacken mm). Kanske kan det ha tagit sig... testdag är inte förrän på söndag. Jag är så trött att jag bara vill lägga mig. Iofs var jag det tidvis under behandlingen också. Men nu blir det värre och värre. Jag la mig tidigt igår men är fortfarande lika trött. Känner mig varm också. Testar nog på onsdag. Imorgon är nog i tidigaste laget. Usch, jobbigt det här. Svårt att tänka på annat!

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?