• ssandrass

skicka dottern till ayia napa???

Hej!!
    Min dotter(17) vill åka till ayia napa i sommar, hennes kompisar får och dom tjatar om att boka nu!!
    Jag har inte riktigt bestämt mig ännu, för jag tycker det är lite läskigt att skicka iväg henne dit då jag vet att det är ett party ställe!!

Men jag vet också hur ledsen jag gör henne om jag säger nej och jag vet inte riktigt om jag vill låta henne åka heller

vad skulle ni gjort??
    och har era ungdomar varit där någon gång?? 

• Svar på tråden skicka dottern till ayia napa???
  • kossi

Jag var 17 år när jag åkte själv med en kompis första gången.
    Hon var 18 år.
    Vi åkte till gran canaria.

Jag kände mig mogen att åka då och det tyckte min mamma oxå.
    Det gick hur bra som helst.

Tycker du att hon är ansvarsfull nog så varför inte;)!

• Sweno

Jag åkte första gången på påsklovet i 9an. Jag ock en kompis drog till Rhodos. Vi festade, hånglade och solade oss illröda. Sedan var jag på resa med polarna 2 gånger per år hela gymnasiet. 

Jag har supit, sexat, sjungit karaoke, bott på skabbiga hotell där taket rasat in, dragit en meter tequila, deckat på stranden osv osv osv. Det har aldrig hänt mig något som helst utan min vilja.

Däremot har grannar som är över 50 och som bott  5-stjärnit blivit både rånade och varit i en trafikolycka. 

Det finns inga garantier, så om hon i vanliga fall verkar kunna ta hand om sig själv kan hon säkert åka. Men jag hade samlat föräldrarna på ett möte och gått igenom med ungdomarna vad man gör om det händer saker tex.  

• alfabetan

Fast just Ayia Napa.... INTE det ställe som jag helst skulle skicka min tonåring till efter att ha varit där själv i mer mogen ålder... Kan du inte ta ett snack med de andra föräldrarna om val av resmål så kanske ni kunde enas om något? De andra ungarna kanske kör samma utpressningsmetod? "Ssandrass dotter får ju..!"

• alfabetan

Däremot tycker jag absolut att man som mogen sjuttonåring ska kunna åka på solsemester med sin kompisar. Och om du känner att hon beter sig moget i vanliga fall så ska väl "Ayia, Ayia, Ayia, Fucking Napa" ordna sig också.. ;)

• Masken84

Jag skulke kunna låta min son/ dotter åka utomlands själv men inte inte Ayia Napa! Det är rena sexorgien där borta, och massor av alkohol! Även om de kanske inte dricker mycket hemma sp blir man hettade till det där! Och det finns nog många som blir utnyttjade pga fylla och annat skit!

Hade det varit gran Canaria inga problem inte samma hetta som på Ayia Napa

• alfabetan

Håller med ovanstående med tillägget vart som helst utom Kos, Bulgarien eller Ayia Napa... :)

• Bibbidi

Hahaha aldrig att jag hade tillåtit det! 

Räcker med att googla "svenska ungdomar ayia napa" så får du upp sånt här direkt:
     www.expressen.se/nyheter/har-hetsas-ungdomar-pa-sexfest/
     www.expressen.se/tv/nyheter/inrikes/svenska-ungdomar-om-festen-i-ayia-napa/
     www.expressen.se/nyheter/manga-har-sex-i-poolen/

Never ever ever att jag hade skickat en 17 åring dit!

Att du ens verkar ge med dig?? ... Ta dig i kragen och säg nej och ändra dig inte! Låt de tjata ... 

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Bibbidi
    Masken84 skrev 2013-01-14 21:20:26 följande:
    Jag skulke kunna låta min son/ dotter åka utomlands själv men inte inte Ayia Napa! Det är rena sexorgien där borta, och massor av alkohol! Även om de kanske inte dricker mycket hemma sp blir man hettade till det där! Och det finns nog många som blir utnyttjade pga fylla och annat skit!

Hade det varit gran Canaria inga problem inte samma hetta som på Ayia Napa
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Thezz82

Det är helt klart ett risktagande, men det kan det likväl vara att skicka ut ens unge på krogen hemma i sverige..Det är sprit, fylla och killar i överflöd där, men det är ju lite det som hör till med att åka på charter i den åldern ;)

• Bibbidi

Länkarna funkar inte... men det är bara att du googlar det jag sa förut, var bland de första resultaten som kom upp. Det stället är känt av en anledning.~

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
Svar på tråden skicka dottern till ayia napa???