• BortaIdetBlå

Vi med jätte kaniner

Hej!
    Tänkte starta en tråd för oss som har jättar och som är intresserad av dem.
    Kunde dock inte finna en sådan tråd.

Bomba gärna med bilder!

Jag har en fransk vädur som är ett år. Viltgul. Stort maffigt huvud. Ej kastrerad.
    Han heter tazzlandes lättolagom.

Nu väntar jag på min belgiska jätte som jag tingande idag.
    Vit rödögd hona.

Bilder kommer om jag fattar hur man lägger över från mobilen ^^

Hoppas fler hänger på!
    Välmött!

• Svar på tråden Vi med jätte kaniner
  • tinis77

Jag har en belgisk jätte, Benny, kastrerad hane på 2 år. Och en korsning belgisk jätte/tysk jättescheck, Beata, 1 år.
    De bor ute året runt, på 10 kvadratm markyta med tunnlar och hyllor, och ett isolerat hus.

• tinis77

Kass mobilbild tagen i mörker, men man ser hur de ser ut iaf.

* Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08 * Isabell 8/1-10 * Meya & Jonatan 7/9-12 *
  • power

kan man äta dom?

nämen oj då, ignorerade jag precis dig? Det är för att du är en idiot, förstår du.
  • power

åh va söt.

nämen oj då, ignorerade jag precis dig? Det är för att du är en idiot, förstår du.
  • BortaIdetBlå

Kul o se att tråden lever ännu.

Jag hade några jättar, men dem är försvunna.

Ena va en vit rödögd hona på 13kg. Sen en viltgrå stor ett hus hon med.

Ska se om jag kan ladda upp kort på dem senare.

• Motorcykel

Min största väger ca 9 kg. En bj-hona som jag hoppas föder snart!

Jag har alla 3 jätteraserna.

• Multignutten

Hoppar in här då jag, förr eller senare, ska skaffa mig en belgisk jätte. Har haft andra kaniner under min uppväxt och nu är suget där igen, men jag vill ha en stor kanin den här gången. Inte en lite hermelin eller vädur. :) Bor på västkusten och är det någon som har tips på om det finns någon uppfödare i Bohuslän så tar jag tacksam emot tips.

• Motorcykel
    Multignutten skrev 2015-08-16 12:41:11 följande:

Hoppar in här då jag, förr eller senare, ska skaffa mig en belgisk jätte. Har haft andra kaniner under min uppväxt och nu är suget där igen, men jag vill ha en stor kanin den här gången. Inte en lite hermelin eller vädur. :) Bor på västkusten och är det någon som har tips på om det finns någon uppfödare i Bohuslän så tar jag tacksam emot tips.

Grinneröds Rabbit Center föder upp. Kolla på deras Facebook-sida.
  • Multignutten
    Motorcykel skrev 2015-08-16 12:59:14 följande:
    Grinneröds Rabbit Center föder upp. Kolla på deras Facebook-sida.
    Tack! Ska jag absolut kolla upp.
  • Anino

Oj, vad gammal tråd.. Men nu livar vi upp den ;)
    Ni som skrev för några år sen, är ni kvar? Har ni kvar era jättar?

Jag har en jätte på 1 år, som bodde med mig och hundarna i en 2rok. Han blev som en hund. Sen blev jag gravid, ena hunden dålig i höften så hon inte fick gå i trappor så kaninen fick flytta hem till mamma. Och där får han bo till ungefär årsskiftet då vi flyttar till hus ;)

Svar på tråden Vi med jätte kaniner