• Behindblueeyes

Min gubbe är otrogen

Får se om jag lägger in detta på rätt sida .

Jag har varit tillsammans med min gubbe i 3år i juli, känns som en evighet. Vi har gått igenom så mycket tillsammans ..
    Men även 3år av otrohet och lögn.
    6ggr har han varit otrogen med flickor/kvinnor som ser ut som bombade skithus.. Han ljuger om minsta lilla . . T.o.m vad hans jeans kostar . Vi ska nu till familjeradgivningen och vardera gå till psykolog.. Han mår så dåligt säger han .
    Saken är den att jag har ryggen fri .. Köper allt åt honom, städar , lagar mat .. Står för telefoner,tv,.. Allt utom bilen .
    Jag får höra att " den här gången ska jag visa att det är dig jag vill leva med, älskar dig så hemskt mycket"

Har fått reda på ,tack vare tekniken , fast det nekats i flera månader att han varit otrogen .. När jag frågar varför Han Inge sagt när jag haft svart på vitt nästan , så är det gör han skäms!?
    SKÄMS?!

Jag frågade.. Skulle du förlåta mig om jag gjorde allt mot dig så du gjort mot mig .. "Ja det skulle jag,för jag älskar dig" .. BULLSHIT!!

Jag vill ge igen, samtidigt som jag har min jäkla spärr .. Det har inte bara varit en tjej åt gången .

Jag vet att jag borde lämna,har verkligen försökt,vi har varit isär.. Men alltid hitta tillbaka.

Jag känner mig så äcklad, ful, obetydelsefull .
    Tvingar mig att ha sex med honom och efteråt gråter jag .
    Så har det varit dom senaste 4dagarna efter att jag fått reda på det sista .
    Tårarna är inte slut än, vilket jagvtrodde de skulle ta.

Finns det nån som går igenom samma eller gått igenom samma ..

Jag som förr var stark ... Är inte det längre.

Otrohet,svek,förlåt
  • Svar på tråden Min gubbe är otrogen
  • Zizzy Zimsson

Otrogen (minst) sex gånger på tre år.

Hur kan du älska honom? Hur kan du tro att ni har en framtid?

Be idioten fara åt helvete. 

• Aimee68

Läs Casaonovas kvinna och se om du känner igen signalerna.. Sexmissbrukare ljuger mycket om man ska tro på det som står i boken. Usch vad besvärligt för dig, lider med dig. Jag hade aldrig stått ut, hade slängt ut honom med huvet före;) men det är lätt att säga när man har ett bra förhållande...

• Behindblueeyes

Håll er för skratt .. Han friade i somras och jag var på moln .. Men så går vi och stoppar veken eller "herr Bamse" som den så gulligt har blivit döpt till ... Vi sätter på 3-4 st efter vi har friat och kyrkan och allt är bokat . Självklart vet jag vad jag borde göra .. Jag vet att jag borde lämna honom .. Så skitig som jag känner mig nu .. Jag skulle kunna rulla mig i koskit och fortfarande vara renare .. Självklart äcklas jag av allt .. 3kvinnor/flickor har jag haft i mitt hem .. Dom har kommit inbjudna in t tillställningar.. Jag våndas varje kväll , tjejer jag kände , en tjej sa till mig under en period att jag var värd något mycket bättre.. Det tror jag det när hon var en av dom . Vill Inge annat än hämnas.. Men vad tjänar det till . Sömnlösa nätter,svullna ögon .. Visst, något jag har valt .. Jag vet inte vad jag ska ta mig till ??!! Hur många sitter på info och skrattar när jag kommer gående ? Finns det trogna män?? Jag vet att jag borde lämna honom .. Men känns som ovan har beskrivit " jag dör utan han i mitt liv" jag vänder o vrider på allt ... Han är ju kvar alltså älskar han mig . Han har varit otrogen sen han var 18år mot alla.. Nu är han närmare 40..

• HomelissDerilex

Fyfan, blir så jävla förbannad när jag läser sånt. Sådana personer borde verkligen straffas. Hur går det då?

• BTD

Du verkar vara en stark och driftig kvinna, du behöver en riktig man. Dags att dumpa nollan.

• Suz

Han förtjänar inte din kärlek. Du måste ha en riktig man snälla lämna honom. Vi ska leva bara en gång så försök ha ett bra liv.

• Hetingen

Jag skulle säga att han leker med dig. Lämna honom. Om du känner att det bara är du som älskar honom och att han inte älskar dig då borde du lämna honom. 

• akiles

jag känner igen beteendet som du beskriver hur din man är. Jag själv tror (nästan säker) att han aldrig har blivit uppfostrad till att man inte ska ljuga osv. De tar extremt långt tid att "städa" upp efter de men de går men räkna med att bli sårad flera gånger på vägen till de bättre. Men som sagt de går att bli av med de har bara med hur villiga ni är till att de ska funka. Sen tar han dig förgivet.

• LyckligaLina

Ursäkta men du har inget att skämmas över, han däremot...
    Den falska "trygghet" du lever i kommer du en dag tänka tillbaka på och undra varför du stannade så länge!
    När man är mitt i allt är man så påverkad känslomässigt. Om du inte har ngn att prata med, prata med digsjälv i tanken. Utifrån det du beskriver så mår du bara sämre av att vara kvar. Eller gör plus och minus lista. Vad som helst, men tänk på att du har ditt värde inom dig. Inte utefter om du har en sambo/man.

• nikos15

Jag håller med om att du borde lämna din partner. Om han inte tar förhållandet på allvar så är det ju ingen ide att ni är tillsammans. Du är värd mer än ett sådant förhållande. Ingen ska behöva vara i den situationen du är i. Han har ju varit otrogen sex gånger. Jag skulle gett min partner en andra chans om hon var otrogen men inte sex chanser. Det känns lite som att han är säker på att du kommer förlåta honom så han vågar göra om det om och om igen. 

• Grappa

Du måste börja fokusera på ditt eget beteende. Det han gör är sjukt, men det du gör mot dig själv är också osunt. Och han skadar andra (dig) men du skadar dig själv. Det är värre!
    Du behöver en egen psykolog och ingen familjeterapi. Ni är ingen familj. Han är singel, och du är bara ett bihang. Det är DU som ska gå i terapi för att inse det. Inte ni, för ni har inget gemensamt och inget att reparera. Egentligen vet du det. Ta till dig det också.

• Blackout

Varför ens gå till familjerådgivning? Lämna direkt så du slipper slösa flera år på honom. Du är värd så mycket bättre!

• JugJub
    Behindblueeyes skrev 2013-01-23 18:44:16 följande:
    Om jag hade ett bra svar på varför jag står ut .. Så skulle jag ge det . Jag älskar honom så högt och troget , jag skäms .. Men jag hoppas att det finns dom som tagit sig igenom liknande som jag går igenom .. Då finns det hopp.
    Men är det att du älskar honom, eller att du älskar idén av vad du önskar ni hade? eller är du kanske rädd för att lämna honom, har du en idé om att du ger upp om du går?

Det som händer är ju att du blir utnyttjad, fysiskt, psykiskt och ekonomiskt. För din hjärna är det inte "bara" att gå, men i verkligheten älskade du så finns det en hel värld därute och vi här inne som tar emot dig med öppna armar! Bara du tar mod till dig så är det "bara" att gå! 
  • Semlan66

Det låter inte riktigt sunt. Mest uppseendeväckande är ju otroheten upprepas så frekvent. Det går självklart inte över.

Om vi därtill tänker på det faktumet att du står för hans försörjning också, blir jag lite så där trött. Det är upp till alla som vill, att vara någons personliga dörrmatta. 
    Jag tror och hoppas att du ser att du förnedrar dig genom att stanna hos den mannen. 

Hoppas på dig.

Svar på tråden Min gubbe är otrogen